Istaknuto
09.01.2018.

"Fantom u operi" Andrewa Lloyda Webbera na Broadwayu je premijerno zaigrao 9. siječnja 1988. godine. Riječ je o najdugovječnijem brodvejskom mjuziklu koji oduševljava u svakom aspektu. Ovaj kazališni spektakl odražava i razlike između američkog i europskog pristupa kulturnim sadržajima.

06.01.2018.

Animirani filmovi nisu samo za djecu, a u ovoj filmolisti donosimo izbor filmova koji zadivljuju svojom pričom, animacijom i originalnošću.

Intervju

Niko Potočnjak (Seven That Spells): 'Opskurna glazba je uvijek u deficitu, kako s publikom, tako i s financijama'

10.12.2014. Luka Sinković
Foto: press

Foto: press

Uoči dugo najavljivanog koncerta u Tvornici, kratko smo popričali s jedinim stalnim članom i “dirigentom” benda Seven That Spells, Nikom Potočnjakom. Ove godine izdan je album “The Death And Resurrection Of Krautrock: IO”, drugi dio albumske trilogije, čiju recenziju možete pročitati ovdje, a njegovo predstavljanje uz najavljene i stare uratke te proširenu postavu benda dogodit će se 19.12. u Tvornici Kulture. Niku smo proveli kroz nekoliko zanimljivih pitanja o bendu, a i pitali ga za mišljenje o trenutnim strujanjima na sceni.

Pozdrav Niko.

Niko: Bok.

Ispričaj nam nešto o početku benda. S kim si svirao i kakva je bila glavna ideja?

Oko 2003. sam se počeo igrati s looperom i raditi riffove. Prije toga nisam imao bend. Prvi basist i bubnjar, zapravo osnivači benda uz mene, bili su Tomislav Kalousek (trenutno Brkovi) i Stjepan Jureković (ex K3P). Tad sam mislio da sviramo psihodelični rock a bio je to zapravo poprilično standardni instrumentalni rock (smijeh). Bilo je glasno, divlje i zabavno. Barem nama. U svakom slučaju dobra vremena.

Koji od dosadašnjih albuma smatraš najkompletnijim djelom?

Svaki. Jer je svaki pojedinačno bio zapis naših mogućnosti u određenom vremenu i prostoru. Uvijek se napreduje i grize dalje pa je logično da se nakon nekog vremena stvori poprilično velika razlika između albuma. Ne samo u kvaliteti, već i u pristupu samoj glazbi.

„The Death And Resurrection Of Krautrock“ – naslov trilogije je veoma snažan, opjevavate li vi to ponovno uzdizanje krautrocka i sličnih rock žanrova?

(smijeh) U neku ruku da, ali s hrpom soli i realnog pogleda na situaciju. Opskurna glazba je uvijek u deficitu – kako s publikom, tako i s financijama. Mene iskreno zanimaju samo glazba i ekspresivnost – da dotaknem svoje granice. Barem u glazbi. Alkoholne odavno već znam. A naslovi albuma su tu često da iritiraju ljude. Ponekad i životinje.

Nedavno je objavljeno da će vam se u radu na trećem dijelu trilogije pridružiti i Blake Fleming, jedan od osnivača Mars Volte i bubnjar Laddia Bolocka. Nastup u Tvornici najavljen je s dva bubnjara, hoćemo li već tamo vidjeti Blakea u akciji?

Ne. Tek 2015. započinjemo s radom. Dakle, turneje i nastupi su zakazani tek za 2016. Svi imamo puno posla oko drugih projekata pa se ne žurimo. Radi se bez stresa. Samo je rezultat bitan.

Spremate li još neka iznenađenja za koncert u Tvornici?

Osim dobre glazbe i puno mercha? Ne (smijeh). Bit će velika postava Sevena – 2 bubnja, više đitri, vokala, gong – svašta nešto. Poprilično impresivno to zvuči.

Postoji legenda da ste za vrijeme vaše turneje u Japanu iz nekog razloga ostali bez bubnjara, te da ste potom pokupili nekog lokalnog samuraja iz znamenitog japanskog sela koji je odsvirao ostatak turneje. Ima li išta točnog u ovoj rečenici?

