Vizart

Stiže četvrto izdanje festivala Ekstravagantna tijela

ekstravagantna tijela
Foto: Siniša Labrović (HR) – Postdiplomsko obrazovanje, ilustrirani priručnik; crteži: Igor Hofbauer
Vrijeme čitanja: 2 minute

Četvrto izdanje festivala Ekstravagantna tijela otvara se u petak, 18. studenog, u 20 sati u velikoj dvorani Pogona Jedinstvo (Trnjanski nasip bb). Riječ je o međunarodnom i trandiscipliniranom umjetničkom projektu koji propituje načine na koje društvo određuje granice normalnog i patološkog, bilo da se radi o tjelesnosti, izgledu, ponašanju, seksualnosti ili životnom stilu. Od 2007. godine održava se svake tri godine. Ovo izdanje festivala posvećeno je zločinu i kazni te se fokusira na šire shvaćanje društveno propisane moralnosti promatrajući zločin kao najvažniju pukotinu društvene represije.

Otvorenje će obilježiti vodstvo Marija Kovača kroz postav izložbe uz sudjelovanje umjetnika. Također, američka umjetnica Karen Finley izvest će performans Sekstaj ako možeš u kojem će na licu mjesta stvarati vizualne kompozicije inspirirane porukama i slikama eksplicitnog i erotskog sadržaja koje joj šalju posjetitelji. Ovim performansom daje kritiku društva s posebnim naglaskom na „kulturu selfija“ te sram i poniženje u slučajevima kada privatne poruke izađu u javnost. Za sekstanje se treba prijaviti e-mailom na natječaj@kontejner.org budući da je performans vremenski ograničen, a održat će se u petak od 20 do 23 sati.

Critical Art Ensemble, američki umjetnički kolektiv, poziva zagrebačke posjetitelje festivala da nacrtaju, naslikaju, fotografiraju ili skeniraju nezakonitu radnju u kojoj su sudjelovali ili predmet takve aktivnosti i uz to prilože kratko objašnjenje na koji su način s njom povezani. Svi se radovi mogu anonimno predati na otvorenju izložbe u Pogonu Jedinstvo, gdje će biti izloženi do kraja festivala.

Za vrijeme trajanja festivala, od 21. do 24. studenog od 17,30 do 20 sati u prostorima Akademije likovnih umjetnosti (Jabukovac 10) pod vodstvom umjetnice Sonje Vuk i suradnice, geštalt psihologinje Sandre Grubić, održat će se radionica za odrasle naziva Sve najbolje. Na svakoj od četiri radionice otkrivat će se po jedan oblik kontrole (kontrola ponašanja, informiranja, mišljenja i emocionalna kontrola) koji ograničava ljude u nesmetanom razvoju i širenju pogleda na život i svijet. Polaznici će uz stručno vodstvo učiti kako restrukturirati navedene oblike kontrole u fleksibilnije, otvorenije obrasce i planove s ciljem unapređenja osnovnih životnih vrijednosti. Broj mjesta je ograničen, a prijave se primaju putem e-maila natjecaj@kontejner.org.

Na izložbi će biti izloženi mnogi video radovi, instalacije, interdisciplinarni projekti i fotografije domaćih, regionalnih i svjetskih umjetnika, a ostaje otvorena do 25. studenog.  Program performansa se 20. i 21. studenog seli u Dom omladine Beograda (Makedonska 22/IV, Beograd) u suradnji s partnerskom organizacijom KIOSK iz Beograda.

Umjetnici u Zagrebu su: Ana Adamović (RS); ApsArt (RS); Art Lab (HR); Milijana Babić (HR);Michael Benson (US); Critical Art Ensemble (US); Zatvorsko pesničenje predstavlja: Igor Čoko i Maestral (RS); Richard DeDomenici (UK); Vladimir Dodig Trokut (HR); Vitar Drinković(HR); Karen Finley (US); Amela Frankl (HR); Igor Grubić (HR); Skribonauti (HR); Lynn Hershman Leeson (US); Josip Pino Ivančić (HR); Siniša Labrović (HR); Gordana Lebović (RS); Isidora Spasić (RS); Marko Marković (HR); Novi kolektivizam (SI); Ivan Petrović (RS); Stahl Stenslie (NO); Saša Tkačenko (RS); Zoran Todorović (RS); Ulješure (HR); UBERMORGEN(AT/CH); Sonja Vuk (HR); Zhu Yu (CN).

Umjetnici u Beogradu su: Karen Finley (US); Stahl Stenslie (NO); Richard DeDomenici (UK); Dada Jihad kolektiv: Mario Kovač i Nikša Marinović (HR); Siniša Labrović (HR); Božidar Katić(HR); Omen Teatar (RS); Zatvorsko Pesničenje predstavlja: Đorđe Vasiljević (RS); Branko Milisković (RS); Marta Jovanović (RS); Heartefact (RS); Marko Marković (HR); Josip Pino Ivančić (HR); Critical Art Ensemble (US); Lynn Hershman Leeson (US); kustoski tim Stevan Vuković i Simona Ognjanović (RS).

Be social

Komentari