Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Vizart

Izložba “Društvo spektakla” suočava nas s pitanjem živimo li u otuđenom svijetu slika

11.03.2016. Anja Tomljenović
Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Sinoć je otvorena međunarodna skupna izložba koja se održava u sklopu europskog projekta REALISE (The Resilence of Art in Liquid Crisis) u Galeriji Bačva (HDLU). Izložba je i dio projekta “DRUŠTVO SPEKTAKLA koji uključuje istraživanja inspirirana alternativnim umjetničkim praksama i predavanja o naslijeđu francuskog teoretičara Guya Deborda. U predstavljenim radovima devetero hrvatskih i stranih umjetnika redefinira se i rekontekstualizira upravo Debordova teorija spektakla, koja snažno kritizira kapitalističko potrošačko društvo u Francuskoj šezdesetih godina prošlog stoljeća.


U najavi izložbe istaknuto je kako je čitav projekt posvećen istoimenoj Debordovoj programskoj knjizi koja je objavljena 1967. godine i u kojoj autor postaje prvak kritike novih oblika eksploatacije i obogaćivanja osoba kroz proizvodnju, distribuciju i potrošnju slika. Spektakl po Debordu nije samo skup slika, već „društveni odnos između ljudi posredovan slikama koji ne može biti shvaćen kao puka vizualna obmana koju stvaraju masovni mediji, jer to je pogled na svijet koji se materijalizirao“. Drugim riječima, okruženi smo medijskim slikama koje stvaraju virtualnu stvarnost, obmanjuju nas i manipuliraju našim mišljenjem i viđenjem svijeta te neposredno dovode do otuđenja pojedinca.

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Društvo danas zaista funkcionira kao niz spektakularnih događaja, osobito onih koji pobuđuju snažnu pozornost i zanimanje javnosti. Jedan od takvih primjera na ovoj izložbi je izuzetno interesantan umjetnički projekt Stado.hr koji parodira koncept reality-showa. Autor Siniša Labrović opisao je ovce kao pogodne sudionice u projektu upravo zbog toga jer su, iz ljudske perspektive, neindividualizirane predstavnice svoje vrste. One se ne mogu predstavljati niti kreirati svoj “image”, a ipak se možda među njima krije potencijalna zvijezda, stoga je središnja točka njegova rada veliko platno koje su oslikale ovce, tapkajući u boji i mrljajući je po bijeloj površini. Neki bi rekli kako je neobično da ovce mogu napraviti tako zanimljivu kolorističku apstrakciju.

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Još jedan rad koji direktno propituje odnos pojedinca i društva je onaj Luise Kloos (Austrija), sastavljen od tri reflektirajuće površine nalik na ogledala s natpisima. Vrlo efektan i jednostavan koncept prisiljava promatrača da osvijesti kako je sam odgovoran za vlastitu percepciju, odluke i kreativnost. Na taj način kritizira se pojedinac koji je, u većini slučajeva, nezainteresiran za društvena događanja (osim ako ona, dakako, nisu senzacionalna) i koji slijepo slijedi već ustaljene obrasce ponašanja i razmišljanja u društvu. Svatko od nas nosi potencijal za pokretanje promjena, samo je pitanje tko će ga (i hoće li) ikada pravovaljano iskoristiti.

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Foto: Ziher.hr/Luka Kirin

Ova izložba donosi različite interpretacije problema današnjeg društva, od statusa umjetnika u javnosti i društvenim mrežama (Gintautas Mažeikis, video snimka Raskrinkavanje kvazi-svetog značenja društva samospektaklizacije), pojma “nacionalnog identiteta” i originalnosti hrvatskog proizvoda (Vlasta Delimar, fotografije Hrvatski proizvod) do igranja igračkama i na koji način one utječu na čovjekove uspomene (Martina Miholić, Ambiciozne igračke). Sudeći prema dojmovima s otvorenja, Galerija Bačva u narednih nekoliko tjedana neće imati problema s posjećenošću, s obzirom na to da je već sada pobudila priličan interes javnosti. Organiziran je i popratni program koji uključuje predavanja na temu društva spektakla. Izložba traje do 10. travnja.

0%
1
2
3
4
5

(7 votes, average: 3.143 out of 5)

Komentari