“Hello Hapiness” (Chaka Khan): Plesna pozitiva i šaka ljubavi za sve

chaka
"Hello Happiness" [album cover]

Neki je nazivaju kraljicom funka, neki kumom popa. Njen zadnji album izišao je 2007. “Funk This” odražava stav koji je nedavno jasno izrazila u jednom intervju. Ovo nije njen povratak nakon 12 godina, ona je uvijek bila tu negdje. Djelovala je, pa makar iz zasjede, oporavljajući se od ovisnosti te gubitka prijatelja i glazbenika s kojim je dijelila sve, pa i glazbene suradnje – Princea.

U borbi s onim što život donosi i odnosi uspjela je kao 66-godišnjakinja servirati nam ovako svjež i plesan album, ona – Chaka Khan, glazbena legenda, deseterostruka dobitnica Grammyja. Sada je tu s nama, u svom svjetlu (glazbom protiv depresije), Hello Happiness”!

Zarazni plesni singlovi i svježi dance zvuk

Na albumu “Hello Happiness” koji je izišao pod etiketom Island Records, svježinu možemo zahvaliti producentima Sarah Ruba i Switch, poznatima po suradnjama s M.I.A i Major Lazerom. Kao što i Chaka kaže, nije htjela da ovaj album bude dubok, više poletan i jednostavniji s catchy melodijama. Prvi singl koji najavio album od tek 7 pjesama, već je jako hitoidan i uspješan, a zasigurno će se vrtjeti ne samo po radijskim postajama (možda ne našima, izuzev Yammatu, gdje sam jedinom čula ovu stvar – pohvala), već i na zabavama.

Album otvara izravno najavni hit Hello Happiness koji započinje s pljeskanjem koje najavljuje funky početak u stilu ‘odmah u glavu, a pridružuju mu se razigrani zvuci nalik sintesajzerima koji kao su izrasli iz nekih istočnjačkih vrtova. Ovo označava i nekakav konceptualni početak zaokružene cjeline pozadinske misli koji prati album, pozitivna energija koja se pretače kroz ples i glazbu, kako pjeva u ovom zaraznom izdanju Take me back to the dance floor, So I can dance away my blues.

Album je tekstualno siromašan, ritmom bogat upravo jer je svjesno naglasak stavljen na plesni album, a tekstovi pjesama su skliznuli u drugi plan. Ipak, osjetno daju notu pozitivne energije i ljubavi – mnogo ljubavi. (Love is what I am here for; Lord, I’m gettin’ tired of bein’ so lonely; I’ve got the fire inside that burns more than it likes)

Osim modernih dodira, mnoštva mini-elektroničkih intervencija, tu je naravno i dobro poznati, prepoznatljivi old school Chaka zvuk. Upravo to je na albumu najbolje dočarala Like a Lady s njenim snažnim vokalima, bez potrebe za back vokalima koje sama sebi “napjevava” i slaže kao kompleksne vokalne lego-kockice u skladnu cjelinu.

Pomalo svega uz dobru vokalnu porciju

Kvaliteta ovog albuma zasigurno je i raznovrsnost stilova koji se ovdje provlače kroz manje od 30 minuta glazbe. Na Don’t Cha Know se igra s beatovima koji se bore s gitarama, točnije s gitarskom solažom koja vodi ovu stvar. Čudno, pomislila bih sama kada bih pročitala da solaža vodi pjesmu. Međutim ovdje je to vrlo uspješno ukomponirano u moderan zvuk s Chakom koja se tu i tamo ‘zaurla’ kako samo ona zna, tako da stvari posloži na mjesto.

Kad kažem zaurla ne mislim na nešto negativno, to bi bilo krajnje neprihvatljivo. Jednostavno je teško opisati koliko je snažan njen vokal koji je u jednom času miran, u drugom skače na oktavu i ta kvaliteta skokova je impozantna.

Teško je spomenuti pjesmu koju ne bi izdvojila ili probrala kao neku koja se provukla ispod radara, pogotovo kod ovako kratkog albuma. Možda Too Hot zvuči kao kombinacija dosta pjesama koje smo već negdje čuli u spektru od Amy Winehouse do nekakvih polu-swing obrada poznatih hitova. Međutim u albumu toliko hitoidnih stvari, jedna koja nije u potpunosti oduševila, neće prevagnuti.

Album koji zvuči poznato jer je zarazan

Šećer je ostavljen za kraj, namjerno kao i točka na i. Prvi singl koji je najavio album, ujedno je (uz Hello Happiness) i najimpresivniji, najplesniji, najpamtljiviji. Like Sugar je esencija plesnog hita iz Chakinog pera, sletio ravno u 2019, spreman pokazati milenijalcima i nemilenijalcima kako se igra. Nosi snagu, dobru energiju te možda najbitnije poruku, poruku s kojom vas želimo ostaviti nakon čitanja.

Poruka za kraj nek’ bude pomalo cheezy i catchy kao ovaj skladan, kratak i sladak album. Dosta je zimske pasivnosti, uredsko-predavaoničkog sivila! Probudite proljeće u sebi i drugima – pleši kad ti se pleše, nek’ te ritam vodi, nemoj sjedit’ ako ti beat godi!  Izvinite moju laičku poetičnost, ili Chakinim riječima za kraj, baš iz pjesme Like Sugar:

“When you feel the funky beat, Get up on a-yo’ feet!”