Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Film

Hrvatska drama na 71. venecijanskom festivalu

26.07.2014. Slavica Kotarac
Foto: facebook

Foto: facebook

Drama „Takva su pravila“ hrvatskog redatelja Ognjena Sviličića dospjela je na 71. venecijanski festival.  Jedan je to od tri najveća svjetska filmska festivala, uz one u Berlinu i Cannesu. Nešto manje uspješan, no i dalje važan, pogotovo zato što prikazuje filmove slobodnijeg stilskog izraza i manje poznatih autora.

Sviličićeva drama govori o roditeljima čiji sin dospijeva u komu zbog nasilnog napada, a osim ovoga, poznatiji filmovi koji će igrati su „Birdman“ Gonzaleza Inarritua i „Austrijski podrumi“ Ulricha Seidla. Sviličić je drugi Hrvat koji je dospio na popratni program venecijanskog festivala. Prije njega bila je to Zrinka Ogresta sa svojim trilerom „Crvena prašina“ 1999.

Da se rad hrvatske kinematografije počinje cijeniti, dokazuju i filmovi „Cure“ i „Otok ljubavi“ koji dospijevaju na švicarski festival u Locarnu te lanjski plasman filma „Obrana i zaštita“ u popratni program berlinskog festivala.  Ipak, žalosna je činjenica da je dosad samo jedan hrvatski film dospio u konkurenciju nekog od tri velika europska festivala. Posljednji u Cannesu igrao je 1981. godine.

Komentari