Istaknuto
08.12.2016.

Izložba Dalibora Martinisa, Data Recovery, otvorena je u utorak u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti, a predstavlja njegove pionirske video radove uz recentne multimedijske projekte i eksperimentalne filmove.

06.12.2016.

Art Pullover održava se sve do 30. prosinca, a nudi posjetiteljima mogućnost upoznavanja s radom mlađih umjetnika, ali i kupnju jedinstvenih božićnih poklona. Osim toga, popraćen je bogatim programom koji čine radionice, koncerti, kvizovi i drugo. Posebnost Art Pullovera je i u mogućnosti upoznavanja umjetnika i sudjelovanja u raspravama o umjetnosti.

Glazba

Izvještaj – Chansonfest: Od poplave do poplave

18.11.2016. Zrinka Kunić
Foto: Matej Grgić

Godina je 1964. U Zagrebu je velika poplava, trećina grada je doslovno pod vodom – Novi Zagreb, Trnje, Trešnjevka – naselja su se preko noći pretvorila u Veneciju. Fast forward – godina je 2016. Sava se drži svoga korita, južina nas omamljuje usred mjeseca studenog, a jedina voda oko koje razbijamo glavu ona je u fontanama kod NSB-a. Što onda povezuje ove dvije godine?

Povezuje ih Chansonfest – maleni festival koji slavi šansonu, kantautorstvo, liriku i društvenu kritiku omeđenu glazbom. Te 1964. održan je prvi Šansonjerski koncert u Gradskom kazalištu Gavella kao odgovor Zagrebačkom festivalu i utočište autorima koji se svojim glazbenim izričajem nisu uklapali u tada najveći glazbeni festival glavnoga grada. Ove 2016. godine održan je 19. po redu Chansonfest u kazalištu Komedija i možda također postao utočište onim izvođačima koji se svojim pjesmama ne uklapaju u potpunosti u današnju definiciju ‘festivala’ kakvi svake godine niču kao poljsko cvijeće. Iako se posljednjih godina Chansonfest popeo na Kaptol, valjda kako bi se osigurao od poplave, poplava ga je ipak sustigla.

Obiteljsko druženje uz zvuke glazbe

Poplava zapravo traje već neko vrijeme. Kantautorstvo je na velika vrata ušlo na scenu i mladi su krupnim koracima počeli gaziti po razno raznim ‘daskama’. Zahvaljujući Aljoši Šeriću, ove su godine ušli i kroz vrata Komedije i stali na pozornicu Chansonfesta. I nadamo se da će tamo ostati još dugo.

Nije to sinoć u Komediji bio sraz generacija. Bilo je to lijepo obiteljsko druženje mladosti i zrelosti, ambicije i iskustva. Jedini su drugima pokazali čime raspolažu i dokazali da, iako se generacije mijenjaju, glazba koja ih povezuje uvijek nekako priča istim jezikom.

Veliki Hrvoje Hegedušić, jedan od utemeljitelja festivala šansone, uglazbljenim stihovima Dobriše Cesarića otvorio je Chansonfest, posvetivši izvedbu nedavno preminulom Leonardu Cohenu i uz šaljivu konstataciju da je na dobrom putu da preuzme i svjetsku palicu šansone budući da je jedan od rijetkih još uvijek pokretnih šansonjera u Hrvatskoj. A onda je pozornicu prepustio mladosti.

Foto: Matej Grgić

Foto: Matej Grgić

Mladost vs zrelost

Magdalena Mandura, Queen of Sabe, Rokambol, Ana Opačak, Auguste, Maja Posavec, Luce, Voland Le Mat, Zrinka Posavec, Lea Dekleva i Detour mladost je koja je pokazala da dobra autorska glazba nikada neće zastarjeti. Pokazali su da nema straha za budućnost Chansonfesta, da će ga rado preuzeti na svoja pleća i nositi još mnogo godina.

Kao protuteža nastupili su već dobro poznati glasovi Mila Elegović, Alka Vuica, Miroslav Škoro te autohtoni šansonjeri Milko Kiš i Ostatak, Anto Toni Janković i Mladen Medak Gaga koji je svojom izvedbom pjesme A rulji krulji vjerno opjevao hrvatsku svakodnevicu, ne ostavivši niti jedno ozbiljno lice u publici. Kada onima na vlasti nije stalo, a ti se ne sjećaš kada si posljednji puta pojeo suvisli obrok, onaj doslovni ili onaj figurativni, ne preostaje ti ništa drugo nego suze iz očiju izbaciti kroz smijeh. Smijeh nije prestajao cijele večeri jer je u voditeljskoj ulozi Vojo Šiljak vrlo dovitljivo zabavljao publiku.

Damski trijumf

Svojim izvedbama oduševile su Mila Elegović koja je na svojim matičnim daskama kazališta Komedija izvela pjesmu Cesta i pokazala kako su glazba i gluma dvije strane iste maske, zatim Alka Vuica koja je izvela Voli me još u balaševićevom stilu i Maja Posavec poslavši poruku Budi jak uz upečatljiv glumački nastup. Ipak, najveći trijumf bez premca odnose Zrinka Posavec fantastičnim vokalom i izvedbom pjesme Zaljubi se u mene te Luce nakon čije izvedbe Vraćam se pljesak toliko dugo nije jenjavao da se mala velika glazbenica morala još jednom popeti na pozornicu kako bi se zahvalila publici.

„Iznenadio me taj lijepi poziv natrag na binu, nisam očekivala takav prijem publike. Izuzetno mi je drago da sam sudjelovala i mislim da bi događaje ovakvog tipa trebalo vratiti u opticaj. Zagrebu to nedostaje!“ – izjavila je po završetku Luce.

Večer su zatvorile Auguste najavom Prosinca, njihovog novog singla i ujedno mjeseca koji nas sustiže, a tijekom kojeg ćemo zasigurno neka od ovih imena susretati na pozornicama po ulicama gradova koji će tih mjesec dana disati u duhu Adventa.

Nema brige za budućnost

Za glazbu nikada nisi ni odviše mlad niti odviše star. Glazba uvijek raste s tobom, razvija se, sazrijeva i, na kraju, uči druge o onome o čemu su drugi nekoć učili tebe. Za to od ove godine služi Chansonfest. Ili kako je to vješto sročio Momir Oljača (Voland Le Mat): „Bilo je pravo osvježenje vidjeti da postoji dovoljno tih novih kantautorskih imena s kvalitetnim materijalom. To je i razlog da budemo sigurni u budućnost naše glazbe koja nije ugrožena odlaskom starih velikana, već naprotiv – zamijenit će ih vrhunski mladi umjetnici koji će samo oplemeniti scenu.“

Živi bili pa slušali!


Što misliš o ovome festivalu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(7 votes, average: 4.429 out of 5)

Komentari