Istaknuto
21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Film

Hrvatske premijere filmova nagrađenih u Cannesu i Locarnu u MM centru

07.02.2018. Ziher.hrFoto: MM centar

U MM centru Studentskog centra u Zagrebu u veljači ćemo gledati hrvatske premijere filmova nagrađenih na filmskih festivalima u Cannesu i Locarnu. Buduće s(a)vršeno vrijeme (The Future Perfect) prvi je dugometražni film njemačke redateljice s argentinskom adresom, Nele Wolhatz, koju smatraju jednom od novih nada suvremenog latinoameričkog filma. Njezini filmovi leže na granici različitih geografskih i filmskih stilova, suprotstavljaju se postojećim filmskim normama.

Buduće s(a)vršeno vrijeme, donosi priču o 17-godišnjoj Kineskinji Xiaobin koja dolazi u Argentinu i uči španjolski, dok njezina obitelj odbija prihvatiti jezik i običaje nove zemlje. Struktura učenja jezika postaje strukturom samog filma koji na zabavan način tematizira otuđenost, usamljenost kao i ulogu jezika u osobnom razvoju i socijalnim interakcijama. Hibrid između dokumentarnog i igranog filma, s brojnim autobiografskim elementima, dobitnik je nagrade za najbolji prvi film na festivalu u Locarnu 2017. godine. Sve uloge u njemu ostvarili su naturščici, a jedini je profesionalni glumac Nahuel Pérez Biscayart, zvijezda filma 120 BPM, koji glumi samoga sebe. Film se prikazuje 8. veljače u 19:30.

Tvornica ničega (A fábrica de nada) u režiji Portugalca Pedra Pinhe priča je o razočaranju, nemoći i nemogućnosti promjene sistema. Jedne noći grupa tvorničkih radnika shvati da njihov poslodavac krade svoje strojeve i sirovine. Odluče se organizirati i nadgledati opremu te spriječiti da proizvodnja bude prebačena drugdje. Radnici su, iz osvete, prisiljeni stajati besposleno uz svoje radne stanice dok traju pregovori o masovnom otpuštanju. Ogroman pritisak dovest će do nekoliko sukoba, dok se svijet oko njih ruši. Tvornica ničega poziva nas na refleksiju o ulozi rada u vremenu kada ekonomska kriza postaje dominantan oblik upravljanja i oslikava nedavnu društvenu i političku krizu u Portugalu. Veliki festivalski hit 2017. osvojio je niz nagrada, između ostalih i nagradu FIPRESCI na festivalu u Cannesu 2017. Hrvatsku premijeru gledamo 15. veljače u 19:30.

Osobni stil i snažan autorski potpis temeljna su obilježja stvaralaštva N. Wohlatz i P. Pinhe, a upravo su individualnost i umjetnička sloboda te poimanje filma kao umjetnosti osnovne premise jednog od najvažnijih pokreta u povijesti kinematografije – Novog vala, koji je tema epizode 3B Godardovih Filmskih (pri)povijesti. Gledamo je 9. veljače u 20 sati te o povijesti i budućnosti filma razgovaramo s filmskim teoretičarem Hrvojem Turkovićem i filmskim kritičarem Jankom Heidlom, a razgovor moderira filmska kritičarka Višnja Vukašinović.

(Visited 34 times, 1 visits today)

Komentari