Istaknuto
20.01.2017.

Osvrnemo li se na prethodnu izložbenu 2016. godinu, možemo biti prilično zadovoljni. U našoj metropoli imali smo priliku vidjeti izložbe najrazličitijeg karaktera i opsega koje su uključivale značajna umjetnička imena i vrlo dobro osmišljene kustoske koncepcije. Sudeći prema dosad objavljenom rasporedu najvećih zagrebačkih muzeja, očekuje nas vrlo uzbudljiva izlagačka sezona i u 2017. godini.

18.01.2017.

Sinoć je u Galeriji Prsten otvorena izložba slavnog njemačkog umjetnika Antona Högera pod nazivom ”Ravnoteža”. Höger je pripadnik bečke škole fantastičnog realizma koja je prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora. Ovom prilikom umjetnik izlaže svojih četrdesetak radova nastalih od 2003. godine pa sve do danas.

Glazba

Izvještaj – Lean Left (KSET): Lucidni luđaci noise jazz-a

02.06.2016. Elena JapundžićFoto: Elena Japundžić/ Ziher.hr

U srijedu navečer vrhunski glazbenici Lean Left našli su svoj dom u prostorima Kset-a i uspjeli nadmašiti sva očekivanja kako publike tako i nedužnih promatrača koji su radili na garderobi. Vrijeme je proletjelo toliko brzo da je par oduševljenih entuzijasta iz prvih redova uspio natjerati Kena Vandermarka i ekipu da se vrati na pozornicu čak tri puta. Ova četvorica vrhunskih glazbenih štrebera koja su našla ispušni ventil i stvorila ludilo zabave, buke i divljaštva provela su me kroz ne toliko lucidna stanja svijesti da mi se u par navrata činilo kao da netko nariče, zavija i urla. Tok misli koji iz čovjeka može izvući samo noise, i to vrhunski noise.

I na početku bijaše „alien”. Po prvi puta u životu mi se na koncertu dogodilo da čujem rađanje nekog svemirskog bića, i taj zvuk je nastao kuckanjem po gitarama, grebanjem po dijelovima bubnjeva, čak i okretanjem remena za držanje gitare. Tako je izgledao uvod u svaku glazbenu sekvencu koju su veličanstveno uprizorili ovi majstori zvučne kulise. Nakon zvukova rađanja mitskog svemirskog bića, došlo je do stvaranja veličanstvene dobroćudne zbunjene zvijeri i eksplozije koja potiskuje tvoje vlastite zbunjene misli i ostavlja samo buku i prazninu. Kao što metal glazba istjeruje bijes, tako jazz/noise rock istjeruje svevišnju uznemirenost i zabrinutost zbog svijeta koji te okružuje. Prvi dio svirke bio je obilježen istjerivanjem misli zbunjenosti i nemira u srcu, dok je drugi dio došao u nešto agresivnijem obliku. Nije svima leglo grebanje batom po dijelovima bubnja čime se stvorio zvuk puno poznatijeg i mnogima mučnog grebanja noktima po ploči, međutim uslijed te neugode pojavio se romantični zvuk saksofona, a u jednom trenutku je zazvučao kao udovica koja nariče zbog davno na moru izgubljenog muža. Zatim je došlo do naleta agresivnosti koji mi osobno nije legao kao prijašnji dio nastupa, ali svejedno se radilo o vrhunskoj izvedbi. Prvi bis je bio očekivan jer je publika, koja je do pola ispunila Kset, bila oduševljena. Obilježilo ga je više dubljih zvukova i mogli bi alegorijski reći: „Zbrka, strka, utrka.“ Možda je toliko dobar prvi bis uvjetovao i to da se Lean Left po drugi puta vrati na pozornicu te odsvira pomalo šaljivu i plemenski inspiriranu numeru koja je trebala poručiti „hvala vam od srca, to je sve.“ Međutim hop! Skoknem ja do toaleta kad ono bis broj tri. Da, entuzijasti iz prvog reda se nisu dali. I dobili smo priliku čuti jednu brzu vrlo industrijsku varijaciju, koja je podsjećala na steampunk izričaj.

Sve u svemu super svirka, super iskustvo i umirujuća spoznaja da i dalje postoje glazbeni entuzijasti i da bolest stajanja prekriženih ruku u publici nije uzela maha, barem ne u jazz/ noise rock svijetu.

Svaka usporedba, razmišljanje i pjesnička slika iznesena u ovom tekstu je potpuno subjektivna i ne odgovara nužno doživljajima drugih ljudi u publici. Narikače nisu bile prisutne niti u jednom dijelu nastupa.

Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(3 votes, average: 4.667 out of 5)

Komentari