Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Izvedbene umjetnosti

Autorski projekt Andrása Urbána “Audicija” premijerno u Kerempuhu

16.11.2017. Ziher.hrFoto: www.kazalistekerempuh.hr

Nagrađivani redatelj András Urbán po prvi puta surađuje sa Satiričkim kazalištem Kerempuh. Riječ je o predstavi “Audicija” koja nastaje na temelju njegovog autorskog rada, rukopisom koji je jedinstven i specifičan jer na kreativan i inovativan način problematizira nezaobilazne društvene teme. Kroz suvremeno čitanje kazališta on postavlja platformu za publiku željnu novih kazališnih izazova. U radu s ansamblom, kritički promišljajući svijet oko sebe, doživljaj stvarnosti se transponira u slojevitu, bogatu igru, gdje se protagonisti ogoljuju do svoje vlastite srži.

Kakav je osjećaj biti na audiciji i jesmo li svakodnevno dio jedne velike selekcije? Osjećamo li se kao pojedinci odbačeni i nepotrebni iako se svim silama trudimo postići upravo suprotno? Koga to želimo zadovoljiti i čija je odgovornost za nezadovoljstvo u kojem se nalazimo? Ovo su samo neka od brojnih pitanja u vrtlogu ove predstave koja sigurno nikoga neće ostaviti ravnodušnim.

Iako je prvotno u planu bila adaptacija istoimenog teksta Aleksandra Galina, o junakinjama koje dolaze na audiciju u ruskoj provinciji, no redatelj je odlučio posve odbaciti predložak. Proces rada na probama kroz improvizacije u svojevrsnom dnevniku opisuje asistent režije Hrvoje Korbar: “Anita postaje Sonja Marković, Beograđanka koja žudi za tim da postane Zagrepčanka, Hrvoje unuk Ivice Todorića koji traži udomiteljsku obitelj, Linda se igra ikonografijom krajnje desnice i rimokatoličke crkve, dok Mia na gotovo svaku probu dolazi s ispisanim stranicama vlastitog teksta. Maja pak inspiraciju uglavnom pronalazi u glazbi, od folklora do njegovih raznih inačica u zabavnoj glazbi, a Velimir se vraća u svoje djetinjstvo preispitujući konstrukciju vlastitog identiteta.”

Foto: www.kazalistekerempuh.hr

Kritičar Igor Ružić napisao je o Urbanovoj poetici: “András Urbán stvara kazalište snažne geste, intenzivne glumačke suigre, obraćanja publici (i) songovima koji ne oduzimaju, već stvaraju dodatnu dramsku napetost između visokoenergizirane pozornice i gledališta čija im je aktivacija cilj. Iako nesumnjivo političan u svemu što radi, umjesto politike on daje estetiku, ali u biti te estetike su autorska potreba za njezinim stvarnosnim učinkom. Drugim riječima,  njegove predstave ne govore ljudima kako bi trebali živjeti, nego ih, sasvim brehtijanski, šokira prikazom onoga kako zaista žive, skinu li na (kazališni) trenutak ružičaste naočale nagona za preživljavanjem.”

Premijera predstave “Audicija” je u petak, 17. studenog. U predstavi igraju Linda Begonja, Mia Begović, Velimir Čokljat, Filip Detelić, Hrvoje Kečkeš, Ana Maras Harmander, Anita Matić Delić, Ozren Opačić, Luka Petrušić, Maja Posavec i Matija Šakoronja. Dramaturginja je Dora Delbianco, kostimografkinja Marita Ćopo, autorica glazbe Irena Popović, asistent režije Hrvoje Korbar, a pijanist Ante Sladoljev.

Komentari