Istaknuto
11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

08.10.2017.

Zadnja tri mjeseca 2017. godine očekuje nas veliki broj raznolikih glazbenih sadržaja, od premijernog koncerta kultnog islandskog sastava Sigur Ros u Domu sportova do novih sezona popularnih programa kao što su MIMO, ZEZ, Good Vibrations, Začarana Močvara i drugi.

Vizart

Ispit 2017: Izložba fotografija u Galeriji Studentskog centra

26.09.2017. Jelena KovačevFoto: Vana Katančić

U utorak, 26. rujna u Galeriji Studentskog centra u 20 sati otvara se izložba ISPIT 2017 studenata diplomskog studija fotografije Akademije dramskih umjetnosti. Na izložbi će se autorskim serijama fotografija predstaviti Dea Botica i Vana Katančić.

Serijom fotografskog dnevnika Sto osamdeset šest Dea Botica tematizira ljubavnu vezu uhvaćenu ukoštac s daljinom.

Započinjanjem novoga odnosa javila se potreba za čuvanjem sjećanja koja su, kao i tragovi, podložni brisanju, nestajanju i promjeni. Baš kao i ovaj odnos, fotografije će se konstruirati, graditi ili raspadati. Smještam svoje fotografije u prostor doma kao najintimnijega dijela svoje svakodnevice. Prostor sanjarenja, žudnje i čekanja. Prostor u kojem je njegovana „dvojnost“ naglo prekinuta i premještena u prostor bestjelesnog. Premještena u prostor riječi i misli koje putuju kilometrima do odredišta. Praznina unutar samih motiva sugerira prazninu na razini osjećaja i fizičke (ne)prisutnosti. Zanima me koliko primjećivanje i promišljanje simbolike u svakodnevnim stvarima govori o podsvjesnom i skrivenom. (Dea Botica)

Dea Botica rođena je 1995. Rodom je s otoka Korčule, ali trenutačno živi i studira u Zagrebu. Završava prvu godinu MA studija fotografije na Akademiji dramske umjetnosti. Fotografijom se aktivno bavi od 2010. Iako tek istražuje mnogobrojna područja u fotografiji, njen dosadašnji rad najviše se približava intimnim dnevničkim zapisima te dokumentarnom fotografijom socijalne tematike.

Vana Katančić u svojoj seriji fotografija 3.7 bavi se traumatičnim iskustvom i njegovim posljedicama.

Fotografirajući unutarnja stanja i prizore koji su okidači sjećanja na traumu, dolazim do suočavanja s emocijama koje nisu bile pravilno integrirane. Promišljam o prizorima koji su okidači. Navodim na ponovno promišljanje. Bilježim atmosferu i odraz emocija. Pokušavam se odmaknuti od automatizma i suočiti s onim što osobu prati nakon traume. Trag koji je ostao. Fotografija postaje kao dnevnički zapis proživljavanja ali i ozdravljenja, oporavka od traume. Nešto na što se može vratiti i opet osvrnuti. Nešto što je sada pod osobnom kontrolom, a ne nametnuto tuđim odlukama. Tako fotografija postaje svojevrsni alat koji pomaže pri zacjeljenju i vraća kontrolu. (Vana Katančić)

Vana Katančić rođena je 1994. u Varaždinu. Tamo završava Prvu gimnaziju te 2012. upisuje Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje trenutačno završava prvu godinu diplomskoga studija fotografije. Fotografijom se aktivno bavi od 2008. Prvi interes bila joj je portretna fotografija, no njen sadašnji rad koncentrira se na istraživanju intimnih priča i problematiku međuljudskih odnosa. Njene fotografije često ilustriraju svakodnevicu te poprimaju oblik dnevničke fotografije.

Komentari