Istaknuto
18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

18.01.2017.

Zatvorite se i ove subote u Kavez s Glazbenim loncem – to će učiniti i Phaneron!

Vizart

Izložba Nedorečeni razgovori u Muzeju Mimara

17.02.2016. Ziher.hrFoto: Press

Izložba fotografskih portreta slovenskog umjetnika Janeza Vlachyja pod nazivom Nedorečeni razgovori otvara se sutra, 18. veljače, u 19h u Muzeju Mimara.

Vlachy je rođen 17. travnja 1954. u Ljubljani gdje je upisao studij ekonomije. Već 25 godina radi kao profesionalni fotograf. Sudjelovao je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u inozemstvu (Beč, Udine, Tokio, New York, London, Montreal, Pariz, Boston…). Prošle godine dobio je iznimno priznanje: počasnu nagradu IPA Awards (International Photography Award) u Los Angelesu za seriju Nedorečeni razgovori/portret koju ćemo od sutra imati prilike vidjeti i u Zagrebu, te za seriju Mjesto u noći – arhitektura.

Muzejski savjetnik Aleksander Bassin u najavi izložbe piše kako su “lica uvijek fascinantna: njihovi izgledi na portretima nisu samo naličja konkretnih odabranih pojedinaca nego i čovjeka per se. Uspostavlja se predložak što upozorava na ljudski lik: lice postaje medij subjektivnog značenja preko kojega se razotkriva strategija današnjeg vremena, njegova umjetničkog izražavanja.”

Vlachy se u fotografiji usredotočuje na karakterno per se odabrane ljude u prolazu. Ženski likovi u emocionalnoj su predanosti i samodovoljnoj zagledanosti dalje od promatrača – vojaerista. Subjektivnost autentičnog doživljaja ogleda se i u ženskim portretima lica kao dio tako kontaminirane današnjosti. Ista konstatacija vrijedi za Vlachyjevu novost – za muške portretne likove, za njihovu varljivu istinitost, dok su u suštini ispražnjeni, samodovoljni – njihova groteskna pojavnost odzvanja u kontroverznoj pojavnosti i dubini karaktera. Fotografije u boji snimljene su bez filtra, tek s raspoređivanjem dodatne svjetlosti i s primarnim, autorskim rezovima.

Izložba ostaje otvorena do 6. ožujka.

Komentari