Ponešto. Nakon što se originalni bubnjar razbolio i vratio u Europu, u svakom mjestu uzimali bi lokalnog bubnjara. U većini slučaja je ispalo super. U Japanu se masa ljudi bavi glazbom i vješti su u tome. Ta turneja je bila potpuni kaos. Nitko nije bio trijezan niti jedan jedini dan. Ima na Youtubeu par videa iz kojih se može naslutiti kaos.

Je li naslov pjesme s prvog dijela trilogije („AUM“), Rock Ist Krieg, inspiriran black metalom? Jesi li slušao previše Nargarotha ili se radi o svojevrsnoj sprdnji?

Jest. Radi se o mojoj interpretaciji. Volim dobar blek. Nikad nema sprdnje. Moja verzija je da sve ide protiv rocka – policija, susjedi, žena, roditelji, itd. U toj pjesmi sam opisao kako je to biti ratnikom rocka gdje imaš malo municije, a neprekidni val neprijatelja. Svaki metak je bitan.

Jesi li uspio financirati popravak gitare? Je li pas još živ?

(Smijeh). Jesam. Super je to ispalo i đitra ubija. Nedavno sam prešao na gitare s aluminijskim vratovima i nikad nazad na drvo. Pas će me nadživjeti. Lovni terijer. Ta bagra živi vječno i nadrkano. Super je taj crowd funding, jer se u mom slučaju radilo o trampi. Merch od Sevena i Jastreba za pare za popravak. I stvarno radi.

Ne bih te volio pretjerano pitati za bilokakve utjecaje na glazbu STS-a, reci nam barem što si trenutno voliš pustiti. Postoji li neki recentniji izvođač, album ili žanr koji štuješ?

The Psychic Paramount, This Heat, Laddio Blocko, Master Musicians Of Bukakke. Od recentnih stvari. U zadnje vrijeme više radim na svojoj glazbi pa nemam vremena za slušanje tuđe.

Hrvatska glazbena scena? Postoji li? Je li u redu?

Užas. Ne da mi se o tome pričati. Tužno je i sjebano. Povukao sam se na svoju planinu i samo se brinem za svoje stvari. Ostalo me doista ne zanima. Osim ako mi netko želi dati novac ili me izvesti na skupu večeru.

Kantautorstvo? Kako komentiraš  glazbu u takvom obliku?

Super ako je kvalitetno. Mene žanrovi i stilovi ne smetaju. Mene smeta “lošoća”. Tu postanem nadrkan masovno.

Odsvirao si i neke dionice gitare na Pogavranjenovom albumu „Sebi Jesi Meni Nisi“. Kakvi su tvoji dojmovi albuma? Možemo li očekivati još takvih suradnji?

Sigurno. Matej Pećar mi odgovara po puno stvari i gajimo međusobni respekt i neprekidnu mržnju prema spodobama i retardima. TRVE vs. KVLT varijanta (smijeh). Album je dobar – samo neka roka dalje. Nema stajanja.

Droge i alkohol? Pročitao sam nekolicinu intervjua u kojima se spominju. Kako utječu na stvaralaštvo?

Super. Svi bi se trebali više urokavati. Bilo bi manje tenzija i ogorčenosti. Veliki sam zagovornik opijata i njihovih djelovanja na najvećeg neprijatelja svih nas – mozga. Nakon nekog vremena ti zapravo više niti ne trebaju u glazbi. Jednom kad su otvorena, vrata moći se ne zatvaraju.

„IO“ je genijalan album, nedavno smo ga i recenzirali, što možemo očekivati na zadnjem dijelu trilogije?

Više midlova, a manje srednjih frekvi. Repeticija. Novu mjuzu za 23. stoljeće.

Hvala ti Niko, vidimo se u Tvornici.

Hvala tebi – brzo će to! Pozdrav.

U očekivanju koncerta možete pročitati kako nam je bilo na koncertu u Vintage industrial baru, ranije ove godine.

Disclaimer: Stavovi izraženi u intervjuu nisu nužno istovjetni sa stavovima redakcije Ziher.hr ni članovima Udruge Ziher.

(Visited 239 times, 1 visits today)

Komentari