Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Izvedbene umjetnosti

INmusic ima INteatar: Uz koncerte pogledajte predstave Stilske vježbe, Dream of life i Međuigre 0-24

22.06.2014. Ziher.hr
Foto: faceboo.com/StilskeVjezbe

Foto: faceboo.com/StilskeVjezbe

INmusic festival, osim bogatog glazbenog programa, donosi i nekolicinu kazališnih predstava u sklopu INteatra. Kazališnu scenu devetog INmusica otvaraju Pero Kvrgić i Lela Margitić sa svojim čuvenim “Stilskim vježbama”.

Premijera predstave održana je 19. Siječna 1968. u ITD kazalištu te se neprekinuto izvodi od tada i time je predstava uvrštena u Guinnessovu knjigu rekorda kao najdugovječnija predstava na svijetu s istom glumačkom postavom. Predstavu s tematikom preuzetom iz romana Exercices de style Raymonda Queneaua režirao je Tomislav Radić. Na premijeri te u idućih šezdesetak predstava Kvrgićeva partnerica bila je Mia Oremović, a u siječnju 1970. njezinu je ulogu preuzela Lela Margitić.

U predstavi se radi o naizgled običnoj zgodi iz zagrebačke jedanaestice koja, prepričana na dvadesetak načina, postaje vrhunskom komedijom.

Stilske su najavljene prvog dana festivala s početkom u 19:45 pa dođite i pogledajte najdugovječniju kazališnu predstavu na svijetu s istom postavom!

Foto: facebook.com

Foto: facebook.com

Drugog dana na rasporedu je predstava “Dream of life”. Rezultat propitivanja neosporive međuovisnosti kao što je relacija umjetnik-društvo, inspirirao je Senku Bulić i Ivicu Buljana za predstavu/performans “Dream of life”, u kojemu središnju ulogu ima „kuma punka“ Patti Smith.

Činjenica kako je Steven Sebring, glasoviti modni fotograf, punih jedanaest godina snimao biografski film o njenom životu i radu ukazuje na opsežnost interesnih područja P.Smith, koja odišu aktivizmom, pjesništvom i revolucionizmom.

Brojni, nadahnuti intenzitetom njene umjetnosti, pripisuju joj status istinskog vizionara i ne mogu se složiti je li veći trag ostavila glazbom ili osobnošću. Spomenuta predstava, možda upravo zbog navedenog, odmiče se od tekstualnog, i uz par ključnih rečenica iz autobiografije, usredotočuje na glazbenu izvedbu s naglaskom na njenim najpoznatijim pjesmama.

Senka Bulić, koja se tijekom izvedbe transformira u svog idola, dijeli svojevrsni svjetonazor sa dotičnom, kao što i sama navodi: „Nisam birala sigurne pozicije, potreba da se bavim samo onim što me zanima nosila je sa sobom i mnoge rizike. Nisam osoba kojoj bi pristajala jedna etiketa, kreiram i kao glumica, redateljica i producentica”.

Važnost benda koji ne ostaje samo pozadinska pratnja izvođačice neupitna je, a Senka Bulić pronašla ga je u mladom zagrebačkom indie rock četvercu The Press.

U sklopu velikog glazbenog događanja kao što je to INmusic, otvara se prostor za izvedbe ovakve vrste koje dodatno naglašavaju opojnu moć glazbe, koja nije rezervirana samo za festivale i koncertne prostore, već se može naći in a kazališnim daskama.

Foto: www.kazalistekerempuh.hr

Foto: www.kazalistekerempuh.hr

Trećeg dana INmusica naći se mjesta i za cabaret, točnije predstavu “Međuigre 0-24” Zijaha Sokolovića. Sociolozi i znanstvenici  danas u mnogobrojnim istraživanjima  i analizama tvrde da je društvo onoliko zrelo koliko ima cabareta.

Sokolović je jedan od najzanimljivijih autora neviđene teatarske energije, ovog puta u ulozi izvođača, redatelja i dramaturga  na književno-kritično-satirični način komentirat će političke događaje i društvena stanja.

“Međuigre 0-24”, želi dodirnuti besmislenost i manjak logike čitavog ljudskog djelovanja sa sviješću da je čovjek uhvaćen u zamku civilizacije i usamljenosti, kao prirodnog stanja, i da se to ne može izliječiti, ali može ublažiti. Cervantesove “međuigre” su bile male kratke predstave u pauzama između činova dugih i velikih predstava kao odmor za gledatelje. “Međuigre 0-24” su mala kratka razmišljanja u pauzama između dugih i velikiv životnih obveza. “Međuigre 0-24” su sastavljene od mnoštva svakodnevnih razmišljanja stavljenih u formu kratkih priča.

Sve predstave odvijaju se u amfiteatru, a počinju u 19:45 sati.

Komentari