Intervju

dRUMELODY: “Drugačiji pristup stvaranju benda čija je tendencija modernizirani progres”

drumelody
Foto: dRUMELODY.tv
Vrijeme čitanja: 4 minute

Sarajevski electro bend pod nazivom dRUMELODY predstavlja novi videospot za pjesmu Pluton koji najavljuje novih 9 pjesama i album “Aero“. Nastao 2010. godine kao “potreba za multimedijalnim izražavanjem uživo, vođenim dirigentskom bubnjarskom palicom, električnim i akustičnim bubnjem zvukova, šumova, muzike i filma”, dRUMELODY predstavlja multimedijalni audio vizualni koncept. Kombiniranom tehnikom akustičnih i elektronskih ritmova, “lupova” i različitih muzičkih instrumenata s vizualizacijama pjesama zaokružuje se cjelokupni “live” doživljaj. Iza benda stoji Berin Tuzlić koji je, osim angažmana u dRUMELODY-ju, aktivan animator i strip-crtač te kreator mnogih regijskih videospotova i najuspješnijih reklamnih kampanja. “Aero” (feat. friends) izlazi krajem ljeta, a predstavlja kompilaciju s vokalima pa smo tim povodom razgovarali s autorom. “Aero” će, kao i ostali dRUMELODY albumi, biti dostupan preko iTunesa.

Što predstavlja electro bend dRUMELODY?

dRUMELODY je jedan drugačiji pristup stvaranju benda čija je tendencija modernizirani progres. Krenuo sam od osnova muzike i vizualnih komunikacija gdje tajming zaokružuje izraz. Osnova muzike je definirana solfeđom, a osnova solfeđa je ritam. Kako bi zaokružio cjelokupnu poruku koju odašilje dRUMELODY art videom sam crtao maštu koja je osjećaj percipranja pjesama dRUMELODY. Čarobni spoj elektro “lupova” različitih virtualnih muzičkih instrumenata sa fx zvukovima i šumovima koje pozivam s različitih mašina na temelju izvedbe sviranja na akustičnom bubnju daje jednu sliku muzike koja nema nikakve veze sa aranžmanima i razmišljanjima  kako se muzika izvodila i stvarala prije. Naime, ta emotivna slika je intenzivnija i dozvoljava slušaocu da uživa intenzivnije u kombinaciji s video mapiranim vizualizacijama koje su različitih filmskih tehnika kao što je rotoskop, crtana animacija, video fx itd. Ritmovi su uglavnom melodijski i dinamički su povezani s vizualizacijama. Dva su”rajdera” live izvedbe, a to je set Dw drum, Spdsx i virtualna video mašina s video zidom ili maping objektom i drugi set za manje prostore koji je praktičniji jer je manji, a to je Handsonic, ipad s virtualnim v-jay i d-jay aplikacijama. Ponekad u ovim kombinacijama bude i vokal.

Foto: dRUMELODY.tv
Foto: dRUMELODY.tv

Elektronska muzička scena izrasla je u globalni muzički fenomen. Koji su izazovi rada u bendu dRUMELODY?

Najizazovnija komponenta dRUMELODY-ja je kombiniranje drum jayinga s videom, ali na jedan manje-više improvizacijiski način izvođenja. Često se desi da na licu mjesta nastane novi song, a također su često pjesme dRUMELODY bez vokala jer dozvoljavaju slušaocu da mašta jer nemaju vokal i text koji im naređuje kako i na koji način da osjeća te iste pjesme. Stvaranje novih zvukova i šumova koji postaju kičma melodija i ritmova pravi za mene jedan novi prostor za slobodu zvučnog komponovanja. To predstavlja nepregledno plodno tlo da izrastu nove iskre kreativnog razmišljanja onih koji to slušaju, ali i mene koji to stvara. Nema ništa ljepše nego kada se na svirkama konektuje sa slobodom što više ljudi. dRUMELODY people su samim time dio performansa.

Kažeš da je glavni posrednik između čovjeka i svega ostalog bubnjarska palica. Na koji način?

Bubnjarskom palicom u set izvedbi drum – spdsx – virtual video mashine pozivam video i audio kreirane semplove i time se jednostavno postiže veća dinamičnost na koncertu i povezanost sa publikom, i njihova pažnja je mnogo veća. Faktički ta interakcija je skriptama povezana i daju taj “human-connect” efekat.

Često se čuje/čita da je elektronska glazba – glazba mladih?

To je pogrešna percepcija, standardna balkanska nepismenost. To je isto kao mišljenje koje je fabrikovano od neinvolviranih u animirani film,  pa misle da je on samo za djecu, a animacija je sada postala, 40% pa možda i više, dio igranih filmova, a da ne govorim da se za mnoge stvari i ne zna da su plod animacije. Prokletstvo takvog razmišljanja leži u činjenici da je elektro trend u muzici nešto relativno novijeg načina razmišljanja pa onda pošto su mladi više involvirani u novije stvari ostali ljudi misle ograničeno o elektronskoj muzici.

Postoje dva načina izvođenja dRUMELODY pjesama. Koji su to? I koliko je bitno pristupati glazbi multimedijalno?

Pa kao što sam već predhodno rekao to su manji i veći set, ali pristupati multimedijalno danas je neophodno u mnogim (možda i u svim) umjetnostima pa ne samo umjetnostima. Jednostavno u 21. stoljeću za različite vrste komunikacije i za različite poslove i zanimanja multimedija je neizbježna.

Surađuješ s mnogim izvođačima, a među njima je i reper Sterma, dvostruki najbolji BIH freestyler. Kako je došlo do suradnje?

Mi smo dio sarajevske muzičke scene koja se sama bori i onda je kod nas preporučljivo da surađujemo kako bi preživjeli šund. Ensar Bistrivoda je kao i svi mi u Sarajevu član još mnogih drugih bendova i onda smo napravili dva dueta za pjesme Brade grada i Stupski Peljto za koje je Sterma uradio text, a ja muziku i aranžman i odsvirao. Mak Kulenović je audio isproducirao i čak posudio svoju bradu naopačke u spotu Brade grada.

Nedavno je izašao videospot Pluton koji najavljuje novi album Aero. Što možemo očekivati?

Pa jeste, kao i dosadašnja izdanja dRUMELODY će imati online novi album pod nazivom “Aero” s devet novih pjesama, kao i novi video meping koncept za live nastupe i set autorskih pjesama od 35 komada. Novi spot je već vani, na sljedećem radim, a imam već nekoliko ugovorenih svirki koje kreću poslije srpnja.

Foto: dRUMELODY.tv
Foto: dRUMELODY.tv
Be social

Komentari