Istaknuto
01.12.2016.

Cijela naša povijest satkana je na slučajnosti i poticajima vremena u kojem smo se našli. Bez ikakvog problema mogu zamisliti situaciju u kojem nas je umjesto rock manije prije 40 ili 30 godina pokosila neka druga „zarazna bolest“.

28.11.2016.

Izložba se dokazala kao kompleksan narativ jer je od izrazite kulturne važnosti za povijest kazališta, glazbe, kostimografije i baleta. Otvorenjem ove izložbe MUO se ucrtao na umjetničku kartu svijeta kao prvak u cjelokupnoj prezentaciji Orašara, remek-djela klasičnog baleta.

Glazba

Izvještaj – Norah Jones (Padova): Koncertna elegancija po pravim standardima

11.11.2016. Ivana LulićFoto: Facebook.com / norahjones

Dana 9. studenog cijeli je svijet na internetu negodovao nad američkim izbornim rezultatima, tisuće i tisuće ljudi gledali su mladića zarobljenog u staklenom kavezu u zagrebačkoj Areni, a na pozornicu otmjenog Gran Teatra Geox u Padovi, pomalo sramežljivo, zakoračila je Norah Jones sa svojim pratećim bendom.

O aktualnostima – maybe later

Koncert je otvorila pjesmom Tragedy, aktualnim singlom s novog albuma “Day Breaks” koji je bio i povod ovoj turneji. Ciljano ili ne, Norah je izborom prve pjesme na setlisti potaknula Talijane na sitna podbadanja, a već sljedeća Sinkin’ Soon počela je izazivati glasno smijuljenje u publici. Kada je nakon ovog waitsovskog country bluesa iz publike došlo pitanje da li to pjeva o Donaldu Trumpu, uz podsmijeh je samo rekla ”Maybe later”. To maybe-later došlo je u drugoj polovici koncerta kada smo svi već pomalo naviknuli na vrlo decentnu komunikaciju s publikom. Norah ne govori puno između pjesama. Uz ispriku da ne govori talijanski i poneki ”Grazie”, Jonesova je komunicirala onako kako najbolje zna – svojom glazbom.

Svaku pjesmu izvodi toliko sugestivno da drži pažnju publike bez obzira na downtempo svojih pjesama. Najiščekivanija te večeri zasigurno je bila My Dear Country. Pjesmu je odsvirala u akustičnom, solo dijelu koncerta, na klaviru, uz dramatične pauze kojima je naglašavala ozbiljnost. / That nothing is as scary as election day / But the day after is darker / And darker and darker it goes / Who knows, maybe the plans will change / Who know, maybe he’s not deranged / Talijani su se smijali kao da su na nekakvom glazbenom stand-up showu, a Norah je imala toliko smrtno ozbiljan izraz lica kojim je pokušavala dati do znanja da nimalo nije sarkastična. Kako god bilo, drago mi je da je ta politička predstava na koncertu završila i da su ponovno u fokus došle ljubavne pjesme.

Vrhunci

I’ve Got To See You Again, Come Away With Me (koja je bila prvi vrhunac koncerta), Don’t Know Why i What Am I To You nezaobilazne su pjesme njenog repertoara. Postavu benda činili su glazbenici na električnoj gitari, bubnju, basu/kontrabasu i rhodesu uz koje je Norah na klaviru ili gitari, ovisno o pjesmi, i uz savršeno ozvučenje maksimalno dolazila do izražaja. Nove su se pjesme sjajno uklopile u repertoar, a aranžmanski su toliko razrađene da u koncertnoj izvedbi i dalje do izražaja dolaze i one najsitnije finese.

Setlistu je uspješno razbijala pjesmama bržeg tempa poput Out On The Road, It’s Gonna Be ili nove Flipside koja je također bila jedan od vrhunaca koncerta. Na novom albumu Norah je snimila i par obrada, a na koncertu je izvela od Horacea Silvera Peace i Neil Youngovu Don’t Be Denied. Kako su neki glazbenici iz njenog pratećeg benda članovi The Candles, benda iz New Yorka koji je nastupio kao predgrupa, glasovno su se stopili s vokalom Nore Jones i briljirali upravo na ovoj izvedbi Neil Youngove pjesme.

How Many Times Have You Broken My Heart?

Jonesovoj nije strano koketiranje s country glazbom, tako da se na koncertu osvrnula na rad sa Sashom Dobson i Catherine Popper, suradnicama iz svog alternativnog country benda Puss N Boots, te izvela Don’t Know What It Means. S pjesmom Carry On završio je regularni dio koncerta, a pljesak je bio toliko zasluženo gromoglasan da je publika vrlo brzo dobila zadovoljštinu. Na bisu su odsvirane dvije dodatne pjesme, Sunrise i Creepin’ In, a glazbenici predvođeni Norom Jones i okupljeni oko širokopojasnog mikrofona zapravo su dokazali koliko je ova postava jaka odsviravši posljednju pjesmu, onu Hanka Williamsa, How Many Times Have You Broken My Heart?

Možda mi je ipak malo slomila srce ne vrativši se još jednom na bis, no gledajući na tu večer s odmakom, Norah Jones je priredila zaista jedan prekrasan koncert koji je vrijedilo poslušati. Put do Zagreba zaokružila sam jednim repetitivnim slušanjem albuma “Day Breaks” koji je nakon ovog koncerta dobio jednu sasvim novu dodatnu vrijednost.

Setlistu s koncerta možete poslušati ovdje

Što misliš o ovome koncertu?

Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!

0%
1
2
3
4
5

(5 votes, average: 5.000 out of 5)

Komentari