novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Intervju

Sudar Percussion: “Naš cilj je klasičnu glazbu približiti svima koji od nje bježe”

Foto: Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 5 minute

Uspješna obrada singla Jeana-Michelea Jarrea, Oxygene IV, najotkačeniju grupu glazbenika na ovim prostorima, poznatu pod imenom Sudar Percussion, potakla je na obradu još jedne skladbe poznatog glazbenika. Pjesma Last Rendez-Vous (Ron’s Piece) u suradnji s trubačem Darkom Serdarom-Benčićem snimljena je u slovenskom studiju RSL Production, a ujedno je snimljen i spot čiju režiju potpisuje Sandra Mihaljević. Last Rendez-Vous (Ron’s Piece) nosi tužnu priču. Dionica iz pjesme trebala je biti prva odsvirana i snimljena pjesma u svemiru, ali samo 73 sekunde nakon polijetanja u siječnju 1986. letjelica Challenger je eksplodirala. Trideset godina kasnije Sudar Percussion svojom obradom odaje počast cijeloj posadi, a mi smo uspjeli uhvatiti Gorana Goršea i Nicolasa Sinkovića te porazgovarati o planovima za budućnost, nadolazećim koncertima i neiscrpnoj inspiraciji.

Gorane, vi ste osnivač i umjetnički voditelj ansambla. Kako i kada ste došli na ideju za osnivanje?

Goran: Osnovani smo 2010. godine kada je sve još bilo na nekoj frendovskoj razini, a od 2012. radimo profesionalno. Sve je nastalo iz komorne glazbe, a pretvorilo se u profesionalni ansambl koji danas radi na dnevnoj bazi.

Kako je ansambl dobio ime?

Goran: Sudar Percussion, S kao Samobor i udar kao udaraljke jesu neka poveznica, ali jednostavno nam je dobro zvučalo.

Od kakvih se skladbi sastoji program koji izvodite?

Goran: Trenutno radimo obrade kompletnog opusa Jean-Michel Jarrea, probrali smo njegova najveća remek djela i u planu je do ožujka 2017. godine završiti cijeli projekt te snimiti album u čijoj smo pripremnoj fazi. Od samih početaka imamo vrlo šarolik repertoar, od filmske i autorske glazbe, udaraljkaških programa pa sve do programa za evente. Sve skupa se tu zbroji preko četiri sata glazbe.

Tko sve čini Sudar Percussion?

Goran: Od samog starta nas je bilo pet, a trenutno nas je sedam, i to su Filip Merčep, Nicolas Sinković, Luka Pešutić, Adriano Bernobić, Aleksandar Vešić, Robert Batelić i ja.

Foto: facebook.com/sudar.percussion

Može li se postati članom ansambla?

Goran: Pa u principu ne (smijeh), ali s obzirom na to da svi članovi imaju neke svoje obaveze i solo karijere, ako netko ne može nastupati onda zovemo nekoga iz B postave koja također postoji pod imenom Sudar Beat.

Nicolas: Uz koncertnu djelatnost radimo i edukacije, zapravo seminare koji se održavaju ili u Samoboru ili nakon koncerta. Tamo ljudi mogu doći, malo pokazati sebe i vidjeti što mi to zapravo radimo.

Kako ste se odlučili baš za obradu Jean Michel Jarrea?

Nicolas: Već dugo radimo isključivo s udaraljkama i ideja vodilja bila je promijeniti zvuk ansambla. Kada smo odlučili da želimo ići u smjeru elektronike, Jean Michel Jarre, jedan od pionira elektronske glazbe, činio se kao dobra ideja za početak te simbioze.

Recite nam neke planove za budućnost…

Goran: Planovi za budućnost su najprije dovršiti projekt Jean Michel Jarrea u ožujku, a glavni plan je s novim projektom ići na strano tržište. Što se Hrvatske tiče, zasad planiramo koncerte u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, na tvrđavi Sv. Mihovila u Šibeniku i na Dubrovačkim ljetnim igrama, Špancirfestu, a velika turneja bit će u ljetnim mjesecima kada su svi članovi slobodni. Svakako da bi bilo zgodno priključiti se i elektronskoj sceni nastupom na nekom od festivala.

Nicolas: A uskoro izlaze i preostale pjesme koje smo snimili live u studiju RSL Production.

Za prvi album dobili ste brojne nagrade, nastupali ste po raznim festivalima… Koji su vam se nastupi najviše urezali u sjećanje?

