Istaknuto
13.04.2018.

The Gentleman novo je ime na našoj glazbenoj sceni, no osoba koja se skriva iza tog imena već je duže vrijeme poznata publici. Iza pseudonima krije se Marko Lucijan Hraščanec, školovani i talentirani glazbenik koji svoj istoimeni album prvijenac promovira 13. travnja u kazalištu Mala scena. Povodom toga saznali smo koliko je dugo radio na projektu The Gentleman, zašto album promovira u kazalištu i još mnogo toga.

02.04.2018.

Možda bi "Govori glasnije!" mogao biti "mega angažirani hrvatski politički teatar", ali Bobo Jelčić svjestan je stvarne moći kazališta pa zato sve pretvara u dobru satiru i radije se bavi svakodnevicom maloga čovjeka i njegovim malim-velikim problemima.

Vizart

„Hommage zavičajnom stinju i pariškim godišćima“ Tatjane Radovanović u Studiju Moderne galerije

19.04.2015. Petra PlivelićFoto: radio.hrt.hr/screenshot

Izložba „Hommage zavičajnom stinju i pariškim godišćima“ slikarice, grafičarke i pjesnikinje Tatjane Radovanović otvorila se prošlog četvrtka, 16. travnja, u Studiju „Josip Račić“ Moderne galerije u Margaretskoj ulici 3., a bit će otvorena do 3. svibnja 2015. godine.

Ova izložba je ujedno i njezin povratak na zagrebačku likovnu scenu nakon trideset godina. U Zagrebu se Radovanović školovala i formirala u umjetnicu sa značajnim slikarskim sposobnostima te poetski uvjerljivim umjetničkim svjedočenjem o nataloženim iskustvima.

Na izložbi će bit predstavljeno tridesetak crteža, slika i grafika nastalih od 1956. do 2002. godine. Kao grafičarka izrađuje listove u aquatinti i cinkopisu. Slikarski radi u tehnici ulje na platnu. Značajno je da sve radove prožimaju mjesta na kojima je umjetnica živjela. Taj utjecaj počinje od otoka Hvara, gdje je rođena 1933. godine, Splita, u kojem je nastavila školovanje i Zagreba, gdje je upisala Likovnu akademiju i diplomirala 1964. godine.

Tako, čak pet desetljeća stvaralaštva značajno obilježava umjetničko okruženje Pariza gdje je otišla čim je diplomirala. Na početku radi kućne poslove i čuva djecu, a živi u sobici na Montparnasseu koja joj pruža pogled na najslavnije pariške krovove pa ih tada počinje crtati. Iz tog razdoblja značajan je ciklus slika kojeg izlaže 1972. u Slonu ULUH-a u Zagrebu, na svojoj prvoj samostalnoj i hvaljenoj izložbi. U Parizu se prvi put predstavlja 1973., u Galerie Raymond Duncan.

Foto: culturenet.hr/screenshot

Foto: culturenet.hr/screenshot

Kasnije se seli na Montmartre, gdje se pridružuje multinacionalnoj koloniji umjetnika koji su hodočastili u Pariz i na njegov mitski brežuljak povrh desne obale Seine. Tamo se usavršava pod suvremenim likovnim strujanjima, a ponajviše stvara pod okriljem glasovite i svima otvorene L’Ecole de Paris. U predgovoru kataloga, ravnateljica Moderne galerije Biserka Rauter Plančić istaknula je da Tatjana Radovanović tada „svakodnevno intenzivno slika portrete i likove iz raznih podneblja, svih boja i rasa, te kolege i prijatelje, pa s jednakim zanimanjem i usamljene šetače, beskućnike i radoznale turiste“.

Radovanović je sudjelovala na nizu pariških salona i bila nagrađivana, afirmirajući se kao iznimna slikarica, no umjetnički talent realizira i kao pjesnikinja. Tako je 1999. godine objavila prvu opsežniju zbirku poezije na čakavskom narječju i s vlastitim ilustracijama, „Živo stinje“. Objavljuje i dvojezičnu zbirku pjesama „Od Gdinja do Pariza, od Montparnassea do Montmartrea i natrag“ koja je objavljena s trideset pjesama na hrvatskom i francuskom jeziku, uz deset reprodukcija crteža i slika nastalih u proteklih pedeset godina u Parizu i na Hvaru. Zbirku svojevrsne meditacije u stihu objavljuje 2009. godine pod nazivom „Tragom zalutalih jeka: (od jeke do glasa)“.

Foto: split.alliance-francaise.hr/screenshot

Foto: split.alliance-francaise.hr/screenshot

(Visited 186 times, 1 visits today)

Komentari