Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Film

Dobitnica Zlatne Arene za životno djelo je mađarska redateljica Márta Mészáros

06.07.2016. Ziher.hrFoto: Press/PFF

Nagradu Zlatna Arena za životno djelo 63. Pulskog filmskog festivala primit će je jedna od najznačajnijih svjetskih redateljica i scenaristica – Marta Mészáros. Nagradu će, tijekom svečanog otvaranja u subotu, 09. srpnja, uručiti Umjetnički savjet 63. Pulskog filmskog festivala, a nakon samog uručivanja, Marta Mészáros službeno će otvoriti 63. Pulski filmski festival.

Ova dodjela još je jedan od načina na koji 63. Pulski filmski festival u fokus svog programa odlučno stavlja žensku filmsku snagu i njihov nezaobilazni doprinos filmskoj baštini na svjetskoj razini. Da je festivalska godina u znaku ženskih snaga, osim spomenutog, dokazuje i broj žena redateljica u svim programima 63. festivala, a posebno u hrvatskom i međunarodnom programu gdje gotovo pola filmskih naslova stoje upravo – žene! U sklopu Pula PROfessional, programa za filmske profesionalce, održat će se i okrugli stol na temu „Žene u europskom i hrvatskom filmu“ koji će dati dodatni obol ženama u filmskoj industriji u posljednjih nekoliko desetljeća.

Marta Mészáros mađarska je autorica svjetskog glasa čiji su filmovi obilježavali najvažnije svjetske filmske festivale i čiji je rad uvelike mijenjao svijet u kojem živimo. Njezin igranofilmski prvijenac Djevojka (1968.) prvi je mađarski film u režiji žene. Ujedno je i  prva žena dobitnica Zlatnog medvjeda na festivalu u Berlinu. Nagrađenim filmom Usvojenje (1975.) po prvi puta privlači međunarodnu pozornost, a daljnjim se radom afirmirala kao svjetska predvodnica feminističkog smjera.  Njezin film, Devet mjeseci (1976.), osvaja nagradu FIPRESCI u Cannesu, a Dnevnik mojoj djeci, koji je dvije godine bio blokiran u Mađarskoj, osvaja Grand Prix u Cannesu 1984. godine. Poluautobiografsku seriju filmova, započetu 1984. godine crno-bijelim ostvarenjem Dnevnik mojoj djeci, nastavlja trima filmovima u boji – Dnevnik mojim ljubavima, Dnevnik mojim roditeljima i Mala Vilma: Posljednji dnevnik.

Mađarska redateljica i scenaristica svjetskoga glasa na 63. Pulski filmski festival dolazi i kao posebna gošća ovogodišnjeg programa Retrospektiva u sklopu kojeg donosimo skicu njezine filmografije kroz 5 filmskih naslova koji su pod režijskom palicom velike Mészáros nastajali u posljednjih 40 godina. Posjetitelji Festivala moći će uživati u sljedećim njezinim filmovima: Usvojenje (1975.), Dnevnik mojoj djeci (1984.), Dnevnik mojim ljubavima (1987.), Dnevnik mojim roditeljima (1990.) i Nesahranjeni pokojnik (2004.) Bez imalo skromnosti, mogli bismo reći da Márta Mészáros još uvijek piše i režira film koji mijenja svijet u kojem živimo, i to na bolje, tako joj i ove godine izlazi novi film.

 

Komentari