Istaknuto
08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

03.08.2017.

Nedavno je završeno drugo izdanje festivala Re:Think Sisak. Zidove grada oslikalo je nekoliko stranih street art umjetnika, a veličanstvene murale Sisku je ostavilo i nekoliko hrvatskih umjetnika. Cilj je festivala probuditi grad i promijeniti lošu sliku Siska koja je stvorena u medijima.

Vizart

“Fotografije” u Greti: Parafraza čovjeka kroz simbole i konceptualnost

22.05.2017. Katarina Čižićfacebook.com/galerijagreta

U ponedjeljak, 22. svibnja otvara se izložba Fotografije autora Stjepe Kaleba  u galeriji Greta u Zagrebu.

Stjepo Kaleb, fotograf  zanimljivog životopisa, stjecao je iskustva u Parizu i New Yorku, a trenutna adresa mu je u Dubrovniku. Ljubav prema tom gradu može se primijetiti i na njegovim fotografijama, budući da se Dubrovnik pojavljuje kao suptilni akter i motiv.

Kako je navedeno u tekstu koji prati izložbu, Fotografije objedinjuju izbor radova iz nekoliko serija fotografija. Kaleb prikazuju zbilju, njezin minimalizam. Ona je lišena znakova za raspoznavanje te je ostavljeno na promatraču da ih otkrije sam.

Fotografije – kadrirani sadržaj zbilje

 

U seriji Flora (2011.-2017.) prikazane su kuće u Dubrovniku, igre između površina zidova, svjetla i sjene te svakodnevnih objekata poput stolica i biljaka.

Kao kontrast Flori postavljena je serija Bez naziva (2007.-2017.)  koja prikazuje grad i njegovu nestalnost.

U seriji fotografija Palme (2013.-2016.) kako i samo ime govori, glavni motiv je palma. Fotografije prikazuju drvo koje odumire zbog štetnika koji se nastanio u njoj. Unatoč tome, Kaleb nam skreće pažnju na borbu. On prikazuje drvo koje živi unatoč svome propadanju. Miče fokus sa smrti te ga usmjerava na život.  Upravo ovom serijom donosi metaforu današnjeg pojedinca. Svijet i društvo štetnici su koji se nastanjuju u čovjeku te mu diktiraju korake.

Ponovni prikaz Dubrovnika susrećemo u seriji fotografija Stolice (2010.-2017.)

Kaleb donosi javne i privatne prostore lišene određenosti. Na konceptualni se način igra motivima stolica, njihovim pojedinačnim ili grupnim prikazima. Na taj način problematizira čovjeka, njegovu pripadnost društvu, gradu, svijetu.

„Nema tu kritike i osude. Slobodni su to procijepi zbilje kojima autor radi višeznačenjske mape / karte odmicanja i bivanja u trajanju ničega.“, navodi Petra Golušić.

Izložba je za posjetitelje otvorena do 26. svibnja 2017.

Komentari