Istaknuto
06.12.2017.

Ganz novi i Dance_Inn festival udružuju snage u fokusu na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art. Festival će donijeti dvije premijeri, nekoliko radionica, tribina i rezidencija, a uoči festivala u Zagrebu gostuje Matthias Lilienthal, producent, kustos i ravnatelj Munchner Kammerspiele.

03.12.2017.

Gospođice iz Avignona smatraju se jednim od najvažnijih, ujedno i najkontroverznijih radova u umjetnosti 20. stoljeća. Povjesničari umjetnosti već se desetljećima bave misterioznim pogledima ženskih likova i njihovim revolucionarnim oblikovanjem kojemu su prethodile brojne Picassove skice i prepravke...

Glazba

Izvještaj – J. R. August: Sredina tjedna s prizvukom nedjelje

24.11.2017. Glazbena redakcijaFoto: Slaven Janđel

Srijeda je onaj dan u tjednu kada već nestrpljivo čekamo vikend i kada su nam baterije ispražnjenije no što bi trebale biti. Najbolji način za liječenje te boljke svakako je odlazak na dobar koncert, a kada koncert ne samo da ispuni očekivanja, već ih nadmaši preko svake mjere, na kraju postane teško sjetiti se koji je uopće dan.

Jelena Mesarić

Ovotjednu katarzičnu srijedu u Vintage Industrial Baru kao predizvođačica je otvorila Jelena Mesarić. Neodoljivo šarmantna, s malom tremom koja ju je uspjela učiniti još simpatičnijom, milozvučno je i s neskrivenom emocijom na akustičnoj gitari izvodila obrade Neila Younga, Nancy Sinatre, Janis Joplin, Joan Baez i sličnih kantautora, a na par pjesama je dodala i usnu harmoniku. Svojim opuštenim obraćanjem publici i ispričavanjem što nije sigurna u izvedbe nekih pjesama koje je naučila svirati posebno za jučerašnju prigodu stvorila je ugodnu atmosferu u kojoj između izvođača i publike postoji prijateljski, topao odnos. Upravo je takva uvertira bila savršena za nastavak muziciranja glavne osobe te večeri i njegovih gostiju, a koju je Mesarić nakon svojih pola sata s neskrivenom toplinom u glasu najavila kao “piano mana”.

J. R. August

Nakon kratke pauze, Mesarić se vraća na pozornicu, no ovaj put kao dio mješovitog zbora, odnosno kao jedna od “12 apostola” koji će pjevati s J. R. Augustom i gostima. Naime, uz dvanaesteročlani zbor i Nikolu Vranića kao alter ego J. R. Augusta na klavijaturama, nastupili su i Miro Lehpamer na bubnjevima, jazz gitarist Pavle Miljenović te Mak Murtić sa saksofonom. Sam prizor svih njih na pozornici stvarao je osjećaj veličanstvenosti, a kada su započeli s izvedbom, Vintage je na par sati postao paralelnim svemirom u kojem postoji savršen balans između svetog i profanog.

J.R. August

Foto: Slaven Janđel

U svoj glazbeni svijet bogat domišljatim harmonijama, zaigranim i zaraznim ritmovima te fluidnim tekstovima koji su ogledni primjerci toga zašto postoji vokalno-instrumentalna glazba, J. R. August nas je uveo trima pjesmama s predstojećeg prvog LP-a “Dangerous Waters” (Where Is Love; Mamma Mia; The Misanthropist). Nakon toga uslijedila je publici dobro znana Lead the Way s trećeg EP-a “33” (za čiji je naziv značajan datum samog koncerta: 22.11.!), a koju je slijedila The Womanizer s drugog EP-a “Tea Party with Mr. Death”. Zatim je uslijedila još jedna nova stvar pod nazivom The Exorcist nakon koje se J. R. August opet vraća nečemu publici poznatom i svira Darkroom Boogie. Mindheart i When I Wake Up Tomorrow počinju sve više upotpunjavati sliku toga kakav bi nadolazeći album mogao biti, i dok publika već misli kako je se više ne može iznenaditi, Nikola poziva svog brata Alena koji iz zbora dolazi naprijed na pozornicu kako bi zajedno izveli “još jednu pjesmu inspiriranu ribičijom, ali to vas ne bi trebalo brinuti” naslova The River and the Nightingale.

Nakon toga na red stupa kulminacija čitave večeri u vidu pjesme Black Limousine za koju Nikola objašnjava kako je prvotno imala pedesetak kitica jer je istraživao koliko sve riječi može pronaći, a da se rimuju s “limousine”, no na kraju je ipak svedena na ‘svega’ 14 kitica. Ono što je jučerašnju izvedbu te pjesme u potpunosti izdvojilo od ostatka setliste svakako su genijalne solaže na saksofonu, moćna vokalna izvedba što Nikole, što zbora te sama atmosfera koju je pjesma stvorila, a koja nas je na neko vrijeme odvela u drugo vrijeme i na drugo mjesto. No Nikola ne staje ni na tome. Nastavlja dalje s When I Go Fishing koju on i zbor izvode a cappella, što zvuči začuđujuće moćno, naročito uz baršunasto divan bas Sebastiana Jurića koji uz Nikolu na dijelovima i solira. Iako sam se nadala čuti nešto od EP-a “Change of Seasons”, Nikola je od hitova odlučio izvesti samo Crucify Me što se pokazalo izvrsnom odlukom, naročito jer je bila izvedena s toliko nepatvorenih emocija da sam imala osjećaj da je i meni i svima ostalima u publici zastao dah.

J.R. August

Foto: Slaven Janđel

Seize the day

Za kraj Nikola ostavlja motivirajuće i pozitivno nabijene pjesme. Izvodi Dangerous Waters koja će se naći na istoimenom albumu, a koja govori o majskoj mušici – krhkome biću čiji jednodnevni život nama šalje poruku “seize the day”. Završivši s isplaniranim, J. R. August preduhitruje publiku i izjavljuje kako će odmah za kraj izvesti još jednu pjesmu jer su mu “izlasci na bis seljački” te izvode Let’s Get Together pri kraju čije izvedbe se njih 16 skuplja na pozornici i moćno zaokružuje koncert. Pametno raspoređen repertoar rezultirao je time da je čitav koncert išao svojim tijekom i neopterećujućom dinamikom kakva je zapravo rijetkost na koncertima. Čitav koncert protekao je u znaku pravog uživanja u glazbi, što od strane izvođača koji su iskazivali iskrene emocije, naročito J. R. August, što od strane publike koja je toliko opčinjeno pratila svaku notu da nije bilo prisutnog pozadinskog žamora tijekom izvedbi, već samo oduševljeno klicanje i pljeskanje nakon svake pjesme.

U nekom od prijašnjih intervjua s J. R. Augustom pročitala sam da mu je želja okupiti zbor i bend s kojima bi nastupao te mi je drago vidjeti da je svoju želju i ostvario. Ono što bih svakako na kraju svega rekla jest da ne znam dokle J. R. August planira ići jer ako je ovako izgledao i zvučao njegov prvi samostalni koncert, pitam se do koje će tek razine napredovati s vremenom, uzevši u obzir očiti talent, ali također i veliki trud i rad i na sebi i na glazbi. Granice Lijepe Naše svakako će mu postati pretijesne, a istina je da svijet treba čuti takvu glazbenu (a također i konceptualno-umjetničku) posebnost. Bez ustezanja se može reći kako nam je glazbena budućnost svijetla s umjetnicima kakav je J. R. August.

Autorica izvještaja je Antonia Šikljan.

Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(4 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari