Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Glazba

Izvještaj – Gogol Bordello: “Bilo bi tak super da su oni Svijet u malom”

03.12.2017. Luka Sinković
Foto: Ella Valentić

Nikada nisam bio ljubitelj vesele glazbe. Takvu glazbu sam po umjeničkoj vrijednosti uvijek smatrao inferiornom onoj tugaljivoj ili pak emocionalno neutralnoj, više misaonoj. Međutim, nikada nisam ni intenzivno razmišljao zašto je to tako. Mislim da dobar dio vesele glazbe spada u onu kutiju koju gotovo činjenično smatramo šrotom, ali opet se redovito okupljamo oko nje u različitim društvenim zbivanjima. Međutim, Gogoll Bordello spada u onaj drugi dio zabavne glazbe i čini se da igra vrlo jaku ulogu na glazbenoj sceni. Popunjena Tvornica kulture 1. prosinca potvrđuje tu činjenicu. Istina je da odlaskom na koncert nisam u potpunosti znao u što se upuštam, ali bio sam spreman upiti sve što se događa na pozornici.

Budući da je koncert bio rasprodan, očekivane su velike gužve na ulazu, no nije bilo problem ući, problem je bilo ostaviti jaknu. Nisam siguran je li se to moglo bolje organizirati jer je za pultom radilo pet-šest osoba, međutim bilo je pomalo frustrirajuće. Ono gdje je potrebno pohvaliti organizaciju je rasterećivanje glavnih šankova Tvornice te postavljanje nekolicine manjih po dvorani. Kada smo ušli već je svirao Lucky Chops, bend koji mi je izgledao pretjerano energičan za moje tadašnje raspoloženje. Nisam uspio shvatiti svira li bend samo obrade jer mi je dobar dio pjesama zvučao poznato. Međutim, radi se o dosta dobroj kombinaciji limenih instrumenata s bubnjom, bez vokala. Prijatelj mi je spomenuo da se radi o uličnom bendu koji često svira u podzemnoj, što dokazuje i sadržaj na YouTubeu pa mi koncept s obradama ima smisla.

Nakon dovoljno duge pauze, očekivao se početak nastupa američkih gipsy punkera koji navodno rade odlične koncerte, a trenutno su na turneji na kojoj predstavljaju ovogodišnji album “Seekers and Finders“. U Hrvatskoj su nastupali nekoliko puta, a zadnji je nastup, ako se ne varam, bio onaj prije dvije godine na varaždinskom Špancirfestu. Koliko sam uspio pohvatati, taj nastup, a ni onaj godinu prije u zagrebačkoj Tvornici, kritika nije previše nahvalila, odnosno postojao je disbalans između očekivanja i performansa na pozornici. No odmah po izlasku benda pred prepunu Tvornicu, bilo je jasno da ćemo gledati odličan nastup. Rasno i kulturno šarolika ekipa koja je okupljena oko vokala Eugenea Hutza porijeklom je iz Rusije, Ukrajine, Bjelorusije, SAD-a, Ekvadora i Etiopije. Na ovom spektru država čak možemo i shvatiti žanrovsku kombinaciju Gogol Bordella koji uz miješanje romske glazbe u punk (utjecaj vuku iz ovih istočnih dijelova Europe) u svoju glazbu prihvaća utjecaje i duba i latino glazbe.

Foto: Ella Valentić

Na pozornici to izgleda energično i vrlo dinamično. Cijeli se bend, osim bubnjara, konstantno izmjenjuje na dva boxa postavljena između monitora, što publiku dodatno potiče na skakanje, urlanje i bacanje čaša s pivom u zrak. Mogu zamisliti trodnevnu svadbu s ovakvom glazbom. Riječima moje djevojke: “Ovo nije koncert, ovo je fakat predstava” – dodatno shvaćam kako na toj predstavi Eugene Hutz odlično igra glavnu ulogu, barata rekvizitima i animira publiku. Gledajući sve to zaključuje: “Bilo bi tak super da su oni Svijet u malom“. Da, bilo bi super da cijeli svijet može slaviti svoju raznolikost i biti u sinergiji na ovakav način kako to radi Gogol Bordello.

Slab sam što se tiče imena pjesama i generalnog repertoara benda, međutim ulovio sam hit Wanderlust King i baladu popularnoj tekućini – Alcohol. Također, konstantno na pozornicu izlaze članovi Lucky Chopsa koji svojim limenim glazbalima pridonose glazbi Gogol Bordella – čak na toliki način da se ne bih čudio da postanu i dio benda nakon ove turneje jer s njihovim doprinosom ovo ima priliku zvučati kao big band. Na samom kraju Hutz stavlja ogroman bubanj publici na ruke, i penje se na njega, pritom pjevajući i gurajući publici mikrofon, prije nego je bend barem na kratko svirao malo jazza, da bi koncert završio s puštanjem Redemption Song Boba Marleya, odjekivanjem “Won’t you help to sing, these songs of freedom?” i predstavljanjem svakog od članova benda publici. Odličan kraj odličnog koncerta. Uvjeren sam da sam zakinut za dobru količinu kvalitetne zabave i inspiracije propuštajući ovakve koncerte.


Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(6 votes, average: 4.500 out of 5)

Komentari