Istaknuto
21.05.2017.

Grupa sušačkih gimnazijalaca i njihovih profesora nakon popodnevne smjene već niz godina ostaje u školi i na izbornoj nastavi priprema kazališne predstave. U vremenu kada je teško biti profesor, oni svojim učenicima usađuju ljubav prema kazalištu i time odgajaju, ako ne buduće glumce, onda zasigurno obrazovane i aktivne gledatelje.

18.05.2017.

Tjedan suvremenog plesa je tijekom protekle 34 godine postojanja prezentirao preko 800 renomiranih svjetskih umjetnika te producirao 80-ak premijernih izvedbi domaćih autora, proizvevši tako nekoliko generacija hrvatskih koreografa i plesača.

Izvedbene umjetnosti

Najava – Margarethe von Trotta gošća Filozofskog teatra i kina Tuškanac

25.05.2016. Ziher.hrFoto: facebook.com/Filozofski-Teatar

U nedjelju, 29. svibnja u 19:30 sati, na pozornicu Filozofskog teatra u HNK-u stupit će jedna od najvećih njemačkih filmskih redateljica i scenaristica Margarethe von Trotta. Tematika koju razrađuje u svojim filmovima su velike povijesne ličnosti ženskog spola te zbog toga nosi titulu vodeće feminističke redateljice na svijetu. Najpoznatije ličnosti koje je obradila u filmovima su Rosa Luxemburg, velika osloboditeljica žena, te Hannah Arendt, najpoznatija filozofkinja.

Margarethe von Trotta studirala je umjetnost, germanistiku i romanske jezike te pohađala tečajeve glume. Glumila je u filmovima Rainera Wernera Fassbindera i Volkera Schlondorffa, a kasnije se i sama odlučila okušati kao redateljica.

Još od 1960. godine, Margarethe von Trotta na scenu postavlja misaono produbljene ženske likove koje su ispred svoga vremena te naglašava njihovo samostalno razmišljenje. Inspirirana Ingmarom Bergmanom, cilj joj je prikazati dubinu psihičkog svijeta svakog lika te zato ne smatra da radi ‘ženske filmove’.

U danima njezina boravka u Zagrebu, od 28. do 31. svibnja, u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i kinom Tuškanac, građani će imati priliku gledati četiri filma ove velike redateljice: Rosa Luxemburg (1986.), Izgubljena čast Katharine Blum (1975.), Olovno vrijeme (1981.) i Hannah Arendt (2012.)

Komentari