Istaknuto
19.10.2017.

Večeras se u Francuskom paviljonu otvara izložba međunarodno priznate multimedijalne umjetnice OKO, povodom čega smo ukratko popričali s autoricom.

11.10.2017.

Boris Svrtan, ravnatelj kazališta Gavella, otkrio nam je planove za izgradnju nove kazališne dvorane u koju će se smjestiti novopokrenuta Scena 121, a prokomentirali smo i ovogodišnje Gavelline večeri, novu Gavellinu sezonu te sve veći broj mladih glumaca i redatelja koji surađuju s Gavellom.

Glazba

Izvještaj – Pestilence: Prisnija atmosfera u ovom slučaju ne znači i bolji koncert

03.05.2014. Luka Sinković
facebook.com/Pestilenceofficial

facebook.com/Pestilenceofficial

Prema svemu predstavljenom prije koncerta, najavama na svim portalima i „veličini“ headlinera, ovo je trebao ispasti vrlo popraćen koncert. No nažalost nije bilo tako. Izgleda da je prodan premali broj ulaznica, moguće da zbog cijene karata (170 kn), moguće da zbog poprilično kvalitetne i guste koncertne ponude ove godine – nije ni važno, jer koncert je izgleda premješten u mali pogon Tvornice Kulture gdje je glazba koja je trebala biti odvratno moćna, enormno izgubila na kvaliteti zvuka.

Također, vrijeme u koje je počeo koncert (20h) izrežiralo je situaciju da se na prvi bend, Ancient Ascendant, ne stigne. Dakle, iako sam podosta žurio, i u dvoranu ušao malo poslije 21 sat, prvi bend nisam vidio. Ni to nije toliko važno, budući da sam saznao da ništa značajnijeg nisam propustio. Zapravo stigoh taman na početak francuskih blekera Seth, za čiji sam nastup smatrao da će biti vrlo intrigantan. Međutim, ništa od toga. Koncert je, što se odsviranog dijela tiče, bio na relativno zadovoljavajućoj razini, većinom ih je izvukla ritam-sekcija jer gitare se nisu dovoljno čule. Najveće razočaranje bio je vokal, jer sumnjam da publika može uživati u koncertu ako se ljudi na pozornici dosađuju. Vokal nikad nije otišao u visinu koja mu je bila nametnuta, a čovjek koji je baratao njime nespretno je migoljio oko mikrofona. Nastup je sam po sebi dosta varirao, od pjesama drastično isprekidane melodije – što dokazuje utjecaj death metala na bend, do nekoliko vrhunskih black metal himni – koje u ovom prostoru nisu mogle zaživjeti u punom sjaju.

Nikad se u Zagrebu nije dogodilo da ovako veliko ime svira pred ovako malo publike, s ovako lošim zvukom na sveobuhvatno lošem koncertu. Pestilence je status death metal ikone priskrbio s prva četiri albuma, međutim jako malo pjesama je odsvirano s upravo tih izdanja. Recentni uratci, nakon ponovnog okupljanja benda, gaje averziju prema tehničkom i disonantnom death metalu. Što u teoriji – na albumu, zvuči poprilično dobro, no u utorak je bilo problema sa zvukom gitara, ali i vokalom Patricka Memelija koji se nije čuo nikako.

Naravno, bilo je zabavnih trenutaka, Prophetic Revelations s albuma „Testimony Of The Ancients“ i Soul Search s albuma „Spheres“ izmamile su osmijeh na lica publike, a prastari death metal zvuk zavladao je u onom malom prostoru. Na koncertima uvijek se nađe idiot kojeg ne brine njegova okolina i počinje naguravati ljude te se oko njega počinje stvarati sve veći krug i u tome krugu se nalaziti sve više i više ljudi, tada nastaje kaos, tada nastaje mosh u kojem se ljudi unutar njega dobro zabavljaju, a ostatak koji se nalazi na periferiji tog kruga sve to gleda i na neki način se štiti od kontakta. Sve je to u redu, to je zabavno, to je metal. Ali. Kada sve to ostane na jednom čovjeku koji nagurava ljude koje njegova zabava uopće ne brine i svojim nekontroliranim zaletavanjem u iste prolijeva pivo i ruši ljude to jednostavno nije u redu.

Sve u svemu, u utorak smo gledali vrlo zbunjujući koncert, te sam prema istom ostao podijeljenih emocija. Oduševili su bubnjari te je svaki bend imao nekoliko reprezentativnih stvari, no zvuk vokala i gitara jednostavno nije bio dovoljno usklađen i glasan. Isto tako, zbog veličine koncertnog prostora i broja publike dobio sam dojam da bendovi sviraju na probama, falilo je njihovog angažmana i uvjerljivosti da je glazba koju sviraju zapravo izvrsna.

Komentari