Istaknuto
15.11.2017.

Gorillaz su u sklopu europske turneje na kojoj promoviraju album "Humanz" stigli i do Budimpešte gdje su nas podsjetili zašto toliko volimo njihov zarazni spoj funka, hip hopa, gospela i popa. S novim albumom svoj su glazbeni izričaj proširili i na dance glazbu i house ritmove te parter sportske arene pretvorili u plesni podij.

14.11.2017.

Miki ima novi album koji će promovirati u Tvornici kulture! Na novom albumu repa o nogometu, jazzu i palačinkama, a sličan asortiman pizdarija pronaći ćete i ovom razgovoru. O glumcima, plejmejkerima i stolarima pričali smo šetajući kroz Namu, jer se u njoj, kao i u Mikijevim pjesmama, može naći milijun svega.

Glazba

Najava – General Woo: 'Možeš napraviti najveću underground pjesmu pa da bude hit'

24.09.2014. Tijana Živko/Tvorničar
Foto: facebook.com

Foto: facebook.com

General Woo, po mnogima talentiranija strana nekadašnjeg hip hop sastava Tram 11, nastupit će 27.9. u zagrebačkoj Tvornici kulture. Jedan je od pionira hrvatskog hip hopa te zaslužan za proboj hrvatskog undergrounda. Taj glazbeni žanr bio je i ostao njegova “prva ljubav”. Javnosti se prvi put predstavio 1996. godine na singlu „One 0 one“ kao podrška Radiju 101. Srđan Ćuk pravo je ime koje se krije iza nadimka General Woo, a koji je vezan uz njegov rodni Vukovar. Što se tiče njegovog umjetničkog i pravog imena, General Woo kaže da nema neke razlike između Generala Woo-a i Srđana Ćuka: “Ne transformiram se po potrebi, jednostavno po cijele dane mi se po glavi motaju rime i ideje za pjesme. Svaki dan slušam, guštam i smišljam. Tako da nemam neki poseban moment u kojem kažem: „E sad…“, pa sam netko drugi. Ja sam uvijek Srđan Ćuk, umjetničko ime je samo umjetničko ime, svi mi reperi imamo umjetnička imena i to je tako u hip-hop kulturi, svi znamo odakle je to poteklo”.

Woo-ova karijera započinje početkom devedesetih, onda kada se u Hrvatskoj počinje stvarati hip-hop scena. S Nenadom  Šimunom (poznatijim kao Target) osniva sastav Tram 11 s kojim objavljuje tri studijska albuma. „Čovječe ne ljuti se“ bio je prvi njihov studijski album te je doživio veliki uspjeh. Producenti albuma su Koolade i Dash, a kao gosti pojavljuju se zagrebački umjetnici El Bahattee, Phat Phillie, Major League Figures i Bolesna Braća. Nakon izlaska prvijenca postaju jako popularni i hip hop postaje općeprihvaćeni glazbeni pravac kod nas i u regiji. Tram 11 postavio je kamen temeljac hip hopu te, uz Bolesnu braću, Nereda i Stoku te El Bahatteeja, postaju nositelji novog vala i pioniri rapa na ovim prostorima. Drugi njihov album, „Vrućina gradskog asfalta“, objavljen je 2000. godine, također u produkciji Dasha i Kooladea, ali ovaj put i Baby Duksa. Treći album „Tajna crne kutije“ kompilacija je singlova za koje su dobili brojne glazbene nagrade, među njima i Crnog mačka.

Raspad Tram 11 i solo karijera

Bend se raspada 2003. godine, iako je Woo već godinu ranije koraknuo u samostalne vode objavivši prvi samostalni album „Takozvani“. Kao razlog raspada navodi se neslaganje između Woo-a i Targeta, što dokazuje i nedavni propali pokušaj njihova reuniona. Na albumu surađuje s nekoliko poznatih hrvatskih glazbenika: Ivanom Husar, Ivanom Kindl, Baby Dooksom. Pjesme s albuma preslika su njegova tadašnjeg života: izlasci, eksperimentiranje s drogom, žene, cuga. U to vrijeme raskida s izdavačkom kućom Menart jer pjesma Vozim nije dobila spot kao što je dogovoreno te prelazi u izdavačku kuću Aquarius. Uskoro, 2005. godine, izdaje svoj drugi samostalni album „Baš je lijep ovaj svijet“. Prvi je to, a ujedno i posljednji album u zajedničkoj produkciji Generala Woo-a i Nereda. Na njemu gostuje (u pjesmi MC to the fullest) i poznati američki reper El Da Sensei, a osim njega i Nina Badrić (u pjesmi Još uvijek gorim za ljubav) te Miroslav Ćiro Blažević (Ako zabijemo gol). Album nije naišao na odobravanje i brzo je pao u zaborav. Woo je uvijek isticao da nije želio da taj album izađe jer nije bio zadovoljan njime, a jedina dobra, ujedno i zanimljiva stvar koja se izrodila s tog albuma je, kako kaže, pjesma MC to the Fullest, koja je na kraju bila hit i to igrom slučaja jer je Woo-ova supruga umjesto pjesme s Ninom Badrić, koju on nije niti htio raditi, poslala MC to the Fullest na Otvoreni radio. Poslala je krivi mp3 i zahvaljujući njoj oni su tu stvar počeli vrtjeti kao blesavi.

