Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Intervju

Darshan Jesrani: Danas je više stvar u individualnim trakama nego u izvođačima ili record labelovima

24.04.2015. Patricia PajkFoto:facebook.com/darshanjesrani

Ususret festivalskoj sezoni, odnosno ljetu, popričala sam s Darshan Jesranijem koji čini jednu polovicu sada već legendarnog house/nu-disco dua Metro Area. Darshan će nas ovog ljeta rasplesati na desetom i posljednjem The Garden Festivalu u Tisnom.

Uz Morgana Geista činiš duo Metro Area, ali obojica imate i svoje zasebne projekte. Poznat si pod raznim aliasima, kako su oni glazbeno različiti?

Moj prvi solo projekt, pod nazivom Funn City, je svojevrsna reinterpretacija ’70-ih, odnosno disco glazbe pod jakim utjecajem rocka – puno gitara, nekakvog bluesy osjećaja i mnogo progresivnog rocka sa zvukom synthesizera.
Moj posljednji projekt, Cylinder, je potpuna suprotnost toga. Cylinder pokreće neki elektro zvuk, glatki i pomalo futuristička disco glazba s utjecajem techno glazbe ’80-ih i ’90-ih.

Neizbježno je pitanje koje se uvijek nameće kada razgovaraš s osobom koja je DJ i ujedno producent – što više voliš raditi?

Iskreno, zavolio sam jednako i jedno i drugo, a ako radim jedno više od drugog, onda mi ovo drugo nedostaje. Počeo sam “producirati”, igrao se sa synthesizerom i samplerima i to snimao prije nego što sam znao mixati. U drugu ruku, slušao sam ploče i radio puno prije nego što sam krenuo svirati ikakav instrument.

Potječeš iz New Yorka, grada u kojem su mnoge kulture pokrenute i u kojima su se mnoge kulture stapale i još uvijek se stapaju, i danas tamo živiš i radiš. Koliko je cijela vibra oko New Yorka i njegova kulturološka šarolikost utjecala na tvoj glazbeni ukus i rad kao DJ-a i producenta? Da li se sjećaš svog prvog partya u New Yorku?

New York čini mnogo različitih kultura, ali ima tu specifičnu vibru, vibru koju čujem u glazbi koja dolazi iz grada da li to bio rock’n’roll, punk, disco, dance, r’n’b ili bilo koja druga vrsta glazbe. Mislim da je moj stil puštanja ploča i produciranja definitivno produkt mojeg grada.
Ne sjećam se svog prvog partya, ali sjećam se jednog od prvih evenata na koje sam išao redovito u New Yorku. To je bila neka jako deep house večer pod nazivom Sugar Babies i rezident DJ je bio Troy Parrish. Na taj prvi party me odvela tadašnja cura i postao sam ovisan o tom eventu koji se održavao ponedjeljkom, ako se dobro sjećam.

Foto: Khris Cowley

Foto: Khris Cowley

Danas nam social media i internet daje veći izbor glazbe i svih ostalih informacija, ali ponekad se čini da smo zapravo potpuno izgubljeni u svemu tome. Da li imaš neke record labelove ili izvođače koji su ti “uhvatili uho” u posljednje vrijeme?

Iskreno, ne znam… izlazi toliko glazbe. Danas, ako se mene pita, više je stvar u individualnim trakama nego u izvođačima ili record labelovima. Stvari koje nekako strše i iskaču naspram ostalih, one koje me nagovaraju da poslušam još koji puta ili da ih uvrstim u svoj DJ set, u njima je bit. Ako mi se svidi traka nekog izvođača ili labela, naravno da uvijek prokopam po njegovim najnovijim izdanjima.
Imam neke preporuke – novi D.K.-ev “Love On Delivery” EP na Antinoteu je jako dobar, novi Entro Senestreov “ES” na Willie Burnsovoj WT Records i pjesma koja mi se jako sviđa – Lucky Star od Rounda na Hivern Discsu, ali mi je jako teško reći što mi je top, pogotovo jer stvarno mnogo stvari izlazi svakodnevno.

