Istaknuto
05.12.2018.

I ove srijede stižu glazbeni noviteti. Glasujte za za najbolje singlove proteklog tjedna i pomaknite svog favorita na ljestvici.

03.12.2018.

Pažljivo pratite portal jer ćemo u člancima sakrivati najbogatije i najvrijednije nagrade do sada.

Film

Eurofilm: Salmer fra kjøkkenet

16.02.2015. Slavica Kotarac
Foto: facebook/Salmer-fra-kjokkenetKitchen-StoriesKuchenne-historie

Foto: facebook/Salmer-fra-kjokkenetKitchen-StoriesKuchenne-historie

Salmer fra kjøkkenet (Kitchen Stories) norveško-švedska je komedija zanimljive i neobične tematike, koja je prikazana na mnogim međurodnim filmskim festivalima te je ujedno i svojevremeno bila norveški izbor za Oscara za najbolji strani film. Naime, u središtu radnje nalaze se neženje, odnosno njihove životne navike u poslijeratnoj Skandinaviji. Švedski istraživači odlučuju promatrati kuhinjska kretanja neženja, potaknuti sličnim istraživanjem koje je pokazalo da žene u kuhinji prijeđu dojmljivu kilometražu.

Na duhovit, ali i vrlo realan način redatelj Bent Hamer uspijeva prikazati odnose među ljudima i razvoj istih kroz vrijeme provedeno zajedno. Švedski „promatrači“ dolaze u norveška sela i promatraju muškarce koji žive samostalno i kojima su za volontiranje u ovom istraživanju obećani konji. Komičnost situacije ovdje nastaje jer su konji koje dobivaju zapravo drvene figure. Posao Folkea Nilssona (Tomas Norström) je promatrati navike Isaka Bjørvika (Joachim Calmeyer). Po pravilima instituta, promatračima i promatranima nije dozvoljeno komunicirati.

Kako je za očekivati, ova dva muškarca će na koncu razviti komunikaciju, iako Isak prestaje kuhati u kuhinji i čini to u svojoj sobi u potkrovlju te u istoj buši rupu u podu kako bi mogao promatrati Folkea. Naime, Isak je požalio zbog volontiranja pri ovom istraživanju te najprije nije ni htio pustiti promatrača u kuhinju. Kad ga je napokon pozvao u dom otvorivši mu vrata svoje intime, osjećao je nelagodu bivajući promatran pa se osjećao sigurnije kad je i sam promatrao. Sam Folke očito nije dorastao ovom poslu jer je i sam sličan Isaku te živi neuravnoteženim životom što nam je jasno oslikano njegovim proždiranjima čokolade i ostale hrane do te mjere da mu je mučno. Do razvoja odnosa dolazi spontano kad Isak ostaje bez duhana, a Folke mu dobaci svoj. Kako se njihov odnos razvija, Isak polagano zanemaruje svog prijatelja Granta (Bjørn Floberg), s kojima se običavao družiti uz kavu. To će Granta toliko pogoditi da će u jednom trenutku dovesti Folkea pred sigurnu smrt, od koje je spašen samo zato što je Isak otkrio što je njegov prijatelj naumio.

Foto: facebook/Salmer-fra-kjokkenetKitchen-StoriesKuchenne-historie

Foto: facebook/Salmer-fra-kjokkenetKitchen-StoriesKuchenne-historie

Iako će film imati neke neobične i neočekivane razvoje događaja, nemoguće je ne primijetiti u kolikoj će se mjeri i s koliko realnosti razviti sami likovi, a ponajviše Folke koji čak odlučuje provesti Božić s Isakom. Bent Hamer pobrinuo se da film do kraja postaje sve zanimljiviji te nas uspijeva dirnuti bez da doživimo likove kao pretjerano osjećajne. Zanimljivo je koliko će se često u skandinavskim filmovima moći uočiti nedostatak konkretne radnje koji se kompenzira usmjerenjem na ljude i njihovu unutrašnjost. Realnost i surovost ljudske svakodnevice kroz kontekst koji ne viđamo često i priču kakvu obično nećemo vidjeti u holivudskim filmovima, odlike su skandinavske kinematografije.

Odličan element po kojemu možemo razlikovati ovakve filmove od holivudskih je i upotreba komičnih elemenata. Dok će holivudske komedije često podrazumijevati upotrebu toilet humora ili (u komedijama boljeg statusa) određene punove, reference na pop kulturu i slično, u Salmer fra kjøkkenet komičnost nastaje pri apsurdnosti situacija kao što je Isakova nervoza nakon što ne može pronaći sol koju je Folke nekoliko trenutaka prije ostavio na drugom mjestu. Ono što će neiskusni gledatelji možda ocijeniti kao dosadan film zapravo je iskren film koji se ljudskoj prirodi približio više no što većini holivudskih polazi za rukom. Salmer fra kjøkkenet odisat će atmosferom koja u potpunosti odgovara sadržaju i tematici filma, a ostavit će dojam potpune iskrenosti i prirodnosti zbog kojega će gledatelji dobiti dojam ne samo da su vidjeli nešto svakodnevno, nego da su bili i dijelom filma koji su pogledali.

(Visited 145 times, 1 visits today)

Komentari