Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Izvedbene umjetnosti

Festival svjetskog kazališta 2016. donosi predstave iz Berlina, Bruxellesa i Japana

14.08.2016. Tim HrvaćaninFoto: www.schaubuehne.de

Četrnaesti Festival svjetskog kazališta održat će se od 9. do 24. rujna u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu i ugostit će tri projekta europskih i svjetskih redatelja s vodećih međunarodnih kazališnih scena. Festival će u petak, 9. rujna u 20 sati otvoriti predstava „Brak Marije Braun“  njemačkog kazališnog redatelja Thomasa Ostermeiera, nastala prema scenariju kultnoga njemačkog redatelja Rainera Wernera Fassbindera u izvedbi berlinskoga kazališta Schaubühne. Predstava će biti izvedena reprizno i 10. rujna u 18 sati. 

“Brak Marije Braun” prvi je dio Fassbinderove trilogije (uz “Lola” i “Čežnja Veronike Voss”) o poratnoj SR Njemačkoj, metaforički utjelovljenoj u ženskim protagonistima. Tom trilogijom Fassbinder je postao jedan od najuglednijih predstavnika novoga njemačkog filma te je ostvario i svjetsku afirmaciju. Thomas Ostermeier stalni je gost Festivala svjetskoga kazališta. Domaća je publika dosada imala prigodu vidjeti njegova scenska čitanja nekoliko dramskih klasika; Ibsenovu „Noru (2003.), Shakespearove „Hamleta (2008.) i „Othella (2011.) te „Smrt u Veneciji“ Thomasa Manna (2013.). Ostermeier od 1999. godine rukovodi slavnim berlinskim kazalištem Schaubühne am Lehniner Platz.

[Tristesses] Foto: www.dasfrauleinkompanie.com

[Tristesses]
Foto: www.dasfrauleinkompanie.com

Festival svjetskoga kazališta nastavit će se 20. rujna autorskim projektom Toshikija Okade u izvedbi kazališne grupe chelfitsch, “Vremensko putovanje kroz sobu/Time’s Journey Through a Room. Okada, jedan od ključnih autora suvremenoga japanskog teatra, u svojem posljednjem projektu, referirajući se na eleganciju japanskoga No-kazališta, kreira svijet u kojemu se sukobljava svijet živih i mrtvih, prikazujući zavist živih prema onima umrlim u nadi. Na tragu svojih ranijih istraživanja glazbenih formi u kojima se autorska glazba preklapa s glumačkim glasovima, Okada surađuje s vizualnim umjetnikom Tsuyoshiom Hisakadom kako bi stvorio tonsku kutiju na sceni temeljenu na snimljenom zvuku živoga prostora. Kroz izvedbu predstave “Vremensko putovanje kroz sobu” ova dvojica umjetnika vode gledatelje i dalje, pružajući im prigodu da dožive odnose između nevidljiva zvuka, tijela, jezika i prostora. Predstava će biti izvedena dva puta istoga dana, u 17 i 21 sat.

Festival svjetskog kazališta završit će 23. i 24. rujna u 20 sati izvedbama predstave “Tuge/Tristesses Anne-Cécile Vandalem. Ovaj glazbeno-kazališni projekt u produkciji Das Fräulein (Kompanie) u fokus stavlja odnos između moći i tuge. Služeći se metodama detektivske priče i političke komedije, autorica Anne-Cécile Vandalem s humorom istražuje jedno od najstrašnijih političkih oružja današnjice: manipulaciju tugom mase. Preko filmski dizajnirane scene, ona svjetlo reflektora baca na moć medija i način na koji funkcionira propaganda, otvoreno ili u sjeni, pritajeno. “Tuge” zajedno s video instalacijom Still too sad to tell you/Još pretužana da bih ti rekla čini Vandalemin diptih na temu tuge.

Ulaznice je do 29. kolovoza moguće kupiti online na web stranici www.hnk.hr, a od 29. kolovoza i na blagajni HNK u Zagrebu. Na blagajni je od 29. kolovoza moguće kupiti i paket ulaznica za sve predstave po cijeni od 300 kuna.

(Visited 72 times, 1 visits today)

Komentari