Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Vizart

FridaMoji: Autoportreti Fride Kahlo prevedeni u jezik 21. stoljeća

24.03.2017. Anja Tomljenović
Foto: huffingtonpost.com

Činjenica je kako se nalazimo usred revolucije jezika i internetske komunikacije. U porukama sve manje koristimo riječi, a sve više emojije, smajliće, emotikone, kako god ih nazvali. Malene sličice s različitim izrazima emocija postale su jednostavan, brz i efektan način za izražavanje raspoloženja. Imajući to na umu, američki grafički dizajner Sam Cantor osmislio je seriju emojija koji u sebi ujedinjuju suvremeno društvo i ikonu moderne umjetnosti 20. stoljeća.

Kompleksni autoportreti Fride Kahlo za generaciju Interneta i društvenih mreža

Frida je bila savršena za ovaj projekt. Svoje emocije prenosila je otvoreno i iskreno u svom radu. Kojeg drugog umjetnika bi bilo bolje prevesti u emotikon, koje danas koristimo za izražavanje emocije?“, izjavio je tvorac ove ideje. Odobravali vi nju ili ne, činjenica je da se radi o zanimljivom načinu za prezentaciju umjetničkog rada mlađoj publici te generaciji Interneta i društvenih mreža. Autoru je također od početka bilo bitno da ni u jednom trenutku ne banalizira ili suviše simplificira kompleksne Fridine autoportrete, što svakako treba istaknuti u ovoj priči. Nakon duge suradnje s Frida Kahlo Corporation koju vodi nećakinja velike umjetnice, autor je otputovao u Mexico City kako bi se uživo suočio s Fridinim remek-djelima. Nakon što je vidio sliku Dvije Fride (1939), intenzitet emocija na licama figura toliko ga se dojmio da je jednostavno morao ispričati i svoju priču.

Emotikoni s motivima Fridinih autoportreta, tzv. FridaMoji, temelje se na njenoj životnoj priči i utjelovljuju njena stanja patnje, strasti, izolacije i refleksije. Ne prikazuju samo ono po čemu je Frida prepoznatljiva, spojene obrve i cvjetnu krunu, već 160 različitih emotikona koji za motive imaju i njena druga velika djela, poput Autoportreta s bodljikavom ogrlicom i kolibrićem (1940), Autoportreta s odrezanom kosom (1940) ili Autoportreta s majmunom (1943).

Što bi Frida rekla?

Možda ste si postavili pitanje o tome što bi Frida mislila o čitavoj ideji. Cantorov suradnik doskočio je i tom potencijalnom prigovoru, odgovorivši kako je „Fridin inventivni duh ono što smo pokušali kanalizirati kroz emotikone. Željeli smo pokazati kako Frida i njen rad prezentiraju promjenu, slobodnu volju, ekspresiju i individualnost i ne mogu zamisliti da bi ona na to mogla prigovoriti.“ Sve to stoji, međutim, sjetimo se kako je danas uobičajeno pronaći Klimtov Poljubac na šalici kave ili platnenoj torbi, kao i slavne Mondrianove kompozicije na olovkama i gumicama za brisanje. Sudeći prema tome, trebamo li se i dalje čuditi ovakvim stvarima ili ih jednostavno prihvatiti kao nuspojavu vremena u kojem živimo?


Komentari