Istaknuto
21.06.2018.

"Katalonac" je naizgled neobavezna predstava koja će znalački nenametljivo, zakrivena smijehom, u gledatelju zatitrati neke mnogo dublje žice, vrlo aktualne u našem društvu.

20.06.2018.

Kolektiv emge prošle se godine na 14. Velesajmu kulture bavio pitanjem revitalizacije i prenamjene prostora zagrebačkih kinodvorana, u sklopu čega je nastala izložba "Kino 041 – pogled na prošlost i sadašnjost zagrebačkih kinodvorana". Izložba je ponovno postavljena na ovogodišnjem Design Districtu, što je bio povod za razgovor s Tenom Bakšaj, jednom od članica kolektiva.

Glazba

Izvještaj – Algiers (OKC Palach): Moć u glazbi i ljudima

29.01.2018. Filip KušterFoto: Ziher.hr

O samom bendu nećemo raditi prevelike uvode. Algiers je trenutno jedan od najaktualnijih bendova na svijetu, a prošlogodišnji album “The Underside of Power” jedan je od onih koje morate preslušati. Na krilima sjajnih recenzija, kritika i nastupa koje su održali diljem Europe, a dan prije nenadmašivo otvorili koncertnu sezonu u zagrebačkoj Močvari, možemo biti presretni što ih je ekipa iz Distune Promotiona uspjela dovesti u Omladinski Kulturni Centar Palach, kultno riječko alternativno obitavalište. Također, izuzetno je važno za Rijeku da se nakon Trickyja, Wovenhanda, Leeja Ranalda i Swansa, koji su u “gradu koji teče” svirali unazad godinu dana, nastavlja s praksom stranih bendova koji itekako mogu podići glazbeno-kulturnu osviještenost među mlađom populacijom, pogotovo ako u obzir uzmemo da će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture 2020. godine.

No vratimo se mi bendu iz Atlante. Ne tako često viđena gužva petnaestak minuta prije koncerta napokon je odavala osjećaj da se događa nešto bitno i veliko. Nakrcani Palach čekao je da se četvero ljudi popne na pozornicu, a u uvodnih par minuta odmah smo ostali ošinuti nevjerojatnim vokalom Franklina Jamesa Fishera. Njegov glas stvoren je za soul, blues i gospel, a energija kojom tijekom jedne pjesme mijenja gitaru za klavijature i orkestrira na dva mikrofona je zapanjujuća.

Politička i glazbena osviještenost

Početak je tako pripao pjesmama s drugog, recentnog albuma od kojih su se posebno istaknule Cleveland, Death March i Walk Like a Panther. Elektronički prizvuk daje im Ryan Mahan, još jedan nevjerojatno aktivni član koji kad ne svira bas, većinu vremena provodi za programom s elektronskim bubnjevima te sa svojim plesnim pokretima i odobravanjem prema publici često daje notu kaosa na pozornici. Na suprotnoj strani pozornice nalazio se Lee Tesche, vjerojatno najmirniji član čija gitara sudjeluje u predivnoj buci koju ritmično kontrolira bivši bubnjar Bloc Partyja Matt Tong.

algiers

Foto: Ziher.hr

Povremeno se javljao problem s Fisherovim glavnim mikrofonom, ali isti su bili brzo ispravljani uz pomoć tehničara, dok ipak najveća tuga ostaje za nemogućnošću prihvaćanja kompletnog njihovog zvuka, kao da razglas u Palachu nije mogao podnijeti toliku količinu instrumenata, dinamičnosti i mješavine žanrova. Ipak, sve je bilo lakše kada na umu imate da na red dolaze fantastične prvoalbumske Irony.Utility.Pretext. i Blood kao prave, politički i revolucionarski nabijene pjesme. Bend se i nakon prvog bisa vratio na pozornicu te pokazao da, iako ne uspostavljaju neku posebnu komunikaciju s publikom, njihove pjesme govore više od bilo kakvih patetičnih zahvala.

Aplauzi su često bili dugi i ispunjavali su prostor dugo nakon samog odlaska benda s pozornice, a u sat i 45 minuta, iza njih na pozornici ostao je samo transparent koji jasno pokazuje njihovu glavnu poruku – All power to the people.

Pričam ti priču u klubu za vrijeme koncerta…

Ono na što se još možemo osvrnuti su poneki nezadovoljni komentari nakon koncerta koji su išli u smjeru pričanja za vrijeme dok bend rastura pozornicu. Nije to nikakva novost u hrvatskim klubovima, ali pogotovo do izražaja dolazi kod bendova s ne toliko glasnom instrumentalnom pratnjom. Posebno začudi, s obzirom na to da su Algiers potpuna suprotnost “tihih bendova/izvođača”, kako ljudi uopće mogu dolaziti do riječi s prijateljem ili poznanikom za vrijeme njihovog nastupa.

Slična stvar dogodila se prošle godine na Trickyju u Pogonu, ali i  Splitu gdje je Britanac otišao s pozornice zbog situacije u kojoj je više čuo publiku nego sebe za vrijeme izvođenja. Uostalom, to je kultura na kojoj se treba poraditi, a ponekad se čini da će se tako nešto teško iskorijeniti jer će uvijek postojati oni koji dolaze ponajprije radi sebe, kako bi bili viđeni, a manje zbog glazbe koju nam pruža odličan bend, kao što je Algiers to bio u subotnju večer.

(Visited 85 times, 1 visits today)
Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 3.833 out of 5)

Komentari