Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Antonio Grgić: Spomenici/antispomenici i Kierkegaardov dimnjačar

08.04.2015. Ena Bebek
Foto: Facebook/ Antonio Grgić

Foto: Facebook/ Antonio Grgić

Antonio Grgić, arhitekt u službi umjetnosti, već godinama, možemo reći, djeluje na području urbanih intervencija. Iako se za njegovu posljednju zagrebačku izložbu ne može reći da je bila direktno povezana i omeđena urbanim prostorom (radilo se o izložbi prijamnica za nagradu T-HT@MSU, kojima autor predlaže performans u kojemu bi sudjelovali otpušteni radnici T-HT-a) nadolazeća izložba, koja se otvara u petak, 10. travnja u Galeriji AŽ, zasigurno je povezana i omeđena urbanim prostorom. Izložba “Spomenici/antispomenici i Kierkegaardov dimnjačar” povezuje nekoliko prijašnjih Grgićevih radova, ali i predstavlja dvije nove intervencije usko vezane za prostor u kojem se ona odvija.

Autorove intervencije u urbani prostor često nisu omeđene zidovima galerija već su smještene vani pa će, iako zvuči pomalo nevjerojatno, biti zanimljivo vidjeti kako se autorovi vanistitucionalni i instalacijski pothvati ponašaju u samom prostoru. Na izložbi ćete se susresti s urbanom intervencijom “Spomenik Romanu” posvećen nedavno preminulom koprivničkom slikaru Romanu Baričeviću. Spomenik je postavljen na galeriji u kojoj je Baričević održao svoju prvu i jedinu samostalnu izložbu, a Grgić je jedan dio spomenika premazao bitumenom koji je bio neizostavan u “crnoj” fazi preminulog slikara. Uz spomenik Romanu, autor će postaviti i “Ljestve od zlata”. Ova je pak urbana intervencija postavljena na bočnom portalu pravoslavne crkve u Koprivnici, a nastala je kako bi “srušila” zid koji ograđuje crkvu.

Govoreći o izložbi i sam Grgić postavlja neka pitanja govoreći “U svakoj dijalektici, pa tako i onoj spomenika i antispomenika, postoji treći, neizrečeni element. (…) U klasifikaciji, da bi dva elementa bila antagonistična potreban je treći element koji ih razdvaja i u isto vrijeme ujedinjuje (…). Koji je to “treći” element u dijalektici spomenik/antispomenik? Koji je to ometajući i u isto vrijeme objedinjujući element?”.

Ako si i sami želite odgovoriti na ova ili slična pitanja, izložba je otvorena do 23. travnja na adresi Žitnjak 53.

Komentari