Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Glazba

Izvještaj – Forest Swords: Interesantno, ugodno, ali bez katarze

04.10.2017. Luka Sinković
Foto: Ella Valentić / Ziher.hr

U organizaciji Žednog uha 3. listopada u Močvari je nastupio Forest Swords u obliku Matthewa Barnesa i pratećeg basista kojem nisam uhvatio ime. Novi album “Compassion” zaradio je vrlo dobre kritike, što je zapravo dosta pohvalno, budući da je bilo dosta teško nadmašiti prethodnika koji se do danas etablirao kao jedan od značajnijih novijih elektronskih albuma. O svemu ovom pišem iz nekakve generalne slike koju sam o izvođaču skupio unazad par godina, međutim uvijek me nekako zaobišlo prisnije upoznavanje s albumom.

Matthew Barnes odsvirao je svoj repertoar bez ikakve predgrupe, u sat vremena s minimalno priče. Zvuči pomalo depresivno, ne Matthew Barnes, već sama ova prethodna konstatacija. Da sam fan, ovo bi mi bio vrlo veliki minus, međutim ovako mi je bilo zapravo vrlo ugodno. Dvojac se na sredini koncerta i predstavio, pomalo tiho i diskretno. Takva je i glazba. Intimna, ugodnog zvuka ritam sekcije, ali s interesantnim ritmovima.

Iako je u Barnesovoj glazbi naglasak na atmosferi, naziru se vrlo ugodni utjecaji IDM-a. Ovdje bih naglasio ugodni, budući da IDM ponekad može biti i pomalo nasilnog zvuka, brzine ili razine eksperimentacije. Ne znam u koji bi drugi koš osim nekakvog inteligentnog dubstepa smjestio Forest Swords, međutim to je toliko nebitno jer mu glazba zvuči jako unikatno. Od umjetnih i sirovih elektronskih zvukova pa sve do trenutaka gdje zna zvučati plemenski, šumski i pogano. Nisam uspio shvatiti koliki je obujam setliste zauzeo novi album, ali po uzvicima na kraju koncerta nekako sam pohvatao da je neku poznatiju stvar ostavio za kraj.

Foto: Ella Valentić / Ziher.hr

Zanimljiva izvedba elektroničke glazbe

Ono što svakako cijenim je izvedba. Ne radi sve na računalu, igra se na pozornici, palicom udara neki Roland koji izbacuje neke već definirane zvukove, pokraj sebe ima gitaru koju previše ne koristi, ali ima basista čiji je doprinos neupitan. Ugoda bas linije je ovdje suštinski element koji vas vodi kroz izvedbu. Od basa otprilike znate što očekujete, a od čovjeka pred kojim je upravljačka ploča s nebrojeno opcija baš i ne. Tako da ako se zvukovno uhvatite dionice koju svira bas, prolazak kroz izvedbu bit će vam mnogo interesantniji. Barnes zaokuplja i svojim gibanjem na pozornici. Tijelom dosta dobro prati ritmove koje sam izbacuje pa je puno lakše i vjerovati njegovoj izvedbi.

Teško bi bilo reći da nedostaje, ali nekakvu katarzu sam svakako očekivao. Ili u pojedinoj stvari ili na kraju koncerta. Nekakva kulminacija događaja dogodila se na kraju koncerta, međutim bila je dosta vizualna, potaknuta rasvjetom, ne toliko glazbom.No izgleda da mi očekivanja zbog nepoznavanja glazbe izvođača nisu bila na mjestu, iako je glazba sama po sebi nebrojeno puta pokazivala potencijal da ode razinu više, međutim to se nije dogodilo. Kratkoća koncerta ovdje se pokazala kao olakotna okolnost za težinu utorka navečer.


Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 4.833 out of 5)

Komentari