Nicolas: Zadnji nastup je bio na velikom festivalu Ohridsko leto, dva puta smo napunili Lisinski, Dubrovačke ljetne igre, Splitsko ljeto… Svaki nastup je poseban ako glazba pronađe put do publike.

Kako ste dospjeli u londonski Abbey Road?

Nicolas: Prvi album smo snimili u dvorcu Sv. Križ Začretje, sve je snimano live i to su bila intenzivna četiri dana suživota. Kad smo trebali vidjeti gdje ćemo masterirati snimljeno, varijanta je bila ili New York ili London i odlučili smo se za Abbey Road u Londonu.

Na prvom albumu surađivali ste s Matejom Meštrovićem. Kako je došlo do te suradnje i hoće li se ona ponoviti?

Goran: Do suradnje je došlo vrlo spontano, Matej je bio na jednom od naših koncerata, pratio rad ansambla i ponudio suradnju. Nama je bilo jako zgodno da imamo kompozitora koji bi za nas skladao i pisao. Imali smo lijepu suradnju koja je trajala tri godine, snimili smo album, zajedno svirali i napravili mali iskorak od klasične udaraljkaške glazbe. Sada smo otišli još dva tri koraka dalje s elektronikom i nove suradnje su uvijek moguće, ali tko zna kada i s kim, za sada nije u planu.

S kime ste do sada sve radili, a tko vam je još neostvarena želja?

Goran: Surađivali smo s imenima kao što su Stefan Milenković, Matej Meštrović, maestro Vladimir Kranjčević, Zagrebački solisti, Zbor HRT-a, Ink Experiment duom: Ivanom Bilić i Nikolom Krbanjevićem, sadašnji gost na albumu Darko Serdar Benčić na solo trubi u skladbi Last Rendez Vous, posvećenoj poginuloj posadi i Ronu McNairu… Sljedeći na popisu nam je Jean Michel Jarre, ali vidjet ćemo. Za početak veliki palac gore je to što nam je uopće dao dozvolu da obrađujemo čitav njegov opus.

U čemu nalazite inspiraciju za glazbu, spotove, kostime? Osim zvuka, imate i vrlo specifičan izgled.

Nicolas: Jako puno vremena provodimo skupa na turnejama i probama, ima dijelova godine kada praktički živimo zajedno i jednostavno dođe do brainstorminga u kojem svatko daje neke svoje ideje i vizije. Na taj način se rađaju melodije, kostimi i sve ostalo. Trudimo se sve raditi kvalitetno i temeljito, ništa ne ide van dok nije točno kako treba biti.

Foto: facebook.com/sudar.percussion

Mislite li da ćete svojom interpretacijom mladima u Hrvatskoj približiti klasičnu glazbu?

Goran: Naš cilj je klasičnu glazbu približiti ne samo mladima, već svima koji od nje bježe. Koncertne udaraljke su instrument koji je već sam po sebi atrakcija na pozornici jer ljudi nemaju priliku svaki dan vidjeti marimbu, vibrafon, timpane, zvona… Realnost je takva da mladi sve manje i manje posjećuju koncerte klasične glazbe, a ovaj naš spoj modernog s klasičnim bi svakome mogla biti zanimljiva kombinacija.

Krasi vas nadimak najotkačenije grupe muzičara na ovim prostorima…

Goran: Taj nadimak je došao zbog koncerata jer nama se nešto dogodi kada izađemo na tu pozornicu, nešto nas pukne, neka energija i sviramo u totalnoj ekstazi. Često se događaju nepredvidive stvari koje uopće nismo znali da možemo, tako smo na jednom od nastupa izvodili kolutove i salta koje niti smo planirali, a niti uvježbali. Publika prepozna tu našu energiju i svaki koncert je, bez lažne skromnosti, standing ovation. Ljudi se dižu na noge jer dožive nešto što nisu očekivali i u pravilu ih dobijemo na prvu.

Što privatno slušate i kakva je prema vašem mišljenju hrvatska glazbena scena?

Nicolas: Dobru glazbu, od klasike, elektronike pa do rocka. Zagrebačka scena je sve bolja i bolja, ali fali neki nivo, ne pomiču se. Sve što imamo treba se dignuti stepenicu po stepenicu gore.

Goran: Mi kao profesori po glazbenim školama i kao članovi orkestara dnevno se naslušamo toliko glazbe da rijetko imamo vremena nešto privatno slušati. Ono što mislim o hrvatskoj glazbenoj sceni je da mladima treba ponuditi kvalitetu, mogućnost da sami znaju prosuditi što je kvalitetno. Stvaranje vlastitog mišljenja o kvaliteti već bi bio veliki napredak.

Be social

Komentari