Istaknuto
19.09.2017.

Do kraja godine ostalo je nešto više od tri mjeseca, taman dovoljno vremena da zaboravimo loše filmsko ljeto - ovo su naslovi koje nećemo propustiti.

18.09.2017.

Međunarodni festival razvojnog kazališta Ganz novi festival u svojem će se 7. izdanju održati u dva termina, od 21. do 24. rujna te od 7. do 16. prosinca. U rujanskom dijelu programa 70-ak umjetnika/ca i studenata/ica te 45 filmskih autora/ica predstavit će svoje plesne i kazališne predstave, multimedijalne instalacije, filmove i radionice.

Vizart

Izložba Into thin air u Galeriji SC

03.09.2017. Jelena KovačevFoto: Press

Izložba naziva Into thin air otvara se u utorak, 5. rujna u Galeriji SC u 20 sati. Umjetnici iz Irana, Argentine, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Koreje i Francuske izvest će manifeste s ciljem istraživanja ideje i čina nestajanja.

Marc Buchy s djelom Fiducia razbacuje savinute kovanice po podu izložbenog prostora, kao da su izgubljene. Ova savinuća napravljena su na samome novcu, pretvarajući ga tako u minijaturne skulpture. Na publici je hoće li podignuti novac i iskoristiti ga kao ispravnu valutu ili će ga ostaviti na podu. Kovanice se mogu vratiti u opticaj i klasičnu uporabu čak i ako su modificirane.

Foto: Press

Sujin Lim privremenom intervencijom i video dokumentacijom obrađuje temu poplave nuklearne elektrane Fort Calhoun. U elektrani je zbog vatre nestalo struje u bazenima za istrošeno gorivo. To je rezultiralo 90-minutnim hlađenjem, kvalificiranim kao „stanje pripravnosti“. Nuklearna elektrana Cooper u Nebraski još uvijek radi, iako postoji opasnost od poplava. Ova privremena akcija dogodila se 19. prosinca 2013. uz rijeku Missouri u Nebraska Cityju, koji je oko 80 km udaljen od obje nuklearne elektrane. Intervenciju čini performans grabljenja vode iz rijeke kako bi se smanjila njena razina.

Stefan Klein u radu Diskurs über das Neue promišlja koncept manifesta i strukturalnoga reda i reizdao je knjigu Über das Neue Borisa Groysa na termalnom papiru te povezao stranice u knjigu. Tekst pisan na termalnom papiru osjetljiv je na toplinu/svjetlost i nakon nekog vremena će nestati, a prazne stranice oblikovat će novu priču. U svome eseju, Groys kaže da čim neko novo umjetničko djelo ili nova teorija postanu kulturalno važne, bit će pridružene ili svjetovnome ili arhivskome prostoru. U tom kontekstu, arhiv možemo promatrati kao materijaliziranu memoriju, gdje se pohranjuju artefakti važni za društvo. Za izložbu u Zagrebu, jedan primjerak knjige bit će arhiviran u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu te će uokviren arhivski list biti postavljen u izložbenom prostoru. Povezujući izložbeni prostor s arhivom gdje je knjiga izložena također se poziva promatrača u knjižnicu kako bi vidio proces iz prve ruke.

We steal Antonije Burić serija je povezana s prethodnim radom naslova About Money. Ukratko, stvara situacije u kojima krade u muzejima, kod kraljevske obitelji, u palači Ducal, vojnoj ustanovi… To tehnički jesu krađe, ali predmeti koje krade samome činu oduzimaju vrijednost, neki ukradeni predmeti jedva da su primjetni. Javno izlaže sitne krađe. Serija je nastala u suradnji s Janom Zaharijević.

Saman Pourisa predstavit će se videom u kojemu je početna točka zlatna ribica. Međutim, ona je samo povod za promišljanje odnosa autora kao ljudskog bića i dva transformirana objekta prirode: pripitomljene životinje i vode iz slavine. Autora je zanimalo kako materijal (voda i staklo) djeluju unutar ovih odnosa; nudeći istovremeno mogućnosti i ograničenja. Napose i transparentnost materijala koja ponekad može stvoriti iluziju neograničenoga područja.

Foto: Press

Julieta Ortiz de Latierro radom A fleeting castle vodi se citatom Novalisa iz Himne noći: „Mora li se uvijek jutro vratiti? Ne prestaje li nikad sila zemaljska? Nesretna djelatnost troši nebesku rumen noći.“ te istražuje romantičarsko razdoblje i način razmišljanja. U ovom su periodu ruševine često bile predmet slikarstva, bile su oslikane u vezi s krajolikom te su tako prikazivale beskrajnu moć prirode nad ljudskim konstrukcijama. William Turner putovao je u Njemačku nekoliko puta kako bi naslikao dvorac Heidelberg. Otkako je izgrađen 1214., pretrpio je mnoga oštećenja izazvana ratovima, izgaranjima te dvama udarima gromova.

Vanishing point Nine Kurtele je site-specific intervencija u kojoj se, otprilike svaki sat, svjetla muzeja ugase na nekoliko minuta i neočekivano ostave posjetitelje u mraku. Gašenje svjetla u muzeju, neočekivano ostavljajući posjetitelje u mraku, prebacuje promatračevu perspektivu s promatranja drugih prema promatranju sebe. Umjesto promatranja artefakata u muzeju suočeni su s iskustvom vlastitoga tijela u mraku. Umjesto pogleda na prošlost ili budućnost, uhvaćeni su u sadašnjosti.

Izložba je otvorena do 20. rujna.

Komentari