Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

Izložba Citroënovog DS-a u Muzeju automobila Ferdinand Budicki

22.11.2015. Selma PezerovićFoto: Ziher.hr

“Automobili od 1930. – 2000.: Rođenje modernog automobila”, naslov je tehnički orijentirane knjige triju autora koji su potrošili više od 700 stranica na tekst i ilustracije, a prate razvoj onoga što danas zovemo suvremeni automobil. Autori bilježe da su automobili bili manje-više jednaki otprilike dva desetljeća, od sredine 1930-ih do početka 1950-ih godina. “Sljedeća faza inovacije”, kažu oni “podudarala se s pojavom Citroënovog DS19 ujesen 1955. godine.”

Upravo je povodom godišnjice vezane za 60 godina kultnog automobila Citroën DS-a u Muzeju automobila Ferdinand Budicki otvorena izložba “Boginja za sva vremena”.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

DS je rođen 1955. godine u kriznom nacionalnom okruženju. Nije bio na naslovnicama samo zbog toga što je bio, već i zato što je nudio tržišni kontrast postojeće situacije. Lansiranje Citroëna DS bio je pozitivan događaj koji je naciji pružio nadu u svjetliju budućnost. DS je zahtijevao preciznu i inventivnu komunikacijsku politiku. Princip hidrauličnog ovjesa, primjerice, objašnjen je kao povezanost vode i zraka. Kamenolomi Baux-de-Provence u Francuskoj osigurali su idealnu postavu za prve fotografije. Originalno predstavljanje detalja dizajna u katalogu bila je još jedna inoviacija. Fotografije i crteži sveobuhvatno su korišteni za objašnjenje svih prednosti koje nude različite inovacije kao što je hidraulični ovjes i lako izmjenjivi dijelovi vozila. U godinama koje su slijedile, agencija za oglašavanje umjetnički je predstavila svaki detalj na DS-u, koristeći pritom usluge vodećih fotografa kao što su Pierre Jahan, Henri Cartier-Bresson, William Klein, Robert Doisneau, Andrea Martin i drugi.


DS je jedinstven, ne samo po svom vanjskom stilu, već i po svojoj osobitoj unutrašnjosti. Vozači imaju pristup ugrađenim tipkama bez dizanja ruke sa upravljača. Forma komandne ploče koja prirodno pada, dopušta ulazak svjetlosti i naglašava dojam prostora. Isto je i s unutrašnjim ručkama na vratima koje su bile posve novog dizajna.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

Citroën DS bio je zvijezda i pratio je neke od najvećih glumaca svih vremena kao na primjer u filmu “Fantomas” iz 1964., “Le Cervau” iz 1969., “Back to the Future II.” iz 1989., “Gattaca” iz 1997. kao i 2002. godine u filmu Stevena Spielberga “Catch me if you can”.  Također, 1957. DS osvojio je nagradu za industrijsku umjetnost na 11. Milanskom trijenalu u znaku spajanja umjetnosti i industrije te je inspirirao kipare kao što su Arman i Gabriel Orozco, čije je djelo “DS” bilo izloženo u Muzeju suvremene umjetnosti u Los Angelesu.

U Muzeju Ferdinanda Budickog izložena su četiri modela.  Najstariji primjerak je iz 1967. godine, a najnoviji iz 1976. godine. Na francuskom, DS se izgovara “deesse” (božica) i ostaje spomenik svjetskog dizajna i najveća poznatost Citroëna ikada.

Izložba je za posjetitelje otvorena do 1. prosinca.

Foto: ziher.hr

Foto: Ziher.hr

(Visited 57 times, 1 visits today)
Što misliš o ovoj izložbi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 4.200 out of 5)

Komentari