Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Intervju

Mathias Behrends: “Opera nije muzej, ona je puno više”

04.03.2017. Veronika RagužFoto: facebook.com/Leoš-Janáček-Lukava-mala-lisica

Profesor Mathias Behrends opernu režiju studirao je u Berlinu. Surađivao je sa Staatsoperom Stuttgart, Akademijom za glazbu i teatar u Leipzigu, Sveučilištom za glazbu i primjenjenu umjetnost u Grazu, Apollosaal berlinske Staatsopere, Nacionalnim teatrom u Cottbusu. Od 2008. godine je umjetnički voditelj Međunarodne ljetne akademije Biel. U Singapuru je 2013. režirao “Dido and Aeneas”. Voditelj je opernog studija na Bern University of Arts i gost predavač na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. U travnju 2014. godine u Muzeju Mimara u njegovoj režiji postavljena je izvedba Pergolesijeva djela “Stabat Mater”. Opera “Lukava mala lisica” Leoša Janačeka, produkcija sedam sastavnica Sveučilišta u Zagrebu, njegova je prva režija u zagrebačkom HNK.

Kako izgleda Vaš proces rada na predstavi?

Na početku kreiram koncept, vlastito viđenje djela. Na njemu temeljim probe, a dalje ga razvijam kada vidim pjevače na sceni. Naime, smatram da je svaki izvođač karakterno različit, zbog čega je i svaka izvedba autentična i specifična. Iz svakog od njih želim izvući ono najbolje.

Kako biste opisali svoj redateljski pristup; preferirate li klasični ili moderni izraz?

Na ovome projektu u prvom redu naglasak želim staviti na Janačekovu glazbu. Ona je jedinstvena, karakteriziraju je moderna obilježja i stoga smatram da se najbolje može donijeti na scenu upravo modernim pristupom i u režiji.

Po Vašem mišljenju, što je najvažniji dio opere?

Opera je cjelina. Bitno je da su svi elementi izvedbe na visokoj razini. Opera nije muzej u koji dođemo gledati stvari. Ona je puno više. Donosi nam priču o našemu životu, a progovara i o situacijama u društvu.

Foto: Press

Kome je ova opera namijenjena?

Svima, uobičajenoj publici. Janačekov rad je ozbiljan i zanimljiv. Mislim da bi bilo pogrešno shvatiti ga kao operu za djecu, iako povezuje ljudski i životinjski svijet.

Na ovome projektu surađujete sa zagrebačkim studentima, a profesor ste i u Švicarskoj. Ima li razlike između mladih u Hrvatskoj i Švicarskoj?

U osnovi ne. Ono što mi se jako sviđa u ovoj suradnji s hrvatskim studentima je izrazito visoka kvaliteta pjevanja. Osim toga, svi su jako entuzijastični; ulažu svu svoju energiju, vrijeme i koncentraciju kako bismo napravili dobar konačni proizvod i uistinu mi je drago vidjeti da su mladi tako ambiciozni.

Od 2008. godine voditelj ste najstarijeg zbora u Belpu – Belper Chora. Što mi možete reći o tom Vašem angažmanu?

To je više moj hobi, koji nema previše veze s mojom profesijom.

Sa suprugom Nikolinom Pinko-Behrends, hrvatskom sopranisticom, 2015. godine pokrenuli ste ansambl Camerata Zagreb. Tko su članovi tog ansambla?   

Ideja Camerate Zagreb je ostvarivati projekte u kojima bi se okupljali mladi profesionalni instrumentalisti i pjevači iz Švicarske i Hrvatske. Vrhunac te suradnje ostvarili smo koncertima “Put u Veneciju”.

(Visited 456 times, 1 visits today)

Komentari