Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Film

Dodijeljene nagrade Wild Dreamer na 9. Subversive Festivalu

16.05.2016. Ziher.hrFoto: www.facebook.com/subversivefestival

U kinu Europa dodijeljene su filmske nagrade Wild Dreamer devetog po redu Subversive Film Festivala: Kuća filma i prijateljstva. Nagrade Wild Dreamer za najbolji kratkometražni, dokumentarni i igrani film dodijelio je žiri u sastavu redatelja Gorana Devića, filmologa Tomislava Brleka i vizualne umjetnice i filmologinje Ivane Keser.

Najboljim kratkometražnim filmom proglašen je Lampedusa (2015), izvrsni dokumentarističko-eksperimentalni esej Philipa Cartellija & Mariangele Ciccarello. Koristeći HD i zrnati Super-8 footage, autori igraju na ispreplitanje različitih naracija, temeljenih na starim povijesnim dokumentima u kojima nekolicina europskih sila svojata vulkanski otok Lampedusa nakon njegove erupcije koja se dogodila 1831. Kao kontrast tim naracijama kraća je radijska vijest o još jednoj izbjegličkoj tragediji na njegovim obalama.

Kao najbolji dokumentarni film u ovogodišnjoj prekvalitetnoj selekciji izdvojen je film bez riječi cijenjenog austrijskog dokumentarista Nikolausa Geyrhaltera Homo sapiens (2016),  u kojem priču o zaboravljenoj civilizaciji pričaju apokaliptične slike sablasnih krajolika. U ovom filmu uznemirujuće ljepote, kroz pesimističnu studiju ljudskog obitavanja na planetu Zemlji, Geyrhalterova statična kamera bez ijednog čovjeka u kadru pokazuje apokalipsu sada i ovdje.

Najboljim igranim filmom žiri je jednoglasno proglasio film Teret (Deadweight, 2016) fotografa Axela Koenzena, čiji „pomorski komad“ tematizira  izrabljivanje mornarske radničke klase koja omogućuje funkcioniranje kapitalističke učinkovitosti. Ovaj film izrazito dokumentarističkog pristupa, opservacijskim metodama progovara o odgovornosti, limitacijama, restrikcijama, o sindromu vremena gdje se instrukcije posreduju mailom, radijem, te kao suština prerastaju u globalni sindrom posredovanog upravljanja – prebacivanja odgovornosti koja se najčešće prelama na krajnjem izvršitelju. Film se u svom nastajanju morao prilagoditi ritmu broda, a ne brod dramaturgiji filma, dok je brutalne i teške uvjete rada redatelj odbio romantizirati. Znakovit je i sam naslov filma: priziva teret odgovornosti svakog pojedinca, odnosno postavlja pitanje kakvu relaciju činimo između onog što nam je zadatak i što zovemo vlastitim osjećajem odgovornosti dok izvršavamo dotični zadatak.

Dodjelom nagrada Wild Dreamer i hrvatskom premijerom filma Kozmos, oproštajnog djela francusko-poljskog redatelja Andrzeja Żulawskoga, zaključen je glavni program ovogodišnjeg izdanja Subversive Film Festivala koji spaja film i kritičku teoriju, uz naglasak na autore koji otvaraju nove horizonte i subjektivnosti.

 

Komentari