Vizart

Dani europske baštine: Izložbe crteža i fotografija slovenske baštine

Vrijeme čitanja: 2 minute
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić

Povodom Dana Europske baštine u muzeju Mimara 23. rujna otvorene su dvije izložbe koje ukazuju na dugogodišnju suradnju konzervatora i restauratora Hrvatske i Slovenije. Radi se o izložbi fotografija Nine Vranića Sjećanja na baštinu, Ars Sloveniae 1967-1970 i izložbi Josipa Korošeca Crtež. – teorija i praksa crte. Iako se radi o izložbama dvaju različitih medija, imaju zajedničku temu, a ona je slovenska baština.

Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić

Josip Korošec, dugogodišnji ravnatelj Restauratorskog centra Slovenije, koji je za svoj rad primio domaća i međunarodna priznanja, od umirovljenja intenzivno crta. Služeći se običnom olovkom i drvenom bojicom Korošec stvara crteže koji oduzimaju dah spajajući svijet realnog i imaginarnog. Tema crteža je prema riječima Miljenka Domijana “prirodna i kulturna građa koja svojim postankom, morfološkim i kulturnim značajkama jest ili postaje baština”. Korošec se koristi svojevrsnom analitičkom metodom prikaza motiva iz prirode, antičkih ukrasa i fresaka Giulija Quaglija koje krase strop Ljubljanske katedrale. Virtuoznost ovog umjetnika izvire iz njegovog vladanja olovkom, preciznim povlačenjem crta i sjenčanjem. Crteži djeluju vrlo sanjivo zbog korištenja nježnih boja i pretežitog prikaza romantičnih motiva. Lako bi ih mogli smjestiti uz neku lirsku pjesmu i na taj način upotpuniti doživljaj.

Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić
Foto: Ziher.hr/Eleonora Glišić

Fotografije Nine Vranića objavljene u biblioteci monografija pod zajedničkim nazivom Ars Sloveniae nastale su u razdoblju 1967. do 1970. godine, a prikazuju slovenske spomenike kulture iz razdoblja romanike, gotike i baroka. Romaničke i gotičke crkve, njihovi interijeri te barokno kiparstvo na crno-bijelim fotografijama velikog formata govore o svojoj prošlosti i nose osjećaj sjete. Spomenici djeluju vrlo dramatično i iako se radi o neživoj prirodi ne izgledaju pasivno. Autori izložbe Miljenko Domijan i Josip Korošec o Vraniću: “Iako je snimao realno stanje pojedinih objekata kao primjera posljedice vremena, u njegovim fotografijama naglasak je na onoj kreativnoj moći zbog koje su nastali i kroz stoljeća vršili svoje poslanstvo.”

Izložbe “Nino Vranić: Sjećanja na baštinu” i “Josip Korošec: crtež – teorija i praksa crte” bit će otvorene do 19. listopada u muzeju Mimara.

Be social

Komentari