Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Fotografska interpretacija jela opisanih u književnim klasicima

13.08.2016. Anja Tomljenović
Foto: charlesroux.com [Marcel Proust, U potrazi za izgubljenim vremenom]

Svi zaljubljenici u književnost znaju kako je dovoljan samo jedan detalj u priči koji će aktivirati maštu i čitatelja u trenu prenijeti u potpuno novi svijet. Upravo jedan takav svijet otvorio se u seriji fotografija Francuza Charlesa Rouxa, koji je svoju ljubav prema književnim klasicima prenio u drugačiji medij. Serija fotografija pod nazivom Izmišljene gozbe tematizira mrtvu prirodu, odnosno jela koja su spominju u antologijskim djelima svjetske književnosti, od Cervantesova Don Quijotea do Salingerova Lovca u žitu.

Imam osjećaj da moj duh nastanjuju priče i da se u mom mozgu stvaraju izoštrene slike onoga o čemu čitam,“ rekao je autor za Huffington Post i dodao: „prije svega sam čitatelj, zatim postupno postajem i kreator.“ Autoru su kao inspiracija za ovaj projekt poslužili Proustovi opisi francuskih madeleine kolačića u romanu Put k Swannu koji su dosegli svjetsku slavu nakon popularizacije čitavog ciklusa U potrazi za izgubljenim vremenom. Isto tako, gotovo jednako poznat primjer je i Carrollova Alisa u zemlji čudesa u kojemu je opisana čajanka s Ludim Klobučarom. Autor vrlo pažljivo postavlja sve detalje: tanjure i pribor za jelo, zdjelice, čaše, cvijeće i ostale ukrasne sitnice u kadar. Potpuno se oslanjajući na opise u pojedinoj knjizi, čak je naučio i skuhati neka od jela, što mu je omogućilo da stvori autentičnu viziju atmosfere, a time ponudi i vlastitu interpretaciju čitave knjige. Ove fotografije podsjećaju nas kako je čitanje izuzetno bitan okidač za buđenje naših ostalih osjetila. Prije nego posegnete za novim štivom, provjerite koje je još „gozbe“ Roux postavio u fokus svog fotoobjektiva.


Komentari