Godinu dana kasnije, 2006. godine, izlazi treći Woo-ov album „Krv nije voda“ i prvi je to album stvoren bez Kooladea – hrvatskog hip hop producenta pravog imena Matko Šašek. Kao producenta za ovaj uradak angažirao je relativno novo ime na našoj sceni, Nacea, koji potpisuje produkciju na 12 od ukupno 13 pjesama. Na njemu surađuje s Edom Maajkom, Mirzom.

Povratak na scenu i ‘Verbalni delikt’

Slijedi višegodišnja glazbena šutnja u Woo-ovom svijetu da bi napokon 2011. svjetlo dana ugledao album „Verbalni delikt“. Njime dokazuje da je veteran i klasik hip hopa na području regije kojemu je teško konkurirati. U „Verbalnom deliktu“ ispoljava dugo potiskivanu ljutnju, jak stav i sasvim iskreno progovara o različitim problemima koji muče svakog građanina Lijepe Naše. Ideje za album crpio je iz svakodnevnog života i situacija. „Sve su me te frustracije probudile, jer svi smo isfrustrirani, svi želimo živjeti slobodnije, lagodnije i normalnije. Jednostavno sam se odlučio istresti to direktno iz sebe, mislim da tako najbolje mogu funkcionirati bez ikakvih glumatanja“, rekao je General Woo nekoliko dana prije izlaska albuma.

On u albumu proziva institucije, čelne ljude države i vladare društvene scene. Nabraja njihova zlodjela obraćajući im se imenom i prezimenom – Šeksa naziva mafijom, Kosor glupom. Kritičari su „Verbalni delikt“ proglasili najboljim njegovim album, hrabrim pothvatom kojim ne ostaje dužan nikome. Album ima 18 pjesama i četiri skita, a publika ga je odlično prihvatila. Pjesme traju kratko, oko tri i pol minute jer, kaže Woo: „Ne volim raditi dugačke pjesme, mogu reći sve u te tri minute, i u tekstu i u svemu, tako da kad sam slušam glazbu mi je to to, osim ako je nešto dobro što razara, onda mogu reći više. Mislim da je u hip-hopu okvir tri i pol minute, četiri minute za pjesmu uvrh glave, jer u te tri i pol, četiri minute čovjek može reći sve ako je pravi autor, pravi tekstopisac“. Album donosi i jednu zanimljivost. U prvotnoj verziji pjesme Zašto sada šutite spominje se stih “Bit će bolje kada porez plati Mamić, a kurvu Severinu zamijeni Nina Badrić“, a kada je album izašao taj je stih promijenjen u “Bit će bolje kada porez plati Mamić, a zamisli Severinu zamjeni Nina Badrić“. Po savjetu odvjetnika Aquarius Recordsa stih je zamijenjen jer Woo nije ima dokaza da je ona nekome naplatila seks te je ne može nazivati kurvom.

Foto: facebook.com

Foto: facebook.com

Napokon na red dolazi album „Pad sistema“, osmi njegov studijski album koji je izdan u lipnju ove godine. Podijeljen je u dvije cjeline. Na prvom disku su tematski angažirane pjesme kao Zlatno Ne, Sve ove godine i Sve je bila laž, dok drugi disk sadrži teme više vezane za hip hop i zabavu kao što su Ja sam ulica, Repam dok ne krepam, Porez na budale. Sve tekstove kao autor potpisuje General Woo, a na albumu gostuju Ivana Kindl, Sett, Stoka, Pendrek, Ajs Nigrutin, Suicide, Sunny Sun, Kandžija, Toxara, Mc Rima, Brka, Karizmatik, Doki Doki3ki Stil. S punim pravom album „Pad Sistema“ kritičari nazivaju najzrelijim Woo-ovim albumom u karijeri, kako tekstualno tako i produkcijski.

General Woo oduvijek je bio otvoren, i kao glazbenik i kao osoba, a mišljenje iznosi bez imalo zadrške, proziva sve i svakoga, što se može čuti u njegovim pjesmama. Radi kako on želi, spreman je i na pozitivnu i na negativnu kritiku. „Preporučio bih svima da rade kako žele, da ne ganjaju hit sing, jer on ti neće donijeti ništa osim jednokratnih novaca i jednokratne slave, to smo vidjeli na primjeru nekih kolega repera, neću ih sada prozivati, ljudi znaju sami što su napravili. Dolazim iz te škole gdje mi, kada smo radili Tram 11, nismo maštali da budemo u svakim novinama, da imamo hit singl, mi smo ganjali ono što smo mislili da treba raditi, iskreno govoriti što mislimo. Ljudi su to prepoznali i to je tako nastalo. Ni poslije nisam ganjao hitove, možeš napraviti najveću underground pjesmu pa da bude hit, to nema pravila, to je dokazano i to vidimo, svake godine se to događa, ne kod nas koliko vani na glazbenim scenama“, iskren je u svojim iskazima Srđan. Ako već niste čuli novi album, iskoriste odličnu priliku te ga poslušajte u skorašnjem koncertu u Tvornici kulture gdje će izvoditi pjesme s novoga albuma, ali isto tako i stare nezaboravne hitove s prethodnih albuma.

Komentari