Istaknuto
20.08.2017.

Dadaizam, kao umjetnički pokret, na svojim marginama skriva imena umjetnica koja zaslužuju da se svjetlo i pozornost skrene na njihov rad.

08.08.2017.

Pozadina mog romana, nazovimo ga tako, ili bolje – motiv zašto sam ga krenuo pisati jest hommage mojoj babi i dedi, zakletim antifašistima, ljudima koji su bili u logorima, austrijskim, mađarskim i ustaškim, ljudima koji su cijeli život krvavo radili za male nadnice, ljudima koji su odbili penziju jer su vidjeli da i komunisti kradu.

Knjige

Izvještaj – Promocija “Pjevača u noći” na domaćem terenu: Olja Savičević Ivančević ponovno u Bookvici

22.01.2017. Dario DunatovFoto: facebook.com/quasimodoklub

Prepuni splitski klub Quasimodo i ovog je četvrtka pokazao da domaća publika žeđa za kvalitetnim književnim naslovima i suvremenim autorima domaće scene. Šest godina nakon velike uspješnice Adio kauboju, mediteranskog vesterna koji je zaživio i na kazališnim daskama, Olja Savičević Ivančević ovom je prilikom posjetila kultnu Bookvicu u sklopu promocije svom novog romana Pjevač u noći.

Ljubav bez ciničkog odmaka

Prije standardnog programa ovom prilikom, s malim zakašnjenjem, primila je nagradu publike Libar za vajk s pulskog Sajma knjiga. Nije tajna da se publika (ali i kritika) i Olja vole javno. To je bila plodna podloga i ove književne večeri.

U osvrtu na svoj novi roman Olja Savičević Ivančević istaknula je kako se radi o isključivo ljubavnom, nežanrovskom djelu u kojem se ljubav tretira bez podsmijeha i bez ciničkog odmaka, suprotno navici vidljivoj u javnom i umjetničkom diskursu. Na taj način suprotstavlja se banalizacija ljubavi u njenoj potrošnoj varijanti s onim klasičnim poetskim pristupom kojem Olja svakako pripada. Sjajna spisateljica i naizgled sramežljiva govornica podigla je ovu tezu na jedan viši nivo kazavši kako marginalizacija ljubavi u društvu, razgovorima i umjetnosti neminovno vodi do marginalizacije ljubavi u životu. Onda gdje cinizam ugazi ljubav ne raste.

Umjetnost na gradskoj periferiji

Više je puta istaknula kako kroz pisanje proze ne može pobjeći od pjesničkih korijena i kako su njene rečenice zapravo pjesme u prozi. Publika na Bookvici, ako do sada nije bila upoznata s njenim stilom, mogla je dobiti uvid u njega kroz nekoliko odlomaka koje je autorica podijelila s prisutnima. Zanimljiva su bila i autoričina promišljanja o premještanju umjetničkog srca Splita s centra grada na kvartove udaljene od njega, što je izravna posljedica nekontrolirane turistifikacije usmjerene profitu i privatnim interesima. Upravo na tim ulicama autorica je smjestila svoju ljubavnu priču koja u sebi sadrži brojne društvene, filozofske i umjetničke reference.

Možemo zaključiti kako usprkos suvremenom cinizmu i na periferiju presađenom srcu grada, umjetnosti i ljubav nalaze pore kroz koje izlaze na površinu, a jedna od njih je i ova vrijedna knjiga.

Gošća iznenađenja na Bookvici bila je spisateljica Tanja Mravak koja je u svom viđenju romana naglasak stavila upravo na upotrebu jezika ishvalivši autoričin poetični stil smatrajući ga autentičnim i neusporedivim s jezikom nekih drugih (domaćih) autora. Na Bookvici je prisustvovao i nakladnik Ivan Sršen koji je istakao kako roman funkcionira na više razina i predstavlja zbir snažnih poruka univerzalnog glasa.

Komentari