Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Vizart

FridaMoji: Autoportreti Fride Kahlo prevedeni u jezik 21. stoljeća

24.03.2017. Anja Tomljenović
Foto: huffingtonpost.com

Činjenica je kako se nalazimo usred revolucije jezika i internetske komunikacije. U porukama sve manje koristimo riječi, a sve više emojije, smajliće, emotikone, kako god ih nazvali. Malene sličice s različitim izrazima emocija postale su jednostavan, brz i efektan način za izražavanje raspoloženja. Imajući to na umu, američki grafički dizajner Sam Cantor osmislio je seriju emojija koji u sebi ujedinjuju suvremeno društvo i ikonu moderne umjetnosti 20. stoljeća.

Kompleksni autoportreti Fride Kahlo za generaciju Interneta i društvenih mreža

Frida je bila savršena za ovaj projekt. Svoje emocije prenosila je otvoreno i iskreno u svom radu. Kojeg drugog umjetnika bi bilo bolje prevesti u emotikon, koje danas koristimo za izražavanje emocije?“, izjavio je tvorac ove ideje. Odobravali vi nju ili ne, činjenica je da se radi o zanimljivom načinu za prezentaciju umjetničkog rada mlađoj publici te generaciji Interneta i društvenih mreža. Autoru je također od početka bilo bitno da ni u jednom trenutku ne banalizira ili suviše simplificira kompleksne Fridine autoportrete, što svakako treba istaknuti u ovoj priči. Nakon duge suradnje s Frida Kahlo Corporation koju vodi nećakinja velike umjetnice, autor je otputovao u Mexico City kako bi se uživo suočio s Fridinim remek-djelima. Nakon što je vidio sliku Dvije Fride (1939), intenzitet emocija na licama figura toliko ga se dojmio da je jednostavno morao ispričati i svoju priču.

Emotikoni s motivima Fridinih autoportreta, tzv. FridaMoji, temelje se na njenoj životnoj priči i utjelovljuju njena stanja patnje, strasti, izolacije i refleksije. Ne prikazuju samo ono po čemu je Frida prepoznatljiva, spojene obrve i cvjetnu krunu, već 160 različitih emotikona koji za motive imaju i njena druga velika djela, poput Autoportreta s bodljikavom ogrlicom i kolibrićem (1940), Autoportreta s odrezanom kosom (1940) ili Autoportreta s majmunom (1943).

Što bi Frida rekla?

Možda ste si postavili pitanje o tome što bi Frida mislila o čitavoj ideji. Cantorov suradnik doskočio je i tom potencijalnom prigovoru, odgovorivši kako je „Fridin inventivni duh ono što smo pokušali kanalizirati kroz emotikone. Željeli smo pokazati kako Frida i njen rad prezentiraju promjenu, slobodnu volju, ekspresiju i individualnost i ne mogu zamisliti da bi ona na to mogla prigovoriti.“ Sve to stoji, međutim, sjetimo se kako je danas uobičajeno pronaći Klimtov Poljubac na šalici kave ili platnenoj torbi, kao i slavne Mondrianove kompozicije na olovkama i gumicama za brisanje. Sudeći prema tome, trebamo li se i dalje čuditi ovakvim stvarima ili ih jednostavno prihvatiti kao nuspojavu vremena u kojem živimo?


(Visited 103 times, 1 visits today)

Komentari