Istaknuto
17.10.2018.

U rubrici Nova glazba redovito izdvajamo najzanimljivije aktualne singlove i videospotove, a vi birate svog favorita.

16.10.2018.

The Cure, bend koji je u 40 godina dostigao vrh i tu se utaborio, na vlastiti zahtjev nastupa na Exit festivalu.

Film

Celuloidna čokolada za pod oko ili vizualno zapanjujući filmovi

17.04.2014. Teuta Butuči
Foto: www.facebook.com/pages/Lee-Pace

Foto: www.facebook.com/pages/Lee-Pace

Onda kada bi svaki kadar mogao visjeti kao samostalna slika ili fotografija na zidu. Neki filmovi znaju iznenaditi zanimljivom kinematografijom i očaravajućom estetikom.  Ako patite na vizualno lijepe filmove – ovi bi vam se mogli svidjeti.

The Fall, Tarsem Singh

Napravljen u pauzama između snimanja reklama i videospotova, The Fall je nastajao tijekom četiri godine snimanja u 28 različitih zemalja. Bez upotrebe CGI efekata i financiran uglavnom iz redateljeva vlastitog džepa. Iako nije baš oborio kino blagajne, The Fall je postao neka vrsta kultnog filma među ljubiteljima zapanjujuće filmske estetike koji je, na sreću, izbjegao zamku nerazrađene fabule ili neuvjerljive glume koja se često “omakne” filmovima kojima je u prvom planu vizualna ljepota. S pričom o nadi koja je opsesivna i tamna, The Fall nekom čudnom lakoćom plete priču mitske fantazije, iluzije, grubih činjenica stvarnosti, ljudske lomljivosti i stanja svijesti koje je postojalo u neko davno doba dok su sve stvari i simboli u ljudskim glavama imali direktnu poveznicu s magijom i nad-stvarnošću. The Fall je poput prolaza u misli nadrealista koji razmišlja o drevnim civilizacijama i legendama pričanim djeci koja još nisu usvojila cinizam.

2046, Wong Kar Wai

Wong Kar Wai ima izraziti senzibilitet za manipulaciju koloritom svojih filmova koji gotovo uvijek ispadnu mini remek djela atmosfere postignute bojom. Vjerojatno da ne postoji ništa u kadru i da svi cijeli film šute, Wong Kar Wai bi uspio samo bojom stvoriti atmosferu koja priča cijelu priču. Redatelj koji često svoje filmove snima po intuiciji na setu, s minimalnim pridržavanjem scenarija, u ovom filmu spaja retro futurističku estetiku tipičnu za Japan ili Kinu te namjernu statusnu eleganciju estetike Amerike 60-ih kako je bila interpretirana filmovima s Audrey Hepburn. 2046 prati pisca koji misli da piše o budućnosti, iako zapravo piše o prošlosti, dodirujući se subjektivne percepcije vremena čovjeka koji se pokušava sjetiti izgubljenih uspomena. Film o vremenu i osobnoj odluci za promjenu, 2046 donosi liriku ne samo u izgledu već i sugeriranom načinu razmišljanja.

Watchmen, Zack Snyder

Malo je koji film temeljen na stripu dobio ovako raskošan vizualni tretman. Dobro, osim Sin Cityja. Film koketira s neo-noir estetikom te ostaje dosta vjeran klasičnom “stripovskim” izgledu, iako na pomalo retro način. Priča se odvija u alternativnoj povijesti 1985. godine gdje “umirovljeni” superheroji ponovno oforme svoj tim jer, naravno, svijetu prijeti pošast – koja izgleda neopisivo slikovito.Vrijedno pogledati čak i ako vas inače ne zanima strip ili filmovi slične tematike.

Enter the Void, Gaspar Noe

Ovaj cijeli film je jedan celuloidni trip. Nuff said.

Science of Sleep, Michel Gondry

Ovaj simpatičan film velikim se dijelom oslanja na stop-motion animaciju i gotovo naivni optimizam glavnog lika kojeg tumači Gael Garcia Bernal, a koji se spletom slučaja nađen u Francuskoj gdje pokušava svoj imaginarni svijet “iskomunicirati” onom vanjskom svijetu koji je za njega u potpunosti nov i stran. Pomalo atipična romantična komedija koja zapravo i nije skroz komedija, Science of Sleep gradi svoju misao na beskonačnosti i zaboravu snova, te bi se mogao svijetu i zadrtim mrziteljima romantičnih filmova (kažem iz vlastitog iskustva zadrtog mrzitelja romantičnih filmova).

(Visited 73 times, 1 visits today)

Komentari