Istaknuto
25.07.2017.

Prošlog tjedna prisjetili smo se deset godina starih albuma, a sada je red došao na deset pamtljivih i dragih nam filmova starih deset godina. Možda to nisu najbolji ili najuspješniji filmovi, ali svakako su ostali u sjećanju i vrijedni su (ponovnog) gledanja.

18.07.2017.

Prije deset godina izašlo je mnogo albuma koji su nam ostali u privremenom sjećanju. Ovo su neki koji su nam sasvim sigurno ostali u trajnom i sumnjamo da ćemo ih prestati slušati.

Intervju

Zarkoff (Saša Rajković): “Imam dojam da svi čekamo da se dogodi nešto novo u glazbi”

03.02.2016. Tin ĐudajekFoto: facebook.com/Zarkoff.music

Nakon prošlog MIMO-a na kojem smo imali priliku uživati u dub glazbi uz Dubble Waitapu, ove nedjelje čeka nas srodan, ali opet drugačiji i svjež zvuk. Dvoranu Gorgona u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti zagrijat će sisački producent Saša Rajković, točnije, kako ga sam naziva, njegov glazbeni alter ego Zakroff, a negdje između pošteno dobrog zagrijavanja i odlaska na after party nastupit će i zagrebački Kozmodrum. Povodom već četvrtog koncerta treće sezone Medijskog Inventara Muzičkih Orginala (MIMO) bili smo toliko slobodni i zagnjavili spomenutog sisčanina s par pitanja.

Tko ili, ako želiš, što je Zarkoff? Kako je projekt počeo?

Zarkoff je moj glazbeni alter ego, ime je dobio po liku iz Flash Gordona. Nakon tinejdžerskog perioda sviranja po raznim bendovima, počeo sam učiti o tome kako se računalo koristi u glazbenoj produkciji, i oko 2003. naučio dovoljno da sam se odvažio na prve nastupe, s elektronskim live actom.

U tvojoj glazbi jasno se može čuti mnogo različitih utjecaja. Tko su ipak najveći?

Front 242, Sonic Youth, Cardiacs.

Sam radiš, a onda i izvodiš svoju glazbu. Planiraš li u budućnosti, daljoj ili bližoj, priključiti još nekoga u kreativni proces stvaranja glazbe ili ćeš zauvijek ostati one man band?

Pa i nisam baš takav usamljenik, imam puno suradnji. Sumerian Fleet s Mr Paulijem i Alden Tyrellom, FFFC s Jasminom Mahmićem (LCN), nekoliko izdanja s Popsimonovom, bend Kali Jugend.. sad će uskoro izaći još neke suradnje sa Synth Lab sessiona koje smo radili prošle godine.

Koliko sam uspio saznati o tebi, puno si se naputovao i nasvirao. Koji ti je gig ostao u posebno lijepom sjećanju?

Od nedavnih, Nova Godina u Beču, Kalabalik Festival u Švedskoj i Decadence u Berlinu, svaki na svoj način nezaboravno iskustvo.

Do sada si izdao već dosta EP-jeva, albuma i pjesama. Pa što ćemo onda imati priliku od svega toga poslušati na MIMO-u?

Dvije neobjavljene pjesme koje bi trebale poslije ljeta izaći za Endless Illusion Records te ponešto sa zadnjeg albuma Sweet Obsolete.

Foto: facebook.com/Zarkoff.music

Foto: facebook.com/Zarkoff.music

Što za tebe znači nastup u sklopu MIMO?

Malo izlazim iz svog uobičajenog okruženja, znatiželjan sam, zapravo dosta se veselim ovom nastupu.

Kako komentiraš činjenicu da nastupaš s Kozmodrumom? Što misliš o njihovoj glazbi?

Mislim da ne možemo biti suprotniji po svemu, bit će zanimljiv spoj. Oni su svirači improvizatori, koliko sam čuo, bave se samo instrumentalnom glazbom, a ja elektro kantautor koji se povremeno uhvati gitare, ali fokus je ipak najčešće na vokalu. Sviraju puno bolje od mene.

Zadnjih par godina si u ful pogonu. Poizdavao si dosta uradaka i svirao na puno mjesta u Europi i svijetu. Koji su planovi za dalje? Hoće li se sve nastaviti razvijati ovako brzo kako su prethodne godine najavile?

