Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Izvedbene umjetnosti

Američko kazalište PS122 ponovo u Zagrebu s algoritamskim mjuziklom i koreografskim istraživanjem

20.11.2015. Tim HrvaćaninFoto: www.hnk.hr

Kultni autori i kazališne skupine newyorške downtown scene okupljeni oko teatra Performance Space 122 u sklopu europske turneje ponovno gostuju u Zagrebu, ovog puta u organizaciji zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta. Algoritamski mjuzikl „Yesterday Tomorrow“ redateljice Annie Dorsen bit će izveden 22. studenoga, dok će 25. i 26. studenoga uslijediti izvedbe koreografskog istraživanja „Thank you for coming: Attendance“ koreografkinje i redateljice Faye Driscoll. Obje će predstave igrati u Kulturnom centru Travno, a ulaznice se mogu kupiti za 70 kuna.

PS122 već je gotovo 35 godina kultno mjesto američkoga neovisnog teatra koje promiče sve vrste izvedbenih umjetnosti, poput umjetnosti performansa i happeninga te plesa, potiče otvoreni kulturni dijalog te je odavno postalo referentnom točkom inovativne newyorške scene.

„Yesterday Tomorrow“ nova je vrsta mjuzikla, suradnja između živih umjetnika i evolucijskih algoritama. U ovom radu živi pjevački zbor u realnom vremenu dobiva algoritamski generiranu partituru da bi stvorili koncert od pjesama, strojeva, gesti, svjetla i prostora. Yesterday Tomorrow koristi neku vrstu umjetne inteligencije nadahnute evolucijskim algoritmima koji primjenjuju načela Darwinove prirodne selekcije i mendelijanske genetike da proizvedu jedinstven doživljaj nepredvidive sadašnjosti u kontrastu s poznatom prošlošću i zamišljenom budučnošću.

Foto: www.hnk.hr

Foto: www.hnk.hr

Ovim novim projektom Annie Dorsen nastavlja razvijati algoritamsko kazalište, računalnu kreativnost i transformacije u realnom vremenu. Dorsen je autorica i redateljica koja djeluje u različitim područjima, uključujući kazalište, film, ples te, od 2009., algoritamsku izvedbu. Od recentnijih radova, njezin algoritamski projekt o Hamletu „A Piece of Work“ ugostili su On the Boards (Seattle), Brooklyn Academy of Music (NYC), Parc de la Villette (Pariz), Next Wave Festival u organizaciji Brooklyn Academy of Music (NYC) i drugi.

U prvom radu novog izvedbenog niza „Thank you for Coming: Attendance“ Faye Driscoll publiku vodi u razdraganu i intrigantnu pustolovinu. Attendance je vješto oblikovano i koreografski razigrano istraživanje koje smekšava granicu između gledatelja i izvođača, pozivajući publiku da se pridruži improviziranoj 75-minutnoj zajednici. U ovoj izvedbi izvođači prolaze kroz vječno promjenjiva stanja tjelesne zapletenosti, gradeći nova tijela, nove priče i nove načine bivanja oko neprestano stvaranog grupnog iskustva. Postavljajući izvedbu u intiman oblik kruga, Driscoll stvara intenziviranu realnost promatranja. Dok se publika i izvođači postupno stapaju u jedno, na površinu izbija predivan i kaotičan zajednički identitet, kulminirajući u dinamičnom ritualu akcije i transformacije.

Faye Driscoll koreografkinja je i redateljica, dobitnica nagrade Bessie, koju je The New York Times nazvao “zapanjujuće originalnim talentom”. Njezin rad ukorijenjen je u opsesiji problemom da se bude ‘netko’ u svijetu drugih ‘nekih’, i u svim sukobima i komediji koja se rađa u našoj interakciji s drugima. Trenutačno radi na izvedbenom nizu nazvanom THANK YOU FOR COMING koji u rad uključuje publiku i priziva osjećaj zajedničkog stvaranja.

(Visited 63 times, 1 visits today)

Komentari