Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Izvedbene umjetnosti

Balet “San ivanjske noći” u koreografiji Lea Mujića premijerno u riječkom HNK

23.01.2016. Ziher.hrFoto: www.hnk-zajc.hr

Balet “San ivanjske noći” u koreografiji i režiji Lea Mujića, prema motivima istoimene drame Williama Shakespearea, bit će premijerno izveden u subotu, 23. siječnja u riječkom HNK Ivana pl. Zajca s početkom u 19:30 sati. Ovom se predstavom riječki HNK pridružuje ovogodišnjem svjetskom obilježavanju 400. obljetnice Shakespeareove smrti.

Gost sezone riječkog HNK Ivana pl. Zajca, vrsni koreograf međunarodne reputacije Leo Mujić, treći put surađuje s riječkim Baletom, a govoreći o svojoj baletnoj interpretaciji ovog Shakespeareova djela istaknuo je kako je, poštujući djelo i njegovu fabulu, nastojao kroz pokret istražiti različite razine sna. S likovima i odnosima koje je Shakespeare tako složeno isprepleo, a uz odabir glazbe (Vivaldi, Richter, Mendelssohn, Martinez, Glass) i nasnimljene Shakespeareove stihove na engleskom što ih čita izvorni govornik, član riječkog baletnog ansambla Owen Lane, koreograf pri osvjetljavanju spodoba i vilenjaka u svakome od nas postavlja pitanja: Budimo li se isti? Što je realnost ako trećinu života provedemo spavajući?

Foto: www.hnk-zajc.hr

Foto: www.hnk-zajc.hr

Prvakinja baleta, Marta Kanazir (Titanija) naglasila je kako je to njen treći projekt s Leom Mujićem, ali kako se radi o kompleksnijoj, težoj i bogatijoj priči. Kroz napredak koji je postigao u radu s riječkim plesačima, smatra da je koreograf slobodniji tehnički i dramaturški postavljati zahtjevnije uloge pred njih. Novi član baletnog ansambla Owen Lane izdvojio je trenutke u kojima je „doguran“ do granica za koje nije niti znao da je sposoban, fizičkih i kreativnih. Njegova uloga Puka integrirana je u oba svijeta, stvarni i nestvarni, vilinski, u san i javu. Posebno je sretan što je čitao Shakespeareove stihove na originalnom, svom materinskom jeziku, a smatra da je ovakvim pristupom tom klasičnom djelu stvoren nov način čitanja Shakespearea koji spaja plesno i dramsko.

Kostimografiju predstave potpisuje Manuela Paladin Šabanović, svjetlo Aleksandar Čavlek, a scenografiju Aleksandra Ana Buković. U baletu plešu: Bálint Rauscher, Marta Kanazir, Owen Lane, Ali Tabbouch, Paula Rus, Daniele Romeo, Laura Orlić, Irina Köteles, Balázs Baranyai (ravnatelj Baleta), Svebor Zgurić, Joseph Cane, Andrei Köteles, Anca Zgurić, Marta Voinea Čavrak / Tanja Tišma, Sabina Voinea / Tena Ferić Dokmanović, Tamara Szilagy, Cristina Lukanec. Reprizne izvedbe su 25. i 26. siječnja u 19:30 sati te 27. siječnja u 12 sati.

Komentari