Nadam se da će se i ubrzati, iskreno. U ovoj godini slijede četiri nova izdanja, ako sve prođe po planu, novi Sumerian Fleet album na Dark Entries, dva izdanja s kolaboracijama iz Synth Lab sessiona i novi Zarkoff EP za češki Endless Illusion Records. Uskoro putujem u Nizozemsku i Francusku, prvo u Haag u studio, onda u Pariz na nastup, a onda bi već trebalo isplanirati aktivnosti za ljeto.

S kolegama imaš i studio u Sisku. Kako to da si se odlučio baciti i u produkcijske vode? Jesi li već imao prilike otkriti neki mladi ambiciozan bend? Koga bi volio snimati na hrvatskoj sceni?

Oko mene je toliko kvalitetnih glazbenika da se to nametnulo kao logičan razvoj situacije. Otkrio sam svašta, Cyborgs On Crack, ###, Ikonal, Strahinja Arbutina, Ivna Yi… A imao sam sreću da rano dobijem neke poveće mastering poslove, prvo za domaći label Home Made Electronica, pa onda Creme Organization i dalje se nekako razvijalo samo od sebe. A i prije Sensoriuma, već je nekoliko mojih suradnika i poznanika povremeno snimalo i miksalo kod mene

Pročitao sam i da planirate proširiti aktivnosti studija na improvizirane jam sessione na napuštenim, tajnim i jezivim mjestima? Što to točno pobogu znači?!

Upravo kako piše. Zadnja akcija je bila tjedan dana snimanja i jam sessiona u napuštenom kemijskom laboratoriju u sisačkoj željezari s Nao Katafuchijem iz New Yorka te nekolicinom glazbenika iz Zagreba i Siska. Prije toga smo imali snimanje u kinu Zvezda u Beogradu, pa napuštena konferencijska dvorana instituta za metalurgiju u Sisku itd.

Budući da imaš veliko iskustvo sviranja live pred domaćom i svjetskom publikom reci mi, molim te, koja je razlika između domaćeg i gostujućeg terena? Gdje su te bolje prihvatili?

Pa i nema neke bitne razlike, uglavnom su reakcije pozitivne, možda se kod nas malo više pleše, ali to mislim općenito, ne samo na svoje nastupe.

Primijetio sam da su ti studijski materijali nose zanimljiva imena poput ‘Acid Sun’, ‘Asymetrics’, ‘Everyday Theatre’… Pretpostavljam da je teško dati ime nekom velikom djelu. Kako ih ti imenuješ? Ima li nekog pravila, dobivaju li imena po pjesmama ili je posrijedi nešto drugo?

Trudim se da naslovi imaju neko značenje ili da su neka upečatljiva fraza iz pjesme. Ako se radi o instrumentalu, onda proces odabira može biti poprilično slučajan, no ipak tražim zanimljive fraze.

Koliko vidim, pod labelima ti stoje čak četiri imena. Ne misliš li da je to previše?! Neki se bore za samo jedan, a ti ih imaš četiri…

Da, a surađujem zapravo s još puno više, u raznim ulogama, ako se broje i izdavači za koje radim mastering, onda ih je sve zajedno i preko 10. No nije previše, treba uzeti u obzir da to nisu veliki izdavači, ne izdaju često i puno, a moj tempo produkcije je trenutno takav da izbacujem 4-5 autorskih izdanja godišnje, i još k tome u različitim žanrovima. Kad bih radio samo s jednim izdavačem, mislim da bi mi dio tog materijala ostajao neiskorišten.

Već se naveliko počelo pričati kako gitarska glazba polako umire i da ju zamjenjuje novija, punija, kompleksnija glazba. Koja je po tvojem mišljenju glazba budućnosti? Proizvodiš li ti glazbu budućnosti?

Ne mislim da proizvodim glazbu budućnosti, čak sam malo retro. Imam dojam da svi čekamo da se dogodi nešto novo u glazbi. A do tada trudim se raditi ono što mi prirodno dolazi, ne opterećujem se oko pripadanja ovom ili onom vremenu dok me neki val ne zahvati. No ja ga za sada ne nazirem.

Komentari