Istaknuto
25.07.2017.

Prošlog tjedna prisjetili smo se deset godina starih albuma, a sada je red došao na deset pamtljivih i dragih nam filmova starih deset godina. Možda to nisu najbolji ili najuspješniji filmovi, ali svakako su ostali u sjećanju i vrijedni su (ponovnog) gledanja.

18.07.2017.

Prije deset godina izašlo je mnogo albuma koji su nam ostali u privremenom sjećanju. Ovo su neki koji su nam sasvim sigurno ostali u trajnom i sumnjamo da ćemo ih prestati slušati.

Izvedbene umjetnosti

Američko kazalište PS122 ponovo u Zagrebu s algoritamskim mjuziklom i koreografskim istraživanjem

20.11.2015. Tim HrvaćaninFoto: www.hnk.hr

Kultni autori i kazališne skupine newyorške downtown scene okupljeni oko teatra Performance Space 122 u sklopu europske turneje ponovno gostuju u Zagrebu, ovog puta u organizaciji zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta. Algoritamski mjuzikl „Yesterday Tomorrow“ redateljice Annie Dorsen bit će izveden 22. studenoga, dok će 25. i 26. studenoga uslijediti izvedbe koreografskog istraživanja „Thank you for coming: Attendance“ koreografkinje i redateljice Faye Driscoll. Obje će predstave igrati u Kulturnom centru Travno, a ulaznice se mogu kupiti za 70 kuna.

PS122 već je gotovo 35 godina kultno mjesto američkoga neovisnog teatra koje promiče sve vrste izvedbenih umjetnosti, poput umjetnosti performansa i happeninga te plesa, potiče otvoreni kulturni dijalog te je odavno postalo referentnom točkom inovativne newyorške scene.

„Yesterday Tomorrow“ nova je vrsta mjuzikla, suradnja između živih umjetnika i evolucijskih algoritama. U ovom radu živi pjevački zbor u realnom vremenu dobiva algoritamski generiranu partituru da bi stvorili koncert od pjesama, strojeva, gesti, svjetla i prostora. Yesterday Tomorrow koristi neku vrstu umjetne inteligencije nadahnute evolucijskim algoritmima koji primjenjuju načela Darwinove prirodne selekcije i mendelijanske genetike da proizvedu jedinstven doživljaj nepredvidive sadašnjosti u kontrastu s poznatom prošlošću i zamišljenom budučnošću.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Ovim novim projektom Annie Dorsen nastavlja razvijati algoritamsko kazalište, računalnu kreativnost i transformacije u realnom vremenu. Dorsen je autorica i redateljica koja djeluje u različitim područjima, uključujući kazalište, film, ples te, od 2009., algoritamsku izvedbu. Od recentnijih radova, njezin algoritamski projekt o Hamletu „A Piece of Work“ ugostili su On the Boards (Seattle), Brooklyn Academy of Music (NYC), Parc de la Villette (Pariz), Next Wave Festival u organizaciji Brooklyn Academy of Music (NYC) i drugi.

U prvom radu novog izvedbenog niza „Thank you for Coming: Attendance“ Faye Driscoll publiku vodi u razdraganu i intrigantnu pustolovinu. Attendance je vješto oblikovano i koreografski razigrano istraživanje koje smekšava granicu između gledatelja i izvođača, pozivajući publiku da se pridruži improviziranoj 75-minutnoj zajednici. U ovoj izvedbi izvođači prolaze kroz vječno promjenjiva stanja tjelesne zapletenosti, gradeći nova tijela, nove priče i nove načine bivanja oko neprestano stvaranog grupnog iskustva. Postavljajući izvedbu u intiman oblik kruga, Driscoll stvara intenziviranu realnost promatranja. Dok se publika i izvođači postupno stapaju u jedno, na površinu izbija predivan i kaotičan zajednički identitet, kulminirajući u dinamičnom ritualu akcije i transformacije.

Faye Driscoll koreografkinja je i redateljica, dobitnica nagrade Bessie, koju je The New York Times nazvao “zapanjujuće originalnim talentom”. Njezin rad ukorijenjen je u opsesiji problemom da se bude ‘netko’ u svijetu drugih ‘nekih’, i u svim sukobima i komediji koja se rađa u našoj interakciji s drugima. Trenutačno radi na izvedbenom nizu nazvanom THANK YOU FOR COMING koji u rad uključuje publiku i priziva osjećaj zajedničkog stvaranja.

Komentari