Metro Area je prije dvije godine objavio kompilaciju “Straight A’s” koji je stvarno straight A katalog vašeg rada, ali mislim da svi žele još. Možemo li uskoro očekivati nove materijale od vas dvojice?

Prvo, hvala na pohvali, a što se tiče zajedničkog rada – nisam siguran. I Morgan i ja smo koncentrirani na rad na svojim solo glazbenim katalozima. Možda napravimo nešto novo, možda to bude pod imenom Metro Area, a možda ne, stvarno ne znamo.

Ove godine ćemo proslaviti deseti rođendan The Garden Festivala u Tisnom i to će ujedno biti i posljednji pa je logično pitanje – kad pomisliš na Tisno i The Garden Festival što je prva pomisao koja ti prođe kroz glavu?

Pomislim na svoje prvo Garden iskustvo 2010. godine i na prijatelje koje sam upoznao tamo s kojima sam još u kontaktu. To je prava magija The Garden Festivala.

You are one half of the legendary Metro Area duo, but both of you do your separate work. You are known by few various aliases, how are they musically different?

Well, my first solo project, called Funn City, is like a re-interpretation of a 70s, rock-influenced disco vibe. Lots of guitar, kind of a blues-y feel, lots of prog-rock sounding synthesizer.
My latest project, called Cylinder, is like the opposite of that.  It’s electronic, sleek, kind of futuristic sounding disco music which has some 80s and 90s techno references.

It’s inevitable to ask this question when someone is a producer and a DJ, which one do you love more?

Honestly I’ve grown to love them both equally, and if I do too much of one I’m going to miss the other.  I started «producing» music – playing with synths and samplers and recording – before I ever learned how to mix records.  On the other hand, I was into listening to records and radio way before I ever got my hands on an instrument.

You are from New York and are still living and working there. How much did New York city vibe and diversity influnce your music style in producing and DJ-ing? Do you remember the first party that you went to?

New York is made of so many cultures, but it also has a very particular vibe. One that I can hear in all kinds of music that comes from here, be it rock & roll, punk, disco & dance music, R&B, etc.  I think my style of playing records and making music is absolutely a product of my being here.
I don’t remember the very first party I went, but I do remember one of the first parties I started going to regularly here in the city.  It was a very deep house night called Sugar Babies, and the DJ was a guy called Troy Parrish.  I had a girlfriend at the time who took me there and I was hooked.  I think it was a Monday night thing.

Foto: The Garden Festival

Foto: The Garden Festival

These days social media and the Internet offer us a bigger field to harvest music from, but sometimes it seems we get lost in it. Which record labels or artists are you into? Any new names you found lately and want to share with us?

I don’t really know.  There’s just so much music.  These days, for me, it’s really about individual tracks, rather than artists or labels.  Things that stand out from the others and make me want to either listen to them again or play them in a DJ set. Of course if I like one thing by an artist or label I’ll always check for their new releases. The new D.K. EP on Antinote is nice, the new Entro Senestre on Willie Burns’ WT Records is great, there’s a track I’ve been digging called «Lucky Star» by Round on Hivern Discs.  Just a bunch of stuff really.

Metro Area released a compilation „Straight A’s“ two years ago and it really is a straight A catalog of your work, but I think everybody wants more. Can we expect new material from you two soon?

Thank you!  I’m not really sure, we’ve both been really busy trying to build our solo catalogs.  We may do something new.  It may or may not be under the Metro Area name though, we really don’t know.

This year we will celebrate 10th The Garden Festival in Tisno and it will be the last ever so the logical question is: When you think of Tisno and The Garden Fesitval, what is the first thing that pops into your mind?

I think of my first time at Garden in 2010, and the friends that I met there who I still keep in touch with. It was really magic.

Komentari