Istaknuto
14.12.2017.

"Star Wars: The Last Jedi" osma je epizoda iz najpopularnije svemirske sage o obitelji Skywalker, ali sve više i nekim novim likovima koji pokušavaju donijeti ravnotežu sili.

06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

Film

Dodijeljene nagrade Wild Dreamer na 9. Subversive Festivalu

16.05.2016. Ziher.hrFoto: www.facebook.com/subversivefestival

U kinu Europa dodijeljene su filmske nagrade Wild Dreamer devetog po redu Subversive Film Festivala: Kuća filma i prijateljstva. Nagrade Wild Dreamer za najbolji kratkometražni, dokumentarni i igrani film dodijelio je žiri u sastavu redatelja Gorana Devića, filmologa Tomislava Brleka i vizualne umjetnice i filmologinje Ivane Keser.

Najboljim kratkometražnim filmom proglašen je Lampedusa (2015), izvrsni dokumentarističko-eksperimentalni esej Philipa Cartellija & Mariangele Ciccarello. Koristeći HD i zrnati Super-8 footage, autori igraju na ispreplitanje različitih naracija, temeljenih na starim povijesnim dokumentima u kojima nekolicina europskih sila svojata vulkanski otok Lampedusa nakon njegove erupcije koja se dogodila 1831. Kao kontrast tim naracijama kraća je radijska vijest o još jednoj izbjegličkoj tragediji na njegovim obalama.

Kao najbolji dokumentarni film u ovogodišnjoj prekvalitetnoj selekciji izdvojen je film bez riječi cijenjenog austrijskog dokumentarista Nikolausa Geyrhaltera Homo sapiens (2016),  u kojem priču o zaboravljenoj civilizaciji pričaju apokaliptične slike sablasnih krajolika. U ovom filmu uznemirujuće ljepote, kroz pesimističnu studiju ljudskog obitavanja na planetu Zemlji, Geyrhalterova statična kamera bez ijednog čovjeka u kadru pokazuje apokalipsu sada i ovdje.

Najboljim igranim filmom žiri je jednoglasno proglasio film Teret (Deadweight, 2016) fotografa Axela Koenzena, čiji „pomorski komad“ tematizira  izrabljivanje mornarske radničke klase koja omogućuje funkcioniranje kapitalističke učinkovitosti. Ovaj film izrazito dokumentarističkog pristupa, opservacijskim metodama progovara o odgovornosti, limitacijama, restrikcijama, o sindromu vremena gdje se instrukcije posreduju mailom, radijem, te kao suština prerastaju u globalni sindrom posredovanog upravljanja – prebacivanja odgovornosti koja se najčešće prelama na krajnjem izvršitelju. Film se u svom nastajanju morao prilagoditi ritmu broda, a ne brod dramaturgiji filma, dok je brutalne i teške uvjete rada redatelj odbio romantizirati. Znakovit je i sam naslov filma: priziva teret odgovornosti svakog pojedinca, odnosno postavlja pitanje kakvu relaciju činimo između onog što nam je zadatak i što zovemo vlastitim osjećajem odgovornosti dok izvršavamo dotični zadatak.

Dodjelom nagrada Wild Dreamer i hrvatskom premijerom filma Kozmos, oproštajnog djela francusko-poljskog redatelja Andrzeja Żulawskoga, zaključen je glavni program ovogodišnjeg izdanja Subversive Film Festivala koji spaja film i kritičku teoriju, uz naglasak na autore koji otvaraju nove horizonte i subjektivnosti.

 

Komentari