Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Vizart

Izložba Citroënovog DS-a u Muzeju automobila Ferdinand Budicki

22.11.2015. Selma PezerovićFoto: Ziher.hr

“Automobili od 1930. – 2000.: Rođenje modernog automobila”, naslov je tehnički orijentirane knjige triju autora koji su potrošili više od 700 stranica na tekst i ilustracije, a prate razvoj onoga što danas zovemo suvremeni automobil. Autori bilježe da su automobili bili manje-više jednaki otprilike dva desetljeća, od sredine 1930-ih do početka 1950-ih godina. “Sljedeća faza inovacije”, kažu oni “podudarala se s pojavom Citroënovog DS19 ujesen 1955. godine.”

Upravo je povodom godišnjice vezane za 60 godina kultnog automobila Citroën DS-a u Muzeju automobila Ferdinand Budicki otvorena izložba “Boginja za sva vremena”.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

DS je rođen 1955. godine u kriznom nacionalnom okruženju. Nije bio na naslovnicama samo zbog toga što je bio, već i zato što je nudio tržišni kontrast postojeće situacije. Lansiranje Citroëna DS bio je pozitivan događaj koji je naciji pružio nadu u svjetliju budućnost. DS je zahtijevao preciznu i inventivnu komunikacijsku politiku. Princip hidrauličnog ovjesa, primjerice, objašnjen je kao povezanost vode i zraka. Kamenolomi Baux-de-Provence u Francuskoj osigurali su idealnu postavu za prve fotografije. Originalno predstavljanje detalja dizajna u katalogu bila je još jedna inoviacija. Fotografije i crteži sveobuhvatno su korišteni za objašnjenje svih prednosti koje nude različite inovacije kao što je hidraulični ovjes i lako izmjenjivi dijelovi vozila. U godinama koje su slijedile, agencija za oglašavanje umjetnički je predstavila svaki detalj na DS-u, koristeći pritom usluge vodećih fotografa kao što su Pierre Jahan, Henri Cartier-Bresson, William Klein, Robert Doisneau, Andrea Martin i drugi.


DS je jedinstven, ne samo po svom vanjskom stilu, već i po svojoj osobitoj unutrašnjosti. Vozači imaju pristup ugrađenim tipkama bez dizanja ruke sa upravljača. Forma komandne ploče koja prirodno pada, dopušta ulazak svjetlosti i naglašava dojam prostora. Isto je i s unutrašnjim ručkama na vratima koje su bile posve novog dizajna.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

Citroën DS bio je zvijezda i pratio je neke od najvećih glumaca svih vremena kao na primjer u filmu “Fantomas” iz 1964., “Le Cervau” iz 1969., “Back to the Future II.” iz 1989., “Gattaca” iz 1997. kao i 2002. godine u filmu Stevena Spielberga “Catch me if you can”.  Također, 1957. DS osvojio je nagradu za industrijsku umjetnost na 11. Milanskom trijenalu u znaku spajanja umjetnosti i industrije te je inspirirao kipare kao što su Arman i Gabriel Orozco, čije je djelo “DS” bilo izloženo u Muzeju suvremene umjetnosti u Los Angelesu.

U Muzeju Ferdinanda Budickog izložena su četiri modela.  Najstariji primjerak je iz 1967. godine, a najnoviji iz 1976. godine. Na francuskom, DS se izgovara “deesse” (božica) i ostaje spomenik svjetskog dizajna i najveća poznatost Citroëna ikada.

Izložba je za posjetitelje otvorena do 1. prosinca.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

Što misliš o ovoj izložbi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 4.200 out of 5)

Komentari