Istaknuto
22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

21.03.2017.

1. travnja u Glazbeni lonac dolazi Lika Kolorado, i to u akustičnom izdanju. Ili barem tako tvrdi ekipa iz Lonca.

Glazba

5 spotova Fear of Men koje morate pogledati: Izgubljeni čuvar pčela vodi vas u brightonski san

24.09.2016. Valentina SertićFoto: Island video/stereogum.com

Prije kojih pet godina sreli su se studenti umjetnosti Daniel Falvey i Jessica Weiss. Mjesto radnje: umjetnička izložba njezinih filmova. Nakon susreta zajedno su počeli stvarati glazbu, a dolaskom bubnjara Michaela Milesa nastao je Fear of Men. Ovaj tjedan pojavio se spot za njihov novi singl Sane s albuma “Fall Forever”, a neki ga već nazivaju najljepšim spotom ove godine. Ono što ga čini lijepim jest mjera u kojoj je on vizualno uspijeva dočarati zvuk samoga benda. Ususret njihovom koncertu u Močvari podsjetit ćemo vas zašto nije gubitak vremena pogledati i druge spotove vjerojatno najzanimljivijeg benda u Britaniji danas, čija nam se glazbena čarolija posreduje spotovima u vlastitoj ili režiji Eleanor Hardwick.

Descent

Chart attack, zbog podnaslova u dnu videa, ovaj je spot nazvao najtužnijim karaoke videom ikad. Protagonistica spota jest djevojka koja pokušava napustiti dečka koji je, u maniri Orkanskih visova, dio nje. Njihova je veza crvena fasada na unutrašnjoj praznini, proliveno mlijeko, nezdrava navika, recikliranje. Ona napušta sobu koja je apstraktno sklonište od jednako neuvjerljivog vanjskoga svijeta. Dolaskom na obalu mora, slike slobode, odbacivanjem uspomena, zagrljajem nepoznatog – ona pronalazi mir kraj čovjeka kojega ne može upoznati. Bol razdvajanja postaje temelj nade i vjere u to da postoji još netko tko može biti naš odraz, još jedna osoba kraj koje možemo mirno zaspati.

Tephra

Motiv čovjeka koji se ne može upoznati ponavlja se i u ovom spotu, samo je ovoga puta taj čovjek naše vlastito ja. Pretapanja te igra svjetla i sjene formalna su i misaona osnova audiovizualne predodžbe žala za samoćom koja je nekoć bila sve. Članovi benda osamljeni su u praznim prostorima; zatvoreni u staklene lijesove vlastitih spoznaja. Glazbeni spot postaje metafora za borbu između imperativa izvana i samoljublja kao uništavajuće prirodne sile.

Seer

Čuvar pčela izgubljen u magli. Stidljivi pustolov kojemu su jedino društvo smrt koja lebdi nad postapokaliptičnim krajolikom i uskoro izumrle pčele. Samo je još u seriji “Pushing Daisies” smrt bila tako romantična u naručju čuvara pčela. Usamljenost kao divna i plemenita borba opet iskrsava kao tema u radovima dream-pop trojca.

Island

Prihvaćanje osamljenosti. Samostalnost i sloboda bez želje za pripadanjem. Usporeni pokreti u zoni bez fizikalnih zakona, u prostoru s neograničenom mogućnošću kretanja. Pašnjaci, planine, mora, vječna lovišta. Smrt. Na početku spota prikaz je odra. Jesmo li tek u smrti slobodni? Dolazi li nam smrt kao ispunjenje sna ili sam san? Motivi polaganog propadanja, borbe, samoće i sna utkani su u estetiku ovoga benda. Zadirući u glazbu isprepletenu sa slikama, očima slušajući Fear of Men u nama se rađa strah od ljudi, ali i dragocjena i krhka ljubav prema nama samima.

Sane

Komentari