Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Vizart

Što gledati u izložbi Borisa Bućana?

20.01.2016. Jelena KovačevFoto: Facebook/Gliptoteka Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti

U utorak navečer u Gliptoteci HAZU otvorena je izložba slikara Borisa Bućana. U 62 akrila pod nazivom “Što slikati?” hrvatski slikar i grafički dizajner odgovorit će na to pitanje. Vera Horvat Pintarić, koja je izabrala i postavila izložbu, ističe da je to pitanje pogrešno i retoričko, i da za jednog slikara nije problem naći svoj subjekt dok prolazi ulicom. Svakodnevni život tako postaje izvorište svih ideja, no ipak mijenja svoj oblik i značenje.

Boris Bućan završio je Akademiju likovnih umjetnosti u Ljubljani, a studij nastavio na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje je diplomirao 1972. godine. Bavi se grafičkim oblikovanjem, istaknuvši se u radu na plakatima u Galeriji studentskog centra i dramskom kazalištu Gavella. Poznat je po svojem legendarnom plakatu za balet Igora Stravinskog “Žar ptica”, imao je više od sedamdeset samostalnih izložbi i njegovi radovi nalaze se u važnim svjetskim muzejima i galerijama.

Slikar svoju svakodnevnicu promatra kroz naočale djeteta i istraživača. Vidi ono što i drugi vide, nema ničega senzacionalnog u motivima koje on koristi i predstavlja. No on ipak uspijeva te male beznačajnosti života pretvoriti u igru linija, dvostrukih značenja i duboke simbolike. Nazivi su napisani na gornjem dijelu slike ukazujući na moguće viđenje i sakriveni detalj koji je zapravo glavni akter priče. Crvena lubanja, Konj, Auti, Kombi, Dama u čaši nazivi su koji sugeriraju na skriveno u očitom. Te smjernice nam pomažu da i sami uvidimo ljepotu i da sljedeći put u kafiću tražimo odraz u čaši neke osobe iza nas, da se iznenadimo kako jedna vrećica tvori oblik psa, da promatramo linije auta koji juri pokraj nas.

Često se pojavljuju stolci i stabla i njihove sjene. No ne ostaju u svojem prvotnom obliku. Slikar ih miješa, povećava, smanjuje, prilagođava i preobražava u sliku. Ni ljudi nisu pošteđeni metamorfoze, često samo s naznakama ljudskog. Oni tada postaju slika, likovnost, crta, boja, kompozicija, simbol koji se vraća našem životu i koji možemo shvatiti i interpretirati. Dama i muškarac u tramvaju samo su noge, u crno-bijelom koloritu, U banci je prikaz crvenog lica koje se sakriva iza kubusa, Britanac prikazuje razgovor s leđa.

U ovoj izložbi ponuđeni su nam djelići života, skice kretnji koje nekad ne možemo pohvatati. One hvataju trenutak i zabilježavaju, zato su katkad pomahnitalog karaktera i  neurednih poteza kista. Na te slike nadovezuju se priče koje u sebi smišljamo, riječi kojima autor naziva djela pomažu nam da stvorimo vlastite asocijacije i počnemo gledati, ne videći samo cjelokupnu sliku, već i smiješne, duhovite detalje života koji nas okružuje. Pravi naziv izložbe trebao bi biti “Što gledati” jer nas uči da u svemu vidimo nešto više, da skupljamo trenutke malih radosti.

(Visited 192 times, 1 visits today)
Što misliš o ovoj izložbi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(7 votes, average: 2.286 out of 5)

Komentari