Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Glazba

7.MAGfestival nastavlja se uz festivalski ansambl i brass kvintet Podium

31.08.2016. Ziher.hrFoto: Zoran Bakovic

Nakon koncertnog otvaranja 7. MAG festivala prošle subote s ansamblom Ars longa, drugu večer festivala predstavio se trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) te nas odveo na glazbeno putovanje u 19. stoljeće. Danas i sutra u 20 h u Muzeju grada Splita predstavit će se festivalski ansambl te brass kvintet Podium.

U srijedu, 31. kolovoza, već tradicionalno nastupit će festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Ove godine festivalski ansambl čine Svjetlana Mandić (violina), Nastja Perić (viola), Vanda Janković (violončelo), Andrej Kašić (kontrabas), Marija Bašić-Markotić (flauta), Ana Mandić (oboa), Yaroslav Sadovyy (klarinet), Matko Smolčić (fagot), Marko Bobičanec (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon), Mia Grubišić (violončelo solo) i Marina Ivanova (klavir solo). Oni će večeras premijerno u Splitu izvesti komorne simfonije Paula Hindemitha.

Umjetnički lik Paula Hindemitha svrstava se među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba. Svestrano eksponiran kao skladatelj, ali i teoretičar, predavač, koncertni te komorni izvođač, Hindemith nije zaslužan samo za očuvanje njemačke glazbene baštine te kvalitetnu reinterpretaciju iste sukladno tendencijama prve polovice 20. stoljeća, već njegov značaj daleko nadmašuje nacionalne okvire. Neprocjenjiv je njegov doprinos turskoj glazbenoj kulturi, kada tridesetih godina na osobni poziv Kemala Ataturka organizira sustav profesionalnog glazbenog obrazovanja te osniva nacionalnu opernu kuću u Ankari; također ostavlja snažan utjecaj na glazbenoj pozornici SAD-a, gdje je našao privremeno skrovište tijekom drugog svjetskog rata.

U dvadesetim godinama 20. stoljeća postaje jedan od vodećih neoklasicista, a s kristalizacijom vlastitog izričaja stvara se ciklus Kammermusik. Prvotna ideja ciklusa došla je Hindemithu kada ga je izdavačka kuća Schott angažirala za odabir najboljeg komornog koncerta na natjecanju skladatelja. Unatoč nazivu “ciklus”, ne radi se doslovno o komornoj glazbi jer neki stavci ciklusa predviđaju sudjelovanje velikog simfonijskog orkestra. Radi se više o novom viđenju cikličke instrumentalne glazbe, dramaturškim principima baroknog concerto grosso, suprotno koncepciji glomaznog romantičkog orkestra te njegovog emotivnog izričaja.

Foto: Zoran Bakovic

Foto: Zoran Bakovic

Kroz program vecerašnjeg koncerta publika će moći pratiti tri načina stilske reminiscence. U Kammermusik br. 2 (op. 36, br. 1) za klavir i 11 solo instrumenata svjedočimo interpretaciji klavirske dionice u polifonom stilu J. S. Bacha. Čistoću oblika četverostavačne barokne sonate vidimo na primjeru Kammermusik br. 3 (op.36, br. 2) za violončelo i 10 solo instrumenata. Kleine Kammermusik (op. 24, br. 2) za puhački kvintet jedina je zaista komorna skladba iz cijelog ciklusa.

Četvrtak, 1. rujna, rezerviran je za brass kvintet Podium kojeg čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika: Marko Bobičanec (truba), Marin Zokić (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon) i Danijel Požgaj (tuba). Njihova je priča započela u studenom 2014. sa željom da širokoj publici predstave repertoar za kvintet limenih puhača na vrhunskoj razini. Članovi kvinteta su redom diplomirani i nagrađivani glazbenici. Uspješni su pedagozi, zaposleni u glazbenim školama, Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u profesionalnim orkestrima, a vode i razne puhačke orkestre, seminare i radionice te aktivno sviraju u raznim drugim komornim sastavima.

Rad kvinteta se iznad svega temelji na promicanju skladbi hrvatskih skladatelja (Prohaska, Bobić ,Skender, Grubačević…). Program kvinteta je sastavljen od kompozicija modernog stila te tradicionalnih i jazz skladbi aranžiranih za brass kvintet uključujući i integralnu praizvedbu Saxbrass suite Ivana Josipa Skendera. Ulaznice za pojedinačne večeri mogu se kupiti po cijeni od 40 kn na recepciji Muzeja grada Splita. U cijeni karte je uključeno i razgledavanje Muzeja grada Splita te stalnog postava Galerije Emanuel Vidović.

Srijeda 31.08. u 20 h – Festivalski ansambl

PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 2 (Klavierkonzert), op. 36. br. 1

Sehr lebhafte Achtel

Sehr langsame Achtel

Kleines Potpourri: Sehr lebhafte Viertel

Finale: Schnelle Viertel

PAUL HINDEMITH: Kleine Kammermusik, op. 24, br. 2

Lustig. Mäßig schnell Viertel

Walzer. Durchweg sehr leise

Ruhig und einfach

Schnelle Viertel

Sehr lebhaft

PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 3 (Cellokonzert), op. 36, br. 2

Majestätisch und stark. Mäßig schnelle Achtel

Lebhaft und lustig

Sehr ruhige und gemessen schreitende Viertel

Mäßig bewegte Halbe. Munter, aber immer gemächlich

Četvrtak 1.9. u 20.h – Brass kvintet Podium

VICTOR EWALD: Kvintet broj 1 op.5

Moderato

Adagio non troppo lento

Allegro moderato

KEVIN MCKEE: Escape

IVAN JOSIP SKENDER: Saxbrass Suite

Prelude

Rush hour

Grotesque

Finale

solist : Gordan Tudor / alt saksofon

WILFRED HEATON: Toccata “O The Blessed Lord” arr. Danijel Požgaj

JOSEPH HOROWITZ: Music Hall Suite

Soubrette Song

Trick-Cyclist

Adagio Tema

Soft Shoe Shuffle

“Les Girls” (Can Can)

Komentari