Istaknuto
27.03.2017.

Kroz iskustvo vođenja različitih radionica za djecu, prvenstveno Froooma, Boris Bakal progovara o radu s djecom, odgojnim i obrazovnim tehnikama i ustanovama te dječjoj perceptivnosti koja nam svima izmiče iz videokruga.

22.03.2017.

Riječ je o jednom od najvažnijih glazbenih pokreta s kraja 20. stoljeća koji je široj publici ostao nepoznat. No, iako je nestao prije no što se jeka njegovih utjecaja mogla jasno ocrtati, on je preživio u filmovima Gregga Arakija i Sofije Coppole te nam se vratio sa svim modnim dodacima iz 90-ih.

Izvedbene umjetnosti

“Cvilidreta” (Kazalište Trešnja): Vizualno atraktivna adaptacija poznate bajke

10.02.2016. Marko VrančićFoto: facebook.com/kazaliste.tresnja

U kazalištu Trešnja 5. veljače premijerno je izvedena predstava “Cvilidreta“, a režiju zajedno potpisuju Nina Kleflin i Ivan Leo Lemo. “Cvilidreta” je svima dobro poznata bajka koja se pojavljuje u izdanjima bajki braće Grimm, no njeni zameci sežu još dublje u prošlost, a ta opstojnost dodatno svjedoči univerzalnosti priče i snazi moralnih poruka koje nosi.

Predstava počinje stanovitim nezadovoljstvom mladoga Kraljevića (Andrej Dojkić) koji treba izabrati princezu, no nijedna ne uspijeva osvojiti njegovo srce. Čarobnjak (Pavle Vrkljan) nastoji razveseliti Kraljevića dvorskim sviračima i savjetima, no time ga samo dodatno živcira. Pri susretu s Mlinarom (Matija Kačan) saznaje da njegova kći Anabel (Ana Vučak) slamu prede u zlato što privuče njegovu pažnju. Pod prijetnjom smrti Anabel u očaju pokušava slamu pretvoriti u zlatu, ali nikako ne uspijeva. Tada na pozornicu dolazi Cvilidreta kojega tumače Luka Bulović i Matija Čigir i nudi svoju pomoć mladoj Anabel, ali također traži i nešto zauzvrat.

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Naglašene Kraljevićeve emocije, kao i Mlinareva neukost uparena s ponosom lakoćom uspijevaju zadržati pažnju mlađe publike te ih istovremeno nasmijati. Motivacija svakog lika jasno je predstavljena na sceni ne ostavljajući nikakve dvojbe o njihovoj moralnoj dispoziciji pa je lako zaključiti koji su ispravni životni postupci i što su prave vrijednosti kojima treba stremiti. Tako je didaktička funkcija bajke vjerno prenesena i na kazališne daske.

Sporije dijelove radnje i dijaloge predstava vješto razbija već spomenutim sviračima koji dolaze oraspoložiti Kraljevića ili pojavom Cvilidrete kojeg uvijek prati spuštanje mrežastog zastora preko kojeg smo izloženi dojmljivim video projekcijama koje na efektan način prikazuju Cvilidretin svijet vilenjaka. Tu je i glazbena podloga koja auditivnim kanalom dodatno komunicira bajkovit svijet magičnih bića i događaja odmaknutih od zbilje.

Izuzetno je dojmljiva scena u kojoj se pojavljuje pokojna Anabelina majka (Dubravka Lelas), kada se dio pozornice okreće oko majke koja govori Anabel koje su to vrijednosti zaboravili i što treba ispraviti kod Kraljevića. Dramaturški i režijski dobro je ostvarena igra između Anabel i Cvilidrete koja gledatelje drži u napetosti te ih istovremeno zabavlja. Kada Anabel pogodi Cvilidretino ime sve se završi u sretnome tonu uz slavlje određenih vrijednosti kao što je ljubav. Utoliko ne bi bilo loše da se negdje u predstavi kroz repliku ili dvije prikazala ta njegova promjena – na početku je njegov interes za Anabel bio isključivo materijalne prirode i u predstavi nedostaje trenutak kada bi se bolje vidjela njegova katarza.

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Ana Vučak se odlično snašla u ulozi mlade Anabel vjerno dočaravši očaj mlade djevojke koja strahuje za svoj i očev život, a kasnije majke suočene s mogućim gubitkom djeteta. U predstavi svakako veliku pohvalu zaslužuju Luka Bulović i Matija Čigir koji su u dobroj koordinaciji zajednički izgradili lik Cvilidrete, uspješno oživljavajući raspon njegove pakosti, ali i humorističnost kroz nerijetko karikirane geste. Stoga lik Cvilidrete izaziva podvojene reakcije, s jedne strane doživljavamo ga negativno jer želi oduzeti dijete Anabel i Kraljevića, no istovremeno osjećamo i određeno sažaljenje jer je, zajedno s čitavim svijetom vilenjaka, izrazito komično predstavljen.

Andrej Dojkić sasvim dobro funkcionira u ulozi Kraljevića u prvom dijelu predstave, posebice u komunikaciji s Matijom Kačanom i Pavlom Vrkljanom. Tu je i ansambl dvorskih sluga i zabavljača kojeg čine Filip Vidović u ulozi Paža te Dubravka Lelas, Tena Tadić i Matija Kačan koji glume svirače te Vilenjakinje i Vilenjake. Tena Tadić se dobro snalazi i u ulozi Anabeline kokoš te će nerijetko svojom pojavom izazvati smijeh kod mlađih, ali i starijih gledatelja.

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Foto: facebook.com/kazaliste.tresnja

Nina Kleflin i Ivan Leo Lemo uz režiju potpisuju i likovno oblikovanje predstave, Zvonimir Dusper – Dus autor je glazbe, Aleksandar Mondecar oblikovatelj je svjetla, dok su se Dalibor Talajić i Sebastijan Čamagajevac pozabavili grafičkim oblikovanjem. Lucija Smolčec suradnica je za kostimografiju, a Irena Königsknecht i Tatjana Bjeliš majstorice su šminke. Izradom rekvizita pozabavio se je Zoran Branković, autor fotografija je Damil Kalogjera, grafičku pripremu napravio je SAND d.o.o a inspicijentica je Leonila Grundler Gašparić.

„Cvilidreta“ je vizualno izrazito privlačna predstava koja će s lakoćom zadržati pažnju svojih gledatelja, a istovremeno im na jedan pristupačan i zabavan način ispričati priču o ljudskim vrlinama i manama. I stariji gledatelji ovdje mogu iznova naučiti ako su zaboravili kako je istinska ljubav važnija sveg blaga ovoga svijeta.

Što misliš o ovoj predstavi?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(1 votes, average: 4.000 out of 5)

Komentari