Istaknuto
21.09.2018.

Uoči početka nove kazališne sezone u Satiričkom kazalištu Kerempuh, razgovarali smo s redateljem Bobom Jelčićem o jednoj od najboljih prošlosezonskih predstava, njegovom autorskom projektu "Govori glasnije!".

16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

Vizart

Izložba Into thin air u Galeriji SC

03.09.2017. Jelena KovačevFoto: Press

Izložba naziva Into thin air otvara se u utorak, 5. rujna u Galeriji SC u 20 sati. Umjetnici iz Irana, Argentine, Njemačke, Srbije, Hrvatske, Koreje i Francuske izvest će manifeste s ciljem istraživanja ideje i čina nestajanja.

Marc Buchy s djelom Fiducia razbacuje savinute kovanice po podu izložbenog prostora, kao da su izgubljene. Ova savinuća napravljena su na samome novcu, pretvarajući ga tako u minijaturne skulpture. Na publici je hoće li podignuti novac i iskoristiti ga kao ispravnu valutu ili će ga ostaviti na podu. Kovanice se mogu vratiti u opticaj i klasičnu uporabu čak i ako su modificirane.

Foto: Press

Sujin Lim privremenom intervencijom i video dokumentacijom obrađuje temu poplave nuklearne elektrane Fort Calhoun. U elektrani je zbog vatre nestalo struje u bazenima za istrošeno gorivo. To je rezultiralo 90-minutnim hlađenjem, kvalificiranim kao „stanje pripravnosti“. Nuklearna elektrana Cooper u Nebraski još uvijek radi, iako postoji opasnost od poplava. Ova privremena akcija dogodila se 19. prosinca 2013. uz rijeku Missouri u Nebraska Cityju, koji je oko 80 km udaljen od obje nuklearne elektrane. Intervenciju čini performans grabljenja vode iz rijeke kako bi se smanjila njena razina.

Stefan Klein u radu Diskurs über das Neue promišlja koncept manifesta i strukturalnoga reda i reizdao je knjigu Über das Neue Borisa Groysa na termalnom papiru te povezao stranice u knjigu. Tekst pisan na termalnom papiru osjetljiv je na toplinu/svjetlost i nakon nekog vremena će nestati, a prazne stranice oblikovat će novu priču. U svome eseju, Groys kaže da čim neko novo umjetničko djelo ili nova teorija postanu kulturalno važne, bit će pridružene ili svjetovnome ili arhivskome prostoru. U tom kontekstu, arhiv možemo promatrati kao materijaliziranu memoriju, gdje se pohranjuju artefakti važni za društvo. Za izložbu u Zagrebu, jedan primjerak knjige bit će arhiviran u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu te će uokviren arhivski list biti postavljen u izložbenom prostoru. Povezujući izložbeni prostor s arhivom gdje je knjiga izložena također se poziva promatrača u knjižnicu kako bi vidio proces iz prve ruke.

We steal Antonije Burić serija je povezana s prethodnim radom naslova About Money. Ukratko, stvara situacije u kojima krade u muzejima, kod kraljevske obitelji, u palači Ducal, vojnoj ustanovi… To tehnički jesu krađe, ali predmeti koje krade samome činu oduzimaju vrijednost, neki ukradeni predmeti jedva da su primjetni. Javno izlaže sitne krađe. Serija je nastala u suradnji s Janom Zaharijević.

Saman Pourisa predstavit će se videom u kojemu je početna točka zlatna ribica. Međutim, ona je samo povod za promišljanje odnosa autora kao ljudskog bića i dva transformirana objekta prirode: pripitomljene životinje i vode iz slavine. Autora je zanimalo kako materijal (voda i staklo) djeluju unutar ovih odnosa; nudeći istovremeno mogućnosti i ograničenja. Napose i transparentnost materijala koja ponekad može stvoriti iluziju neograničenoga područja.

Foto: Press

Julieta Ortiz de Latierro radom A fleeting castle vodi se citatom Novalisa iz Himne noći: „Mora li se uvijek jutro vratiti? Ne prestaje li nikad sila zemaljska? Nesretna djelatnost troši nebesku rumen noći.“ te istražuje romantičarsko razdoblje i način razmišljanja. U ovom su periodu ruševine često bile predmet slikarstva, bile su oslikane u vezi s krajolikom te su tako prikazivale beskrajnu moć prirode nad ljudskim konstrukcijama. William Turner putovao je u Njemačku nekoliko puta kako bi naslikao dvorac Heidelberg. Otkako je izgrađen 1214., pretrpio je mnoga oštećenja izazvana ratovima, izgaranjima te dvama udarima gromova.

Vanishing point Nine Kurtele je site-specific intervencija u kojoj se, otprilike svaki sat, svjetla muzeja ugase na nekoliko minuta i neočekivano ostave posjetitelje u mraku. Gašenje svjetla u muzeju, neočekivano ostavljajući posjetitelje u mraku, prebacuje promatračevu perspektivu s promatranja drugih prema promatranju sebe. Umjesto promatranja artefakata u muzeju suočeni su s iskustvom vlastitoga tijela u mraku. Umjesto pogleda na prošlost ili budućnost, uhvaćeni su u sadašnjosti.

Izložba je otvorena do 20. rujna.

(Visited 27 times, 1 visits today)

Komentari