Istaknuto
22.04.2018.

Iza imena Tyger Lamb stoji zagrebačka četvorka čiji je prvijenac "Born Into This" na putu. Album još nije vani, no mnoga vrata već su im otvorena. Upoznajte se s njima dok su još polu-anonimni i nepoznati, prije koncerta 3. svibnja u Vintage Industrial Baru.

13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

Film

Colette: Klasična ljubavna priča bez mogućnosti lakoće življenja

15.04.2015. Kristina VrdoljakFoto:colettefilm

Ovaj film prikazan je na 9.festivalu tolerancije u Zagrebu i samim time su postojala određena očekivanja, naročito kada ste imali priliku svjedočiti tome da vam ga preporučuje Branko Lustig glavom i bradom. I uistinu, film je zaista namijenjen mladima i cilja na empatičnost tog dijela publike. Šteta je jedino što ona nije i prisutstvovala na projekciji pa bih stoga ovim putem htjela i ja dati jednu preporuku, a to je da posjetite ovaj festival i očekujte sve osim ravnodušnosti.

Ovo redateljsko ostvarenja Milana Cieslara nastalo je kao adaptacija romana Arnošta Lustiga Djevojka iz Antwerpena koji je kao što sam imala priliku saznati kroz intervju bio i koscenarist te je utjecao na neke redateljeve poteze. Početak filma smješten je u New York 70-ih godina te slučajnim susretom koji postavlja uokvirenu kompoziciju, nagovješta temu Holokausta, ali i onu ljubavnu. Jedina mana ovoga dijela je pomalo neuvjerljiva dijaloška sekvenca zbog nedovoljne psihološke karakterizacije, ali to se može gledati i kao dobar ustupak za regluaciju središnjeg dijela.

Colette i Vili žrtve su nacizma, zatočenici koncentracijskog logora koji se upoznaju kada Colette prvi puta stigne ondje, a Vili ju spašava od smrti u krematoriju jednom vrijednom informacijom. Njihova ljubav se nadalje povećava kao i patnje kroz koje prolaze. Iako je njihova priča uistinu prezentacija snage ljubavi i nade, te želje za životom, ona nije bila ono što me dovelo do emocionalne iscrpljenosti na kraju filma. Francuska glumica Clémence Thioly pokazala je zavidnu razinu ekspresivnosti te su ona i njen kolega, Jirí Mádl svoj posao odradili krajnje uvjerljivo. Protiv glavne okosnice filma, te ljubavne priče ne mogu reći ništa izrazito negativno i sigurna sam da bi se sa svojom primjesicom klišeja dopala svima, ali način na koji je Cieslar prikazao život u kampu bez ikakvih pretencioznih pokušaja prenaglašavanja ili razbacivanja budžetom, je preuzeo ulogu u dojmljivosti u mom slučaju. Igrajući se svojom redateljskom poetikom te zadržavajući razinu svjetla koja je usporediva s onim sunčevim, on ne baca gledatelja u tjeskobu logora. Dapače, pokušava zadržati neku dozu optimizma u svemu, dok ne počne padati noć kada je depresivnost neizbježna. Mijenjajući rasvjetu kako film odmiče, naglašava prolaznost vremena i života u logoru, sveopće beznađe i besmislenost dok se ponovno ne počne dizati novi dan.

COLETTE-2012-FOTO-JOKRI-003

Posebno pamtljiva je apokaliptična scena snimljena u općem planu koja prikazuje horizont s nekoliko krematorija koji se dižu iz sveg sivila i ispuštaju nemjerene količine dima. Zatim kadar u kojem njemački poručnik stoji nag pred otvorenim prozorom, još uvijek u postkoitalnom zanosu te pruža ruku vani kako bi mu na nju sletio pepeo. To je pepeo mrtvih Židova. Ti krematoriji su ono što je toliko potresan i bitan dio okolnosti u ovom filmu. Stvaraju nepodnošljive temperature, prisiljavaju zatočenike da podgrijavaju vatru koja će se riješiti trupala drugih zatočenika, te uzrokuju konstantno padanje pepela kao u nekom paklenom stanju.

Shvaćam koliko je teško napraviti dobru adaptaciju knjige jer govorimo o sasvim dugačijim načinima izražavanja i iako mi je malo zasmetala poneka doslovnost pri tome, zaista mi je drago da ova adaptacija postoji jer je tip filma koji ima šansu svidjeti se svima iz različitih razloga, a da ga pritom ne ugnjavi detaljima već fluidno provede kroz priču i prenese snažnu poruku zbog koje je uopće i nastao.

(Visited 145 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(3 votes, average: 3.667 out of 5)

Komentari