Istaknuto
21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Film

14. Human Rights Film Festival stiže u Art-kino

07.12.2016. Ziher.hrFoto: Facebook.com/HumanRightsFestival

HRFF i ove godine stiže u Art-kino s izvanrednom filmskom selekcijom. Prvi će dan biti obilježen dvama velikim imenima – Abbasom Kiarostamijem i Wernerom Herzogom čija dva filma gledamo kao službeno otvorenje festivala. Kiarostamijeva nas kamera vodi na jug Italije i ‘uvlači’ u predivne pejzaže dok nas Herzog iz inače ‘prirodnije’ okruženja seli u virtualni svijet.

Isti su dan na repertoaru i dva filma koja se bave temom izbjeglištva – Havarija koja daje ‘širu sliku’ kroz promatračku prizmu dok nas Sunce, sunce me zaslijepilo vodi u poetizaciju i estetizaciju vlastite egzistencije.

Drugi dan započinje filmom Egzil Rithyja Panha koji se nastavlja baviti razrješavanjem prošlosti s Crvenim Kmerima kao i prošlim filmom kojeg smo imali prilike gledati već u Art-kinu (Slika koja nedostaje). Austrijska drama Mačak nas vodi u idiličan dom Andreasa i Stefana čiji se odnos naglo mijenja jednim neočekivanim intimnim incidentom. Nakon ljubavi (dosljedniji bi prijevod bio Ekonomija para) cijenjenog belgijsko redatelja Joachima Lafossea prati bračni par koji se odlučuje razvesti, što i nije tako jednostavno iz osobnog ekonomskog aspekta, ali i u odnosu na svjetsku financijsku i ekonomsku krizu.

Foto: Mačak, Press: HRFF

Subota donosi tri ‘krizne’ okosnice. Austerlitz se bavi odnosom prošlosti i sadašnjosti, odnosom bivšeg prostora koncentracijskog kampa i turista koji konzumiraju taj prostor. Neruda nije (samo) film o pjesniku Nerudi, već o komunistu Nerudi, njegovom bijegu, ali i policijskom lovu na Nerudu. Ulogu policijskog progonitelja tumači Gael García Bernal. Drama Aquarius prati pokušaje deložacije, destrukcije i pritiska kao i suprotstavljanje glavne protagonistice kao posljednje stanarke jedne zgrade.

Nedjelja donosi jedno od najpoznatijih lica francuskog novog vala (Jean-Pierre Léaud) u ulozi jednog od najpoznatijih francuskih kraljeva (Luj XIV) i njegovom umiranju uz svoje vjerne podanike. Indie dragulj ovogodišnjeg programa svakako je drama Neke žene Kelly Reichardt koja prati tri isprepletene priče svojih protagonistica radničkog miljea.

Posljednji je film ovogodišnjeg programa kineski dokumentarac Gorka nadnica Wanga Binga koji prati migracije radnika iz sela u grad u potrazi za boljim životom. U ponedjeljak, 12. prosinca s početkom u 16 sati i 30 minuta održat će se razgovor na temu radničkih prava («Rad u uvjetima globalizacije») u kojem sudjeluju Ana Vračar (Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju – BRID), Zoran Grozdanov (Centar za kulturu dijaloga) i Ingrid Savić (Sindikat obrazovanja, medija i kulture). Film Gorka nadnica je na repertoaru u 17 sati te se prikazuje u suradnji sa Zakladom za ljudska prava i solidarnost – Solidarna.

Foto: Gorka nadnica – Press/HRFF

Program Human Rights Film Festivala se provodi u suradnji Multimedijalnog Instituta (klub MaMa), Udruženja za razvoj kulture «Urk», Udruge Filmaktiv i Art-kina. Od četvrtka (8.12.) do ponedjeljka (12.12.), riječka će publika imati prilike pogledati 13 suvremenih filmskih naslova aktualne tematike, a ulaz je slobodan na program u cijelosti.

Vidimo se u Art-kinu!

(Visited 23 times, 1 visits today)

Komentari