Istaknuto
17.08.2018.

Ove godine već smo imali prilike gledati nekoliko kvalitetnih hrvatskih naslova, a što u nastavku gledamo na velikom platnu donosimo u jesenskom pregledu.

16.08.2018.

Iako zadnjih godina nije u naponu snage, Madonna je kroz 35 godina karijere definirala glazbenu scenu kakvu poznajemo danas. Njezin 60. rođendan prilika je da se podsjetimo na veliku karijeru koja je promijenila svijet.

Film

Dokukutak: Hrabrost dijeljenja intime (“The Closer We Get”, K. Guthrie)

05.03.2016. Tin BačunFoto: facebook.com/TheCloserWeGet

Što smo si bliže, film koji je otvorio 12. ZagrebDox, dirljiva je i intimna priča redateljice Karen Guthrie. Nakon moždanog udara njene majke, Karen se vraća u obiteljsku kuću kako bi se brinula za svoju nepokretnu, no lucidnu majku. Isto radi i njen otac Ian, čovjek koji ih je napustio na dugi niz godina i odselio se u Afriku. Karen uzima kameru i bilježi njihov ponovni, zajednički život te nas odvodi na emocionalni rolerkoster dok, zajedno s njom, tražimo istinu i zaključenje. Film je nagrađen od strane žirija za najbolji međunarodni film na Hot Docs festivalu u Torontu.

Kako smo imali priliku čuti u govori Nenada Puhovskog na otvorenju, dokumentarni film najčešće iziskuje hrabrost, i to ne samo hrabrost kakvu smo imali priliku vidjeti u Cartel Landu, gdje se ekipa M. Heinemana našla usred vatrenog obračuna na ulicama Meksika, već hrabrost dijeljenja djelića sebe, odnosno svoje intime. Film Karen Gutherie maksimalno se uklapa upravo u to, davši gledateljima na uvid sve poteškoće, prepreke na koje je sama redateljica nailazila, pitajući bolna pitanja i iznoseći „prljav veš“ obitelji.

Foto: facebook.com/TheCloserWeGet

Foto: facebook.com/TheCloserWeGet

K. Guthrie razlaže obiteljski portret na tri etape, razbivši pritom linearnu vremensku strukturu. Nakon uvoda, retrospektivom dobivamo uvid u pozadinsku priču obitelji, da bi se potom vratili u sadašnjost i konačno, direktnom autorskom intervencijom, otišli u Etiopiju kako bi upoznali drugi život redateljičinog oca. Što smo si bliže kombinira nekoliko grana dokumentarnog filma povezavši direktni dokumentarac, obogaćen poetskim atmosferskim kadrovima eksterijera koji se nalaze u opreci s melankoličnim interijerom, s metodama izjavnog dokumentarca poput intervjua u kojima članovi obitelji direktno progovaraju o svojim problemima. Također, u nekoliko je navrata prisutna i v.o. naracija same redateljice, često suvišna, odajući možda i bojazan od mogućeg neshvaćanja, s obzirom na to da su svi ostali postupci samodostatni. Glazba u ekspresivnoj funkciji savršeno pogađa dirljive scene te iziskuje dodatan emocionalni angažman gledatelja.

Zaglavljeni u klupku emocija, pridružujemo se redateljici u njenoj nakani finalnog zatvaranja kruga cjelokupne, često dramatične, a i depresivne, obiteljske problematike. Kako se priča razvija, gledatelj je angažiran te nestrpljivo iščekuje rasplet, pritom navijajući za sretan kraj i uspostavljanje ekvilibrija. Imajući na umu kako se stvari brzo mogu promijeniti i kako balans obitelji treptajem oka može biti narušen, potpuno smo uronjeni u zamršenu situaciju. U određenim momentima se film može učiniti predug, koncentrirajući se na davanje istih informacija gledatelju duže no potrebno, ali u konačnici sve sjeda na svoje mjesto.

Foto: facebook.com/TheCloserWeGet

Foto: facebook.com/TheCloserWeGet

Što smo si bliže bez dlake na jezike progovara o obiteljskim problemima, te na gorko-sladak način, nadahnuto baratajući filmski izražajnim sredstvima, opisuje put jedne kćeri koja se trudi obitelj postaviti na noge. Nevjerojatno intiman i vrlo dirljiv, film prisiljava gledatelja da propita vlastite postupke, poistovjeti se s filmskim subjektima, te kroz generalno optimističan ton kojim je prožet pobuđuje u gledatelju snagu za borbu sa životnim preprekama.

(Visited 93 times, 1 visits today)
Što misliš o ovom filmu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(3 votes, average: 4.333 out of 5)

Komentari