Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Film

25 FPS: Ivan Faktor i Marko Tadić u konkurenciji za Grand Prix

09.09.2016. Ziher.hrFoto: Press/25fps
25FPS

Dvanaesto izdanje Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS održat će se od 29. rujna do 2. listopada. Program se odvija u kinu SC, Francuskom paviljonu, dvorani MM i teatru &td. Nakon četiri uzbudljiva i programski raznovrsna zagrebačka dana, izbor s 12. Festivala 25 FPS gostovat će riječkom Art-kinu Croatia 6. i 7. listopada. Ulaz na sve programe Festivala je slobodan.

Na razmeđi rujna i listopada, s programom koji već dugi niz godina održava izvrsnu vezu zagrebačke i riječke publike željne drugačijeg filmskog programa, Festival 25 FPS i ove godine u svojim programima donosi raznovrstan izbor najuzbudljivijih eksperimentalnih, inovativnih i umjetničkih filmova. Svojevrsna kruna programa je konkurencija u kojoj se ove godine nalaze dvadeset i četiri filma koje su među 1462 prijavljena rada izabrali Sanja Grbin, Mario Kozina i Marina Kožul, izbornici programa.

U konkurenciji su 24 filma, među njima novi filmovi Bena Riversa i Jodie Mack

Filmovi će se prikazivati u pet programskih i tematskih blokova koji će na najbolji način istaknuti pojedinačne idejne i estetske preokupacije autora. S nekim su se autorskim preokupacijama iz ovogodišnje konkurencije gledatelji susretali i na prijašnjim festivalskim izdanjima, naime – konkurencija krije nove radove nekolicine autora čiji su filmovi bili prikazivani i nagrađivani na Festivalu 25 FPS, često i uz njihovo prisustvo. Među takvima se posebno ističe u Zagrebu rado viđen nagrađivani britanski filmaš Ben Rivers čiji se film Daleka epizoda nalazi u programskom bloku kojim se otvara 12. Festival 25 FPS. Gostovanje britanske umjetnice Jodie Mack na 25 FPS-u 2014. godine za sobom je ostavilo veliki broj obožavatelja i pozamašnu količinu šljokica kojima se i ovaj put poigrala u svom najnovijem filmu Nešto među nama – studiji koreografiranog pokreta svjetlucavih drangulija i ukrasa koji u konačnici tvore glamurozni balet u punom sjaju 16mm filmske vrpce.

Foto: Jodie Mack/25FPS

Foto: Jodie Mack/25FPS

Riversov kolega i ko-redatelj na Festivalu prikazanog filma Čarolija za obranu od tame, Ben Russell, na 7. 25 FPS-a je kao član Velikog žirija nagradio korejsku autoricu Hayoun Kwon za film Manjak dokaza te joj je tim činom otvorio mnoga festivalska vrata. Hayoun Kwon ove godine konkurira za nagradu filmom 489 godina, prijepisom svjedočanstva bivšeg vojnika u Južnoj Koreji koji priča o svojim iskustvima s istraživačke misije i nevjerojatnom otkriću iz polja prepunog mina koje je postavila J. Koreja ne zabilježivši gdje.

Znanstvenofantastični dokumentarci vode nas znanim i izmaštanim krajolicima

Raznovrsnosti pristupa temama i filmskim tehnikama pridonijet će znanstveno-fantastični i psihotropični imaginarij Nered, film američkog multimedijskog umjetnika Petera Burra, Ništa ne može biti bez duhova, film Rainera Kohlbergera rađen bez kamere i filma koji i takav žestoko napada ljudski sustav percepcije te Rhus Typhina, film A. Moralesove i G. Bagdasarova nastao uz pomoć Labodobleovog eksperimenata s prirodnim (organskim) razvijačem filma koji je odgovoran i za nelinearnu strukturu filma.

Foto: Peter Burr/25FPS

Foto: Peter Burr/25FPS

Dašak dalekih krajeva i civilizacija konkurencijom će pronijeti Grad Maja meksičkog redatelja Andrésa Padille Domene, film s ruba znanstvene fantastike i dokumentarca koji raščlanjuje imaginarij majanske kulture i njihov identitet danas, te Prizori iz crtaćeg bloka indijskog redatelja Amita Dutte, poznatog i cijenjenog po osebujnom stilu filma ukorijenjenom u indijskoj estetici i osobnoj simbolici što u konačnici rezultira vizualno bogatim i akustički poticajnim slikama.

Foto: Andres Padilla/25FPS

Foto: Andres Padilla/25FPS

Novi radovi Ivana Faktora i Marka Tadića u konkurenciji za Grand Prix Festivala

U konkurenciji za festivalske nagrade nalaze se i dva rada hrvatskih autora: Sve bih ostavio ovdje Ivana Faktora koji tijekom četiri godišnja doba kroz prozor bilježi svijet oko sebe malom DV-kamerom i Pokretni elementi Marka Tadića, film o kreativnim procesima koji vode do stvaranja umjetničkih djela. Film je zamišljen kao hommage autorima i filmovima nastalima u zlatno doba Zagrebačke škole crtanog filma te se dijelom koristi vizualnim jezikom specifičnim za 60-e i 70-e godine 20. stoljeća.

Foto: Marko Tadić/25FPS

Foto: Marko Tadić/25FPS

Filmovi su u konkurenciji za jedan od tri Grand Prixa Festivala, a dodijelit će se i nagrada kritike. Svi hrvatski filmovi u konkurenciji su za nagradu Green DCP kojom organizatori potiču daljni život djela profesionalnom izradom DCP prikazivačkog formata.

Foto: Ivan Faktor/25FPS

Foto: Ivan Faktor/25FPS

Stalni programi

Pored programa konkurencije, 12. Festival 25 FPS pripremio je svoje stalne programme – Žiri predstavlja, Ode filmu, Expanded Cinema, Refleksi te predstavljanja knjiga, razgovore s autorima i posebne projekcije o kojima će javnost obavijestiti u tjednima koji prethode Festivalu.

Programe i događanja Festivala 25 FPS podržava Hrvatski audiovizualni centar, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, Zaklada Kultura nova, Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, Studentski centar Kultura promjene, Ministarstvo kulture RH, Francuski institut, Art-kino Croatia.

Komentari