Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Glazba

FOR – Dan treći: Intimno druženje na poslijepodnevnim partijima i u vožnji brodom

22.06.2014. Tim Hrvaćanin
Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

Treći dan FOR festivala nudio je pravi festivalski cjelodnevni doživljaj. Počelo je poslijepodne na otočiću Jerolim s beach partijem, nastavilo se s dva koncerta u Venerandi i završilo je s DJ setovima na Carpe Diem Beach. Onima kojima ni to nije bilo dovoljno, mogli su produžiti na after party u klub Pink Champagne, koji je tek počinjao u 4h u noći.

FOR naglašava intimni doživljaj, koji je prisutan u koncertima i DJ setovima na manjim prostorima s manje ljudi nego na drugim festivalima, ali taj je doživljaj napokon bio upotpunjen poslijepodnevnim beach partijem na otočiću Jerolim. DJ setove vrtjeli su Mark Ronson, Erlend Øye i Nicolas Jaar, a cijeli program zaokružio je Erlend Oye svojim nastupom s akustičnom gitarom pod nazivom „History lessons“, u kojem je svirao hitove i klasike iz povijesti pop glazbe za zainteresiranu publiku. S druge strane, DJ setovi su ponudili drugačiji glazbu od onih noćnih, manje fokusiranu na čvrsti beat koji bi trebao držati publiku rasplesanu satima, već se glazba više kretala kroz neke funk/soul note, s ugodnim melodijama i pjevnim refrenima. Naravno, rijetki su se kupali, većina je samo dopunjavala čaše s koktelima i pivske boce, ali svi su se činili iznimno dobro raspoloženima.

Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

Najbolji trenutak bio je povratak s čamcem na Hvar, kada se u naš čamac, gdje nas je bilo dvadesetak, ukrcao Erlend Oye sa svojom gitarom. Na sredini kratke vožnje do Hvara smo stali, vozač je isključio motore, Erlend izvadio gitaru i odsvirao You can call me Al Paul Simona te Ignition R Kellya, na ogromno oduševljenje prisutnih. To je pravi festivalski doživljaj. Erlend se i kasnije vozio s posjetiteljima na otok, nije išao posebnim gliserom kao ostali izvođači, no i svi drugi su pristupačni. Jučer sam uspio uhvatiti sestre Haim i s njima pričati, a svugdje među publikom mogli ste vidjeti članove Klaxonsa, Templesa, Movementa i Mark Ronsona.

Koncerti su jučer bili rezervirani za i Neneh Cherry. S obzirom na to da je prva otkazala zbog bolesti, umjesto nje je angažiran bend Movement, koji nastupa još jednom zadnji dan festivala, stoga sam njihov prvi koncert odlučio preskočiti i stigao sam u Venerandu na Neneh Cherry.

Neneh Cherry je reperica i DJ-ica koja je na sceni još od osamdesetih. Na Hvar je stigla s bendom/duom RocketNumberNine, s kojim je snimila odličan ovogodišnji album „Blank Project“, a i prošle godine su surađivali na projektu „MeYouWeYou“. RocketNumberNine čine braća Ben i Tom Page, jedan na bubnjevima, a drugi na analognim sintesajzerima, i time stvaraju odličnu podlogu za Nenin baršunast glas, koja na novim pjesmama više pjeva nego što repa.

Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

Njihov set bio je najduži od svih koncerata na festivalu, a uz većinu odsviranih pjesama s novog albuma, pred kraj koncerta našlo se mjesta i za nekoliko starijih pjesama poput Buffalo Stance. Sve pjesme u aranžmanu bubnjevi-sintesajzeri funkcioniraju odlično uživo. Zvuk je moćan, sintesajzeri s basom mogu preplaviti jednako jako kao distorzije s nekih gitara. Iako bi sve ovo mogli „odsvirati“ preko sampleova i ritam mašina, oni se odlučuju svirati to uživo, što daje neku posebnu notu i doživljaj koncerta.

Neneh je, iako najstariji izvođač na festivalu, bila iznimno energična, raspoložena i rasplesana, te se potpuno uživjela u nastup. Pjeva sama, bez ikakvih back vokala, a glas joj je odličan. Glazbena strana braće Page čine repetitivni ritmovi, ali ne u stilu kraut-rocka i Kraftwerka, već kao da inspiraciju crpe iz afričkih ritamskih obrazaca. Sintesajzeri dodaju tome shoegaze prizvuk, ali u analognom obliku, ne na gitarskim distorzijama. Čini mi se da trio baš dobro funkcionira u nastupima, u međusobnoj komunikaciji. Sve su pjesme obogatili produženim refrenima, glazbenim intervalom, a u pojedinim pjesmama su braća Page odsvirali cijeli intermezzo. Uglavnom, jako dobar i uvjerljiv koncert iskusnih glazbenika s dugim scenskim stažom, koji stvaraju originalnu i neuobičajenu glazbu, a izvode je s mnogo autoriteta. Iskreno sam uživao u koncertu i nadam se da će biti još prilike da ih čujem uživo. Najbolji koncert FOR festivala uz onaj sestara Haim.

Foto: Tim Hrvaćanin

Foto: Tim Hrvaćanin

Kraj večer je bio, kao što sam već spomenuo, na Carpe Diem Beachu. Glavna jučerašnja zvijezda tog dijela programa bio je Baio, punim imenom Chris Baio, većini poznatiji kao basist Vampire Weekenda. Kada ne svira u matičnom bendu, Baio se bavi elektronskom glazbom, ima izdano nekoliko singlova, a svoje setove uvrsti svakojake numere, pa me npr. razveselila stvar Can’t Do Without You od Caribou, izdana tek prije nešto više od tjedan dana. Nakon Baioa, DJ pult preuzeo je duo Psychemagik, koji u svoj set žele uvesti dozu psihodelije. Tu psihodeliju ja nisam primijetio, ali duo je svejedno rasplesao prisutne, a za kraj su sačuvali svoj najpoznatiji remix, pjesme Dreams od Fleetwood Mac.

Posljednji dan festivala ponovno će nastupiti spomenuti Movement te još jedne iščekivane zvijezde festivala, Darkside. Poslijepodne je ponovno rezervirano za party na otočiću Jerolim, a sve će završiti, kao i prijašnjih večeri, na Carpe Diem Beachu. Cijeli program možete pronaći ovdje, a ne zaboravite poslušati Ziherovu FOR playlistu.